{"id":787,"date":"2021-07-13T10:10:09","date_gmt":"2021-07-13T10:10:09","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=787"},"modified":"2021-07-13T10:10:09","modified_gmt":"2021-07-13T10:10:09","slug":"beste-bmw-voor-off-road","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/beste-bmw-voor-off-road\/","title":{"rendered":"Beste BMW voor off-road"},"content":{"rendered":"\n

De BMW X5 G05 xDrive40i is een van de meest geschikte BMW SUV’s om off-road te gaan of hoog in de bergen te rijden. De middelgrote SUV is een combinatie van kracht, controle en stijl. De vierwielaandrijving, samen met een krachtige benzinemotor, maakt het een goede pasvorm voor off-road rijden, evenals rijden in barre omstandigheden zoals sneeuw en regen.<\/p>\n\n\n

BMW X5 G05 xDrive40i<\/h2>\n\n\n

De G05 is uitgekomen in 2019 en is de vierde generatie BMW X5. We raden de F4 lay-out xDrive versie aan voor off-roading, aangezien de sDrive en de FCV achterwielaandrijving misschien niet geschikt zijn voor gladde omstandigheden. Bovendien heeft de BMW X5 een aanpasbare off-road rijmodus die de instellingen van uw SUV aanpast aan de ondergrond waarop u rijdt.<\/p>\n\n\n

De BMW X5 is de SUV van onze keuze, omdat de BMW X7 vrij groot is en misschien niet zo behendig in het terrein als de X5. Er zijn vele motoropties beschikbaar, gaande van benzine, diesel en een elektrische combo aangedreven door brandstofcellen.<\/p>\n\n\n

X5 G05 – Motor opties<\/h3>\n\n\n

Met de grote verscheidenheid aan motoropties, zijn de meest geschikte voor de wagen de X5 xDrive40i en de 4.4 L V8 van de xDrive50i. Hoewel de BMW X5 beter is op de weg dan er naast, heeft hij toch een aantal off-road rijcapaciteiten.
Benzinemotoren beschikbaar:
\u25cf X5 xDrive40i, 2018, B58B30M1 3.0 L l6 turbo, 335 pk
\u25cf X5 xDrive50i, 2018, N63B44M3 4.4 L V8 twin-turbo, 456 pk
\u25cf X5 M50i, 2019, N63B44T3, 4.4 L V8 twin-turbo, 523 pk
\u25cf X5 xDrive45e, 2019, B58B30M1 3.0 L l6 turbo plus een synchrone elektromotor, 389 pk
\u25cf X5 M, 2020, S63 4.4 L V8 twin-turbo, 597 pk
X5 M Competition, 2020, S63 4.4 L V8 twin-turbo, 617 pk<\/p>\n\n\n

Opties voor dieselmotoren:
\u25cf X5 xDrive25d, 2018, B47B20 2.0 L i4 turbo, 231 pk
\u25cf X5 xDrive30d, 2018, B57D30 3.0 L l6 turbo, 261 pk
\u25cf X5 xDrive40d, 2018, B57D30A 3.0 L l6 turbo, 335 pk
X5 M50d, 2018 – 2020, B57D30C 3.0 L l6 quad turbo, 394 pk
De gemiddelde dieselmotor van de xDrive30d doet er 6,1 seconden over om van 0 naar 100 km per uur te komen, terwijl het instapmodel xDrive40i met benzinemotor er 5,7 seconden over doet.<\/p>\n\n\n

De benzineversie voelt veel responsiever op het gaspedaal dan de dieselversie en voelt ook beter aan op de toeren. Als u meer van snelheid houdt, kunt u met de M50i motor de BMW X5 in slechts 4,3 seconden van 0 naar 100 km per uur brengen, wat verbluffend is voor een SUV.<\/p>\n\n\n

BMW X5 G05 – Onderstel en rijeigenschappen<\/h3>\n\n\n

Alle BMW X5’s behalve de M50i zijn standaard voorzien van luchtvering. De G05 blijft over het algemeen soepel rijden, zelfs op een hobbelige ondergrond, wat hem tot een enigszins goede terreinwagen maakt. De uitzondering van het stel is de BMW xDrive45e, die wat ruwer aanvoelt op minder goed onderhouden wegen. De belangrijkste reden daarvoor zijn misschien wel de grote 21 inch wielen waarmee hij is uitgerust.<\/p>\n\n\n

Als u op zoek bent naar een terreinwagen, raden we de BMW M50i niet aan, omdat deze wordt geleverd met een Adaptive M onderstel, ontworpen voor sportwagens. De ophanging van de M50i is zeer wendbaar op de weg, maar veel harder en minder absorberend op hobbelig wegdek. Sterker nog, als u in de Sport-modus rijdt, hebt u het gevoel dat u onderweg tegen elke rots opbotst.<\/p>\n\n\n

Alle BMW X5 modellen bieden een zeer serieuze en behoorlijk stabiele grip op de weg, ongeacht de wegomstandigheden. De BMW X5 maakt scherpere en zekerdere bochten dan de Range Rover Sport, zelfs op off-road plaatsen.<\/p>\n\n\n

Aanpasbare off-road rijmodi<\/h3>\n\n\n

Dankzij de standaard vierwielaandrijving van de BMW X5 beschikt de wagen over een offroad-modus die de rijhoogte en de instellingen aanpast aan de verschillende ondergronden waar u uw wagen naartoe brengt. Via het touchscreen kunt u met \u00e9\u00e9n klik op het infotainmentsysteem uit meerdere ondergronden kiezen. (U kunt kiezen tussen zand, grind, rotsen en sneeuw).<\/p>\n\n\n

De X5 is een goede terreinwagen en met de innovatieve rijmodus komt hij bijna in de buurt van de besten. Hij is nog steeds niet zo goed als de Land Rover Discovery of Defender SUV’s.
Toch kunnen ze op de weg niet tippen aan de X5, en misschien bent u op zoek naar een combinatie van beide.<\/p>\n\n\n

Interieur en veiligheid<\/h3>\n\n\n

De rijpositie is onberispelijk en de elektrische stoelverstelling doet wonderen, zoals u van een BMW mag verwachten. Het zicht vanuit de cabine is indrukwekkend en ruim, wat een geweldige functie heeft tijdens het terreinrijden, zodat u oneffenheden of gebieden die u wilt vermijden, kunt zien.<\/p>\n\n\n

Het infotainment-touchscreen is standaard 12,3 inch. Het is uiterst intu\u00eftief te bedienen, zelfs voor mensen die er nog nooit een hebben aangeraakt. Het interieur voelt niet aan als dat van een strenge terreinauto, maar eerder als dat van een luxe SUV uit het topsegment.<\/p>\n\n\n

De BMW X5 scoort 5 op 5 als het gaat om de Euro NCAP veiligheidsscore met een indrukwekkende veiligheid voor volwassen inzittenden van 89% en een veiligheid voor kinderpassagiers van 86%.<\/p>\n\n\n

Meer over off-road rijden in uw BMW<\/h3>\n\n\n

Is het BMW xDrive systeem een betrouwbare voltijdse vierwielaandrijving voor off-road?<\/h3>\n\n\n

De BMW xDrive is een voltijdse vierwielaandrijving. Het is betrouwbaar voor lichte tot matige terreinomstandigheden. Sommige modellen zoals de nieuwere BMW X3, X5 en X7 zijn standaard voorzien van een ondergrondkeuze voor verschillende off-road terreinen. De X5 en X7 zijn 10,3 inch van de grond, wat ze geschikt maakt voor matig off-road rijden of besneeuwde omstandigheden.<\/p>\n\n\n

Waarom zijn de meeste BMW’s slecht om in de sneeuw te rijden?<\/h3>\n\n\n

Auto’s met achterwielaandrijving presteren doorgaans slechter in de sneeuw dan auto’s met voorwielaandrijving. De reden voor het vooroordeel dat BMW’s slecht zijn in de sneeuw is het feit dat de meeste oudere BMW modellen achterwielaangedreven waren.<\/p>\n\n\n

Nieuwere BMW SUV’s zijn daarentegen uitgerust met xDrive, een vierwielaandrijvingssysteem, waardoor ze beter presteren in de sneeuw of de regen. De banden van uw wagen zijn ook even belangrijk als de aandrijving bij het rijden in de sneeuw.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De BMW X5 G05 xDrive40i is een van de meest geschikte BMW SUV’s om off-road te gaan of hoog in de bergen te rijden. De middelgrote SUV is een combinatie<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/787"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=787"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/787\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=787"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=787"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=787"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}