{"id":629,"date":"2021-07-02T08:40:40","date_gmt":"2021-07-02T08:40:40","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=629"},"modified":"2021-07-02T08:40:40","modified_gmt":"2021-07-02T08:40:40","slug":"welke-is-de-beste-mercedes-benz-uit-de-jaren-90","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/welke-is-de-beste-mercedes-benz-uit-de-jaren-90\/","title":{"rendered":"Welke is de beste Mercedes Benz uit de jaren 90?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz is een autobedrijf dat al meer dan 100 jaar bestaat. Sindsdien heeft Mercedes veel verschillende modellen gemaakt, maar weinig daarvan stonden zo hoog aangeschreven als de modellen uit de jaren ’80 en ’90.<\/p>\n\n\n

Het beste Mercedes-model uit de jaren 90 is ongetwijfeld de Mercedes 500E uit 1991. De auto is een direct resultaat van een Porsche\/Mercedes joint venture. De 500E biedt een iconisch Mercedes-ontwerp, en heeft de bijnaam “de vierdeurs Porsche”.
Een andere uitstekende Mercedes uit de jaren 90 is de W140 S-klasse. Dit legendarische vlaggenschip debuteerde veel kenmerken die de meeste state-of-the-art luxe auto’s vandaag de dag bieden.<\/p>\n\n\n

De Mercedes 500E<\/h2>\n\n\n

De 500E is een definitie van een sleeper of een wolf in schaapskleren. De auto was subtiel ontworpen, maar bood indrukwekkende prestaties en een motorsport stamboom gesteund door Porsche. De 500E is een van de populairste “moderne klassieke” Mercedes modellen, en met een goede reden.<\/p>\n\n\n

De 500E kon gemakkelijk worden verward met een gewone Mercedes sedan uit de jaren 90, maar deze auto bood een 5.0-liter V8 met 326 pk, een 0-60 tijd van 6,1 seconden, en een topsnelheid van 250 km \/ h (155 mph). Dit soort cijfers werden meestal geassocieerd met de best presterende sportwagens uit die tijd.<\/p>\n\n\n

De 500E kostte bijna het dubbele van een gewone 300E, en er werden meer dan 10.000 exemplaren van verkocht. Het vinden van een exemplaar in fatsoenlijke staat kan tegenwoordig nog steeds tot $60k kosten.
De auto werd gemaakt in Porsche’s fabriek in Sindelfingen en was de eerste auto die een functie introduceerde die bekend staat als “standaard dek motor”, wat betekende dat de motor lager in de auto zat voor betere prestaties.<\/p>\n\n\n

De 500E en de Audi RS2 waren auto’s waarmee de Mercedes AMG divisie en de Audi RS divisie zo’n beetje begonnen. De status die de moderne AMG en RS modellen genieten heeft een directe link met deze twee modellen, en om deze, en vele andere redenen zullen deze twee voor altijd herinnerd worden als originele autobahn raketten gemaakt in samenwerking met Porsche.<\/p>\n\n\n

De Mercedes W140 S-klasse<\/h2>\n\n\n

Een andere geweldige Mercedes uit de vroege jaren 90 is de W140 S-klasse. De W140 wordt algemeen beschouwd als een van de meest over-engineered Mercedes modellen aller tijden. De W140 S-klasse is de eerste auto in de geschiedenis met Electronic Stability Control (ESP). Dit systeem is tegenwoordig standaard in elke nieuwe auto, maar het debuteerde in het vlaggenschip van Mercedes uit de jaren 90.<\/p>\n\n\n

Een luxe sedan zoals de W140 is een auto met als doel maximaal comfort voor de inzittenden, dus debuteerde Mercedes met veel nieuwe functies om de rijervaringen te verbeteren. Deze omvatten dubbele beglazing voor een stillere rit, 4 zone climate control, traction control, navigatie, en zelfs spraakbesturing.
Bovendien bood de W140 S-klasse ook sot-close deuren, soft-close kofferbak, gordijnairbags aan de zijkant en ruitenwissers met regensensor. Vrijwel al deze voorzieningen die tegenwoordig standaard zijn, kwamen voor het eerst in de W140.<\/p>\n\n\n

Maar wat de W140 het meest onderscheidt van de rest is het feit dat deze S-klasse de laatste sedan is die door Mercedes is geproduceerd met de “geld speelt geen rol”-mentaliteit. De S-klasse die volgde was geen partij voor de W140 omdat het werd geteisterd door veel verschillende kostenbesparingen.<\/p>\n\n\n

Mercedes 190E<\/h2>\n\n\n

De W140 en de 500E waren auto’s die gemaakt waren om de meest luxueuze en de meest prestatiegerichte ervaring te bieden die Mercedes in de jaren ’90 kon bieden. Maar de 190E uit de jaren 90 is de Mercedes van elke man.<\/p>\n\n\n

De 190E werd verkocht van de vroege jaren ’80 tot de vroege jaren ’90, en niet veel andere modellen zullen zo liefdevol herinnerd worden als de 190E. Dat is meestal toe te schrijven aan het feit 190E een kogelvrije auto was en nog is, hoogst beschouwd voor zijn onverwoestbaarheid en de capaciteit om enorme mijlen op de odometer te accumuleren.<\/p>\n\n\n

Meer over onze favoriete Mercedessen uit de goede oude tijd.<\/h2>\n\n\n

Wat is het beste Mercedes Benz model aller tijden?<\/h3>\n\n\n

Het is moeilijk om een Mercedes te vinden die een meer legendarische status geniet dan de iconische 300SL. De auto werd in 1954 op de markt gebracht en kon 163 km\/u halen, wat hem de titel van snelste auto ter wereld opleverde. Maar het mooiste aan deze Mercedes was de mogelijkheid om met dergelijke snelheden in onge\u00ebvenaard comfort te reizen.<\/p>\n\n\n

Bovendien wordt deze auto vaak beschouwd als de mooiste auto ooit gemaakt. Schoonheid is een zaak van de toeschouwer, maar op het uiterlijk van de 300SL valt weinig aan te merken. De vraag naar deze auto’s is zo groot dat een 300SL tegenwoordig een paar miljoen dollar kost.<\/p>\n\n\n

Welke is de betrouwbaarste Mercedes uit de jaren 90?<\/h3>\n\n\n

Mercedes bood in de jaren ’90 veel betrouwbare modellen aan, waaronder de eerder genoemde 190E. Ook modellen als de W124 worden algemeen beschouwd als ongelooflijk betrouwbaar Mercedes-aanbod. Deze 3.0-liter turbodiesel was gebouwd als een tank, en ze zijn nog steeds overal te vinden.
Als men twijfelt aan de betrouwbaarheid van de W124 Mercedes, is het zeer aan te bevelen om de Grand Tour aflevering te bekijken waarin James May een wagen als deze gebruikt om een aquarium door Afrika te vervoeren.
Een ander goed voorbeeld van de betrouwbaarheid van Mercedes is de W126. De W126 is de tweede-gen S-klasse en wordt ook algemeen beschouwd als een ander betrouwbaar voertuig.<\/p>\n\n\n

Welke is de beste Mercedes uit de jaren 90 om te kopen?<\/h3>\n\n\n

Mercedes auto’s uit de jaren ’90 zijn ongelooflijk, zeer goed gebouwd, zien er goed uit en zijn vrij krachtig. Een van die modellen is de R129 Mercedes 500SL. De 500SL bood stijl en inhoud met veel verschillende veiligheids-en technologische functies die nog steeds relevant zijn voor deze dag.<\/p>\n\n\n

De 500SL werd aangeboden met een 5-0 liter V8 die 322pk leverde, in staat was om indrukwekkende acceleratietijden neer te zetten, en daarbij klonk als een muscle car. Je kon er zo een krijgen voor zo weinig als $15k, en nog een mooi exemplaar ook.<\/p>\n\n\n

Het grootste nadeel van de 500SL is zijn prijs. Deze auto was lange tijd goedkoop, en daardoor zijn er veel verwaarloosd, maar als je er een in fatsoenlijke staat weet te vinden, ga er dan voor, want de 500SL is een van de beste Mercedes cabriolets aller tijden.<\/p>\n\n\n

In de jaren ’90 was Mercedes de toonaangevende autofabrikant in de wereld. Geen enkel ander merk kon het niveau van de engineering spieren Mercedes was flexing, en juist om deze reden, een jaren ’90 Benz zal meestal een levensvatbare optie zijn.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz is een autobedrijf dat al meer dan 100 jaar bestaat. Sindsdien heeft Mercedes veel verschillende modellen gemaakt, maar weinig daarvan stonden zo hoog aangeschreven als de modellen uit<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/629"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=629"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/629\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=629"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=629"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=629"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}