BMW E60 transmissie problemen

BMW E60 Problemen

De BMW E60 maakt deel uit van de BMW 5-Serie. Deze auto is geproduceerd tussen 2004 en 2010. De E60 is ruim, elegant, geavanceerd, krachtig, veilig en praktisch. Bovendien heeft hij ook verschillende problemen waar geïnteresseerde kopers van op de hoogte moeten zijn. Hoe dan ook, wat zijn de BMW E60 transmissie problemen?

Veel voorkomende BMW E60 transmissie problemen zijn slippende versnellingen, falende mechatronica assemblage, knarsen in versnellingen, brandlucht, laag transmissie vloeistof niveau, zeurend of clunking geluid, en defecte MAF Air Flow sensor. Ondanks al deze transmissieproblemen kan de E60 langer meegaan als hij goed wordt onderhouden.

Wat zijn de meest voorkomende BMW E60 transmissie problemen?

Defecte mechatronica assemblage

De mechatronica assemblage is het controlecentrum van de versnellingsbak. Het helpt om de koppelomvormer en het koppelingskussen van de versnellingsbak door de transmissievloeistof onder een bepaalde druk te beheren. Bovendien kan hij schakelhandelingen in een seconde uitvoeren.

BMW E60 gebruikers hebben melding gemaakt van falende mechatronica die wordt veroorzaakt door falende klephulzen die vloeistof lekken. Aangezien de transmissiebak van kunststof is, verslechtert dit onderdeel sneller en kan het bij langdurig gebruik barsten. Als de mechatronica beschadigd, slecht of versleten is, moet u de hele assemblage vervangen.

Slippende versnellingen

De computer van uw BMW E60 is gemaakt om de transmissie te sturen wanneer van de ene versnelling naar de andere moet worden geschakeld. Als het peil van de transmissievloeistof echter laag is of als er transmissievloeistof lekt, kan de versnelling slippen of kan het schakelen moeilijk en inconsistent zijn.

Als de versnellingen van uw BMW E60 haperen, moet u de pakkingen controleren en ze laten vervangen als ze beschadigd zijn of in slechte staat verkeren. Als dit het probleem niet verhelpt, moet u de transmissievloeistof laten uitspoelen en de juiste hoeveelheid vloeistof laten bijvullen.

  Veel voorkomende problemen met BMW 645ci

Knarsen in versnellingen

Een ander veel voorkomend transmissieprobleem dat BMW E60 gebruikers ervaren is knarsen in de versnellingen. Terwijl de transmissie is gebouwd om vlot van de ene versnelling naar de andere te schakelen, kan het een probleem ontwikkelen waarbij de gebruikers knarsen of schudden in de versnellingen voelen. Dit is een indicatie dat de transmissie faalt.

Het knarsen en schudden in de versnelling is een gevolg van een verkeerde afstemming van de snelheid. Het is ook een indicatie dat de koppeling niet volledig ontkoppelt van de motor terwijl de versnellingen nog ronddraaien. Om dit probleem op te lossen, moet u uw auto naar een professionele monteur brengen om de slechte onderdelen, zoals de koppeling en de transmissievloeistof, eruit te halen.

Te weinig transmissievloeistof

Zoals hierboven vermeld, kan een lage transmissievloeistof het knarsen in de versnellingen veroorzaken, maar het kan ook veel meer veroorzaken. In tegenstelling tot de meeste vloeistoffen in de auto, zou transmissievloeistof niet laag mogen lopen. Daarom is het controleren van uw transmissievloeistof van cruciaal belang voor de efficiënte werking van het transmissiesysteem.

Een laag transmissievloeistofpeil of oude of vervuilde transmissievloeistof kan ook invloed hebben op de werking van uw auto. Laat het dus verversen en het juiste vloeistofniveau in uw auto vullen.

Brandende geur

Een veel voorkomend transmissieprobleem waar BMW E60 eigenaren tegenaan lopen is de brandlucht van de transmissie. De brandlucht is een gevolg van oververhitte transmissievloeistof. Aangezien de vloeistof helpt om bewegende delen goed gesmeerd en koel te houden, kan deze eindigen met puin en sludge. Uiteindelijk veroorzaakt dit niet alleen een branderige geur, maar ook een defect aan onderdelen.

  2022 Mercedes GLE vs BMW X5

Ververs de vloeistof zoals aanbevolen door de fabrikant. Bijkomend, goed onderhoud is nodig om de meeste onderdelen van de auto in orde te houden en optimaal te laten werken.

Zeurend of kakelend geluid van de transmissie

Opschortingsgewrichten maken deel uit van het transmissiesysteem en ze helpen om scharnierende beweging te geven tussen de fusees en controle-armen om een soepele en veilige rit te geven die u toelaat om uw auto nauwkeurig te controleren. Dus, wanneer de schorsing gewrichten slecht zijn, zal de transmissie produceren een janken, klotsen, of kloppende geluid.

Naast het maken van een klotsen of zeurende geluid, kan slechte ophanging gewrichten ook leiden tot de auto drifting naar een kant, voortijdige of ongelijke slijtage van de banden, en wankel stuur. Om dit probleem op te lossen, zal je beginnen met het reinigen van de gewrichten en smeren. Maar voor het beste resultaat vervangt u de ophangingsgewrichten.

Defecte MAF-sensor

Een MAF-luchtstroomsensor maakt misschien geen deel uit van het transmissiesysteem, maar als het slecht gaat, beïnvloedt het het transmissiesysteem. Als de MAF luchtstroomsensor faalt, leidt dit tot transmissie problemen zoals vroege zachte verschuivingen, late harde verschuivingen, en nog veel meer. Dus, als de MAF-sensor defect is, moet deze zo snel mogelijk worden vervangen om verdere problemen te voorkomen.

FAQ

Hoe kan ik zien of mijn BMW versnellingsbak slecht is?

Als uw BMW versnellingsbak slecht is, merkt u dingen op zoals vaak schakelen, moeilijk schakelen, lawaai in de vrijloop, vastzitten in de versnelling, onregelmatig schakelen, vaak doorslippen van de versnelling en een melding dat de versnellingsbak niet goed werkt. Merk op dat verschillende tekenen kunnen betekenen dat verschillende transmissie-onderdelen een probleem hebben. Bezoek dus de monteur om het probleem te lokaliseren en te verhelpen.

  Veel voorkomende problemen met de BMW X5

Hoe lang gaat de BMW versnellingsbak mee?

Dat hangt af van hoe goed u de transmissie onderhoudt. Als de versnellingsbak goed wordt onderhouden, kan hij meer dan 300.000 mijl meegaan. Maar als de versnellingsbak niet goed wordt onderhouden, wordt het een hele uitdaging om meer dan 100.000 mijl te klokken. Bovendien is de reparatie of revisie van een transmissie een dure aangelegenheid.

Komen transmissieproblemen bij BMW’s vaak voor?

Ja, veel BMW modellen hebben transmissieproblemen. Andere veel voorkomende problemen bij BMW’s zijn olielekkages, oververhitting van de motor en problemen met de brandstofpomp. Hoewel al deze problemen vaak voorkomen, zijn transmissieproblemen het duurst om te verhelpen.

Bottom line

Het BMW E60 model was een van de krachtigste BMW 5-Serie modellen. Bovendien was hij ruim, veilig, geavanceerd en praktisch. Maar zoals de meeste BMW modellen, heeft ook deze auto verschillende transmissie problemen zoals hierboven besproken. Niettemin kunnen de meeste van deze problemen worden vermeden met de juiste zorg en onderhoud.

Over het geheel genomen is de BMW E60 een mooie compacte executive auto met een hoge initiële prijs en hoge onderhoudskosten. Het is ook een brandstofverslinder, maar biedt veel comfort en uitstekende prestaties.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts