De BMW 218d is een subcompacte zakenauto met veel uitstekende eigenschappen. De auto heeft vijf deuren, een grote laadruimte, een ruim interieur, en hij is zeer zuinig met brandstof. Ondanks deze uitzonderlijke eigenschappen, heeft de BMW 218d ook een aantal problemen waar geïnteresseerde kopers van op de hoogte moeten zijn.
Enkele van de meest voorkomende problemen van de BMW 218d zijn EGR module koeler kan lekken, elektrische storingen, stuurbekrachtiging ondersteuning mislukking, airconditioning problemen, olie lekkage, en koppeling problemen. Merk op dat sommige problemen kwamen met bepaalde modellen en BMW een recall uitgegeven.
Bijvoorbeeld, de EGR koeler lekkage probleem komt vaak voor op de BMW 218d gemaakt tussen 2014 en 2019. Integendeel, andere problemen treden op naarmate je meer kilometers maakt. En aangezien BMW veel kunststof onderdelen heeft, zullen de meeste onderdelen al vanaf 60.000 mijl problemen beginnen te ontwikkelen als de auto niet goed wordt onderhouden.
Wat zijn de meest voorkomende problemen met de 218d?
EGR module koeler kan lekken
Dit is een fabrikant-gerelateerde kwestie die wordt geassocieerd met BMW 218d-modellen gemaakt tussen 2014 en 2019. De reden waarom de uitlaatgasrecirculatie kan lekken, is vanwege een lekkende glycolkoelvloeistof die, in combinatie met roet en olieafzettingen in de EGR-module, ontvlambare afzettingen kan vormen.
BMW heeft BMW’s met dit probleem teruggeroepen. Als u dus een gebruikte BMW 218d koopt die tussen 2014 en 2019 is gemaakt, moet u zich ervan vergewissen dat de eigenaar dit probleem heeft laten verhelpen.
Storing in de stuurbekrachtigingsondersteuning
De ECU of elektronische regeleenheid van de elektrische stuurbekrachtiging is niet erg duurzaam. Dus, nadat uw auto verschillende kilometers heeft afgelegd, kan de stuurbekrachtigingssteun defect raken. Om dit te voorkomen, moet u uw auto jaarlijks laten nakijken. Bovendien kan dit worden aangepakt door de slechte verbindingen te repareren en de slechte onderdelen te vervangen.
Elektrische storingen
De meeste BMW’s hebben elektrische problemen vanwege het slechte ontwerp van de afvoer. Niettemin worden elektrische problemen met de BMW 218d meestal geassocieerd met schade of normale slijtage. Bedrading wordt meestal beschadigd door hitte na het afleggen van meerdere kilometers. Het naleven van de BMW onderhoudsschema’s moet dergelijke kleine problemen helpen vermijden.
Problemen met de airconditioning
Ook de airconditioning kan na een aantal kilometers problemen vertonen. De belangrijkste reden voor aircoproblemen is de lekkage van de Freon-vloeistof of een lek in het aircosysteem. Breng de auto naar een BMW monteur of service center voor reparatie.
Opgeblazen turbo
Dit is een veel voorkomend probleem bij de meeste BMW’s. Als u er lang over doet om uw olie te verversen bij de BMW 218d, kunt u eindigen met een opgeblazen turbo. Daarom is het belangrijk om de olie van uw BMW 218d elke 12.000 mijl te verversen. Sterker nog, vuile olie of een tekort aan olie kan de turbo doen ontploffen.
Koppelingsproblemen
Een koppeling is goedkoop te vervangen en te onderhouden. Bovendien duurt het enkele kilometers voor een koppeling slecht wordt. Bijgevolg vergeten de meeste BMW eigenaars het onderhoud van hun koppeling, zodat deze slecht wordt. Een slechte koppeling vertoont tekenen zoals trillen, moeilijk in te drukken, of het pedaal wordt zo gemakkelijk in te drukken. Laat uw koppeling om de 100.000 mijl vervangen.
Olielek
Last but not least, olielekkage is een ander groot probleem waar de meeste BMW modellen mee te maken hebben, inclusief de BMW 218d. Dit wordt meestal veroorzaakt door de onderdelen van lage kwaliteit, zoals het plastic oliefilter en de rubberen pakkingen van het deksel. Deze onderdelen slijten sneller waardoor de olie gaat lekken. Houd deze onderdelen in de gaten en vervang ze op tijd.
FAQ
Is de BMW 218d een goede auto?
Ja, de BMW 218d is een uitstekende auto. Deze multifunctionele auto is een fijne alledaagse auto, want hij is ruim, zuinig, en presteert uitstekend. Bovendien is deze auto betrouwbaar, waardoor het een prima auto is voor dagelijks gebruik. Hij is echter niet geschikt voor mensen die op zoek zijn naar een luxe en high-performance auto.
Wat is het meest betrouwbare modeljaar van de BMW 218d?
De meest betrouwbare BMW 218d werd gemaakt in 2016 en 2019. Daarentegen werden de meest problematische BMW 218d modellen gemaakt in 2020. Wilt u dus voorkomen dat u meerdere problemen ervaart, kies dan voor de betrouwbaardere BMW 218d modellen gemaakt in 2016 en 2018.
Na hoeveel kilometer begint de BMW 218d problemen te ondervinden?
Zoals de meeste compacte BMW modellen, begint de BMW 218d al problemen te krijgen vanaf 60.000 mijl. Echter, met de juiste zorg en onderhoud, kunt u geen problemen ervaren totdat je hit meer dan 100.000 mijl. Niettemin, kunnen sommige mensen beginnen problemen na het raken van 120k mijlen te ervaren.
Hoe lang gaat een BMW 218d mee?
Dat hangt af van hoe goed u de wagen onderhoudt en van uw rijgewoonten. Als u zich aan de BMW onderhoudsschema’s houdt, kan uw wagen meer dan 200.000 km meegaan. Maar als u niet goed voor uw auto zorgt, kunt u problemen hebben om meer dan 150k mijl te klokken.
De BMW 218d is een zeer betrouwbare auto, aangezien veel betrouwbaarheidsbureaus zoals Consumer Reports en J.D. Power hem een bovengemiddelde betrouwbaarheid hebben toegekend. Dit betekent dat het wordt geleverd met een betrouwbare motor en meldt minder problemen dan de meeste van de auto’s in zijn klasse.
Is het duur om de BMW 218d te onderhouden?
Gedurende de eerste 10 jaar van het bezit van een BMW 218d, zal het u ongeveer $13.700 kosten om hem te onderhouden. Als u dit vergelijkt met andere soortgelijke auto’s, zult u merken dat de kosten vrij hoog zijn. Daarom, als je wilt om geld te besparen, moet u overwegen het verkrijgen van een MPV die goedkoper is te onderhouden.
De hoge kosten van het onderhoud van de BMW 218d kan worden gekoppeld aan de hoge kosten van de aanschaf van BMW 218d OEM-onderdelen. Daarbovenop zijn de kosten van BMW service hoog, waardoor de totale reparatie en onderhoud van de auto hoog zijn.
Conclusie
Samenvattend, de BMW 218d is een betrouwbare auto, maar hij komt ook met meerdere uitdagingen waar geïnteresseerde kopers van op de hoogte moeten zijn. Enkele van de opmerkelijke problemen die geïnteresseerde kopers of eigenaren van de BMW 218d moeten verwachten zijn elektrische storingen, EGR module koeler kan lekken, opgeblazen de turbo, stuurbekrachtiging steun mislukking, en olielekkage.
Alvorens een gebruikte BMW 218d te kopen, controleer en verneem of hij werd teruggeroepen en of de gebruikte de kwestie behandelde. Zo niet, zorg ervoor dat het probleem wordt behandeld voordat u van eigenaar verandert. De meeste problemen waar de BMW 218d mee te maken krijgt, kunnen worden aangepakt door een gecertificeerde BMW monteur of door het BMW service center.