{"id":813,"date":"2021-07-14T08:00:41","date_gmt":"2021-07-14T08:00:41","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/28\/?p=813"},"modified":"2021-07-14T08:00:41","modified_gmt":"2021-07-14T08:00:41","slug":"welke-mercedessen-hebben-luchtvering","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/carsa2z.nl\/welke-mercedessen-hebben-luchtvering\/","title":{"rendered":"Welke Mercedessen hebben luchtvering?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes-Benz is altijd al in de voorhoede van technologische innovaties in auto’s. En een van hun meer opmerkelijke innovaties is hun luchtveersysteem, ook wel bekend als “Airmatic suspension.”<\/p>\n\n\n

De Mercedes-Benz C-Klasse, CLS Coupe, E-Klasse, S-Klasse, S-Klasse Maybach, GLE Coupe, en GLS SUV hebben luchtvering. Deze ophanging is anders dan die met stalen veren, omdat deze wordt geleverd met verstelbare luchtveren. Bovendien is het geavanceerder omdat het kan worden aangepast met een druk op de knop.<\/p>\n\n\n

De Mercedes luchtvering systeem bestaat uit zakken gemaakt van rubber en polyurethaan die zijn gevuld met lucht. Aangezien deze ophanging lucht nodig heeft om functioneel te zijn, is dit waar het zijn naam aan ontleent. Het is anders dan de traditionele stalen ophanging, omdat het ontbreekt schroefveren of schokdempers op het veersysteem.<\/p>\n\n\n

Mercedes-Benz modellen met luchtvering<\/h2>\n\n\n

C-Klasse<\/h3>\n\n\n

De Mercedes-Benz C-Klasse behoort tot de weinige Mercedes-modellen met een luchtveersysteem. Als u de luchtvering op uw C-Klasse wilt toepassen, moet u deze met de Agility Select-schakelaar bedienen. Met deze schakelaar kunt u overschakelen naar de standen comfort, sport, sport+, eco of individueel. Deze modi veranderen hoe de rit aanvoelt.<\/p>\n\n\n

De Mercedes C-Klasse kost momenteel 42.600 dollar. Het is een compacte auto met verschillende carrosserietypen om uit te kiezen. De C-Klasse is uitgerust met een 2,0-liter intergekoelde turbomotor. Met zijn achterwielaandrijving en sportieve look is deze auto vooral aantrekkelijk voor jongere bestuurders.<\/p>\n\n\n

CLS Coup\u00e9<\/h3>\n\n\n

Een ander opmerkelijk Mercedes model met een Airmatic veersysteem is de CLS Coupe. Met een verkoopprijs van rond de 70.000 dollar is de CLS Coup\u00e9 een van de best presterende sedans onder de luxe middenklassers. Hij heeft een prachtig exterieurdesign met mooie lijnen en een zorgvuldig vervaardigd interieur.<\/p>\n\n\n

U zult nog meer onder de indruk zijn van zijn 3.0-liter intergekoelde turbogeblazen inline-6 motor met een maximum van 362 pk. Ondanks het feit dat hij compacter is dan de E-Klasse, is deze auto prachtig en biedt hij toch het comfort dat u zou wensen in een Mercedes van zijn statuur.<\/p>\n\n\n

E-Klasse<\/h3>\n\n\n

De Mercedes-Benz E-Klasse was het tweede model van Mercedes dat met luchtvering werd uitgerust, na de S-Klasse. Met een prijs van rond de 57.000 dollar is de E-Klasse een van de meest betrouwbare Mercedes modellen op de markt. Dat is een van de redenen waarom hij zo geliefd is bij bedrijfsleiders en managers.<\/p>\n\n\n

De E-Klasse is niet alleen langer en mooier dan de standaard sedans, maar ook ruimer en comfortabeler. Hij wordt geleverd met een 2,0-liter inline-4 turbomotor met een uitzonderlijke acceleratie van 0 tot 60 km\/u in 6,1 seconden. Bovendien is hij ook veiliger en onderhoudsvriendelijker dan andere Mercedes-modellen.<\/p>\n\n\n

S-Klasse<\/h3>\n\n\n

De Mercedes-Benz S-Klasse is het eerste model van Mercedes dat met een luchtveringssysteem is uitgerust. De S-Klasse is niet alleen het eerste Mercedes-model met luchtvering, maar is ook altijd uitgerust met de nieuwste technologie\u00ebn in de automobielindustrie. Daarom loopt hij altijd voor op zijn concurrenten.<\/p>\n\n\n

Met een verkoopprijs van rond de 100.000 dollar is de Mercedes-Benz S-Klasse een klasse op zich. Of het nu gaat om comfort, luxe, betrouwbaarheid, technologie of zelfs prestaties, de Mercedes S-Klasse is in alle categorie\u00ebn toonaangevend op de markt. Het is het beste van het beste, en dat is waarom zijn prijs uit de hitlijsten is.<\/p>\n\n\n

GLE Coup\u00e9<\/h3>\n\n\n

Als u op zoek bent naar een sportief Mercedes-Benz model met luchtvering, dan zou de GLE Coup\u00e9 bovenaan uw lijstje moeten staan. Dit is een van de mooiste Mercedes-Benz modellen op de markt. Het is als een SUV, een coupe, en AMG, alles in een. De GLE Coupe gaat voor rond de 76.000 dollar.<\/p>\n\n\n

GLS SUV<\/h3>\n\n\n

Ook de Mercedes-Benz GLS SUV beschikt over luchtvering. Het is een van de weinige Mercedes SUV’s met Airmatic vering. Dit voertuig is echter niet goedkoop omdat het wordt geleverd met een aantal geavanceerde functies die het vergelijken met alleen de beste SUV’s op de markt. Het verkoopt op ongeveer $ 140.000.<\/p>\n\n\n

Dingen om te weten over luchtvering systemen<\/h2>\n\n\n

Hoe weet ik of mijn Mercedes luchtvering heeft?<\/h3>\n\n\n

Controleer de vooras van uw voertuig. Als u een zwarte blaas ziet, dan is uw auto uitgerust met Airmatic vering. Deze vering is anders dan de traditionele veerpootvering met schroefveren of schokdempers bij luchtveersystemen.<\/p>\n\n\n

Waarom heeft de Airmatic vering een compressor nodig?<\/h3>\n\n\n

Een Airmatic luchtvering heeft een compressor nodig omdat de luchtdruk niet voldoende is om het gewicht van de auto te houden. Daarom moet een compressor worden ingebouwd om lucht naar de zakken te pompen. De compressor regelt de luchtdruk naar behoefte via een hydraulisch of een elektronisch systeem dat door de bestuurder bediend kan worden.<\/p>\n\n\n

Hoe lang gaat Airmatic vering mee?<\/h3>\n\n\n

De meeste Airmatic-ophangingen kunnen ongeveer 120.000 kilometer meegaan voordat ze problemen beginnen te vertonen. Na het afleggen van deze afstand, kan uw Mercedes luchtvering systeem beginnen met problemen. Sommige van de luchtvering onderdelen die snel problemen ontwikkelen zijn compressoren, relais, en lekkende airbags.<\/p>\n\n\n

Welke Mercedes-modellen waren de eerste om luchtvering systemen hebben?<\/h3>\n\n\n

De Mercedes-Benz S-klasse was het eerste model van Mercedes met een Airmatic-vering. Het eerste Airmatic veersysteem werd in 1999 op de S-Klasse en later de E-Klasse ge\u00efntroduceerd. Later heeft de onderneming dit systeem op de meeste van zijn SUV’s gemonteerd.<\/p>\n\n\n

Hoe werkt de Mercedes Airmatic vering?<\/h3>\n\n\n

Het Airmatic-systeem werkt door middel van elektronisch gestuurde luchtveren die een passend evenwicht tussen rijgedrag en comfort bieden. Met het systeem kan de hoogte van de auto worden gemanipuleerd. Hij kan worden verhoogd om de bodemvrijheid te vergroten of verlaagd om de luchtweerstand te verminderen.<\/p>\n\n\n

De vering kan worden gebruikt wanneer de auto beladen is of wanneer er passagiers aan boord zijn, omdat de hoogte van de auto behouden blijft. Bovendien verlaagt de ophanging automatisch bij hogere snelheden voor een betere aerodynamica, stabiliteit en brandstofeffici\u00ebntie. Mercedes Airmatic vering behoort tot de sneller reagerende air-ride systemen op de markt.<\/p>\n\n\n

Bottom line<\/h3>\n\n\n

Als u op zoek bent naar een Mercedes-Benz model met Airmatic vering, dan heeft u de keuze uit verschillende modellen. Afhankelijk van de kenmerken, het budget of het type Mercedes auto dat u wenst, kunt u kiezen uit een van de modellen die we hierboven hebben uitgelicht. Deze omvatten C-Klasse, CLS coup\u00e9, S-Klasse, S-Klasse Maybach, GLE Coup\u00e9 en GLS SUV.<\/p>\n\n\n

Alle bovenstaande Mercedes-Benz modellen beschikken niet alleen over een luchtvering die de rit veilig en soepel maakt, maar ze beschikken ook over andere luxe Mercedes kenmerken en technologie. Kies de juiste auto, en u zult genieten van het rijden met uw Mercedes op elke ondergrond en met elke snelheid.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes-Benz is altijd al in de voorhoede van technologische innovaties in auto’s. En een van hun meer opmerkelijke innovaties is hun luchtveersysteem, ook wel bekend als “Airmatic suspension.” De Mercedes-Benz<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/813"}],"collection":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=813"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/813\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=813"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=813"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/carsa2z.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=813"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}