{"id":785,"date":"2021-07-13T10:09:05","date_gmt":"2021-07-13T10:09:05","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=785"},"modified":"2021-07-13T10:09:05","modified_gmt":"2021-07-13T10:09:05","slug":"beste-bmw-voor-een-roadtrip","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/beste-bmw-voor-een-roadtrip\/","title":{"rendered":"Beste BMW voor een roadtrip"},"content":{"rendered":"\n
Voor een lange roadtrip heeft u veel ruimte voor het gezin nodig, een comfortabele en veilige rit en genoeg pk’s om uzelf te allen tijde bewust en met volle teugen van de rit te laten genieten. De BMW X5 xDrive is de perfecte kandidaat voor deze job met voldoende been- en hoofdruimte, bagageruimte en meer dan voldoende vermogen.<\/p>\n\n\n
De eerste BMW X5 debuteerde begin 1999 en werd later een maatstaf voor luxe midsize SUV’s. Tot nu toe zijn er vier generaties geweest, waarvan de huidige wordt aangevoerd door de G05 BMW X5. Er zijn ook drie nieuwe X5 M modellen komen in de serie.<\/p>\n\n\n
De 2021 BMW X5 is een combinatie van stijl, status, comfort en vermogen. Als je een lange roadtrip gaat maken, heb je zeker genoeg ruimte nodig voor alle gezinsleden, tenzij je alleen gaat. De BMW X5 is de op \u00e9\u00e9n na grootste SUV die BMW aan zijn fans aanbiedt.<\/p>\n\n\n
De 2021 versie heeft een paar van zijn off-road capaciteiten opgeofferd, ten gunste van een betere wegligging en meer comfort op de weg. Bovendien is het interieur superieur aan eerdere modellen en voelt het heel ontspannen om in de X5 te rijden.<\/p>\n\n\n
Omdat het een relatief grote wagen is, biedt de BMW X5 SUV vele motoropties, zowel benzine als diesel. Ze worden allemaal geleverd met een automatische ZF 8HP transmissie met 8 versnellingen. Er is ook een optie om een benzinemotor te koppelen aan een door een brandstofcel aangedreven elektrische motor.
Benzinemotor opties:<\/p>\n\n\n
De instapmotor is de xDrive 30d, die de klus in 6,1 seconden klaart en geweldig aanvoelt, ondanks het feit dat dit de langzaamste motor is. Onze topkeuzes qua motoropties zijn de X5 xDrive30d en de X5 xDrive40i. Maar wat u ook kiest, ze accelereren allemaal zeer snel en stellen u in staat om andere voertuigen veilig te passeren.<\/p>\n\n\n
Alle BMW X5 modellen, behalve de M50i, zijn standaard voorzien van luchtvering. Het rijgedrag is zeer soepel en indrukwekkend. De meeste kuilen of scherpe randen op de weg zult u niet merken, met als enige uitzondering de BMW X5 xDrive 45e, want die heeft een iets steviger grip op de weg, misschien dankzij de 21-inch wielen.<\/p>\n\n\n
Wat de wegligging betreft, is de besturing tijdens de hele rit zeer stabiel. Kronkelige wegen, rechte lijnen, regen of sneeuw deren de BMW X5 xDrive niet.<\/p>\n\n\n
Je hoort de motor duidelijk toeren maken, zelfs met de diesel opties wat een aangename verrassing is. Een grappig detail is dat als u de Sport rijmodus selecteert, de luidsprekers het geluid van de motor daadwerkelijk versterken en kunstmatig racegeluiden voor u afspelen. Dit kan aantrekkelijk zijn voor sommigen, maar zeker niet voor iedereen.<\/p>\n\n\n
De bestuurdersplaats is indrukwekkend comfortabel. Met het typische elektrische verstelsysteem van BMW en een hoek van de rugleuning, en een uitschuifbaar kussen met lendensteun, kan de zitpositie van de BMW iedereen bekoren, ongeacht hoe verwend men is.<\/p>\n\n\n
Het infotainmentsysteem heeft standaard een 12,3-inch scherm met de fijnste functies die BMW te bieden heeft. De navigatie is zeer betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken. Zowel Apple CarPlay als Android Auto zijn beschikbaar om verbinding te maken met je smartphone, net als USB en Bluetooth.<\/p>\n\n\n
De verhoogde positie van de stoel geeft de bestuurder een ruime kijkhoek en een indrukwekkende plaats op de weg. De bediening van het infotainment is eenvoudig en intu\u00eftief, maar zeer effectief. Het BMW leder is van hoge kwaliteit en het dashboard is verbluffend luxueus.<\/p>\n\n\n
Daar staat tegenover dat het zicht naar achteren niet zo ruim is als naar voren. Daarom heeft BMW een flink aantal parkeercamera’s en sensoren ingebouwd om u te helpen bij het parkeren. De zijruiten zijn bijna verticaal, wat bonuspunten oplevert voor het zicht aan de zijkanten. De achteruitrijcamera kan ook een grote rol spelen om u te helpen achteruit te rijden. Een bovenaanzicht is ook beschikbaar om u te begeleiden.<\/p>\n\n\n
Afhankelijk van de uitrusting en de motoropties varieert de prijs van de 2021 BMW X5 sterk. De laagste kostprijs voor een gloednieuwe SUV van het model ligt rond de 60.000 dollar voor een sDrive40i. Het voertuig heeft stellaire beoordelingen en geweldige ratings. Ondanks het feit dat het het instapmodel X5 is, brengt hij geweldige prestaties, comfort en stijl met zich mee.<\/p>\n\n\n
Eigenaars van een BMW X5 hebben gemeld dat de gemiddelde reparaties vari\u00ebren tussen $150 en $400 per onderhoudsbeurt per 10.000 mijl. Grotere reparaties van onderdelen van de aandrijflijn kunnen tussen de $1.000 en $3.500 of zelfs meer kosten in grote gevallen. Het jaarlijks onderhoud wordt geschat op een gemiddelde van $1.400 of in sommige gevallen zelfs $1.800.<\/p>\n\n\n
Bij de aankoop van een tweedehands BMW spelen heel wat factoren een rol. Is de wagen regelmatig en goed onderhouden? Is er agressief mee gereden? Over het algemeen zijn X5’s duurzame machines en de nieuwere X5’s scoren op het gebied van betrouwbaarheid op de tweede plaats in de categorie middelgrote luxe SUV’s, zelfs v\u00f3\u00f3r de Volvo XC90 en de Range Rover Sport.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Voor een lange roadtrip heeft u veel ruimte voor het gezin nodig, een comfortabele en veilige rit en genoeg pk’s om uzelf te allen tijde bewust en met volle teugen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/785"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=785"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/785\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=785"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=785"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=785"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}