Beste dakdrager voor Porsche Cayenne

Beste dakdrager voor Porsche Cayenne

De Porsche Cayenne SUV is het Porsche SUV vlaggenschip aangeboden in een standaard SUV of coupe vorm. Deze SUV is nu te koop voor 3 generaties, en het is een van de meest populaire Porsche modellen van alle tijden.

Er zijn veel verschillende motor- en uitrustingsopties om uit te kiezen, en vrijwel elk Cayenne model biedt een sportieve ervaring zonder in te boeten aan comfort of luxe. Cayenne SUV’s zijn niet per se gemaakt voor off-road doeleinden, maar ze zijn in staat om licht tot gemiddeld off-road rijden aan te pakken zonder enige problemen.

Porsche Cayenne SUV’s zijn redelijk ruim van binnen en van buiten, wat betekent dat deze luxe bakken in staat zijn om maximaal 5 passagiers en een hoop vracht te vervoeren. Maar als u wilt de laadcapaciteit van een Cayenne uit te breiden, kiezen voor een dak rack is een goede optie.

De beste dakdrager voor de Porsche Cayenne is de OEM Porsche Tequipment dakdrager, maar u bent ook in staat om te kiezen tussen een bos van aftermarket dakdragers gemaakt door Thule, Malone, Yakima, en vele anderen.

OEM-dakdragers voor Porsche

Het dak transport systeem belangrijkste steun is waarschijnlijk de beste dak rack optie voor een Porsche Cayenne, omdat dit rek is gemaakt voor de Cayenne specifiek, en het wordt verkocht voor een redelijke $ 479, dat is een stuk goedkoper in vergelijking met een Dak transport systeem belangrijkste steun voor een 911.

Het voordeel van dit specifieke systeem is het feit dat het een perfecte pasvorm biedt en het dient als een betrouwbare lading toevoeging ook. Het maximale laadvermogen van dit systeem is 220lbs (100kg) wat meer dan genoeg is voor de meeste mensen.

  Beste Porsche Boxster winddeflector

Dit systeem is ook gemaakt om perfect te passen op alle andere OEM Porsche Tequipment transport modules die meer concurrerend geprijsd ten opzichte van de rest van de concurrentie. Het is vermeldenswaard dat dit systeem alleen werkt in combinatie met de dakrail optie, maar dit is ook het geval voor elk ander dakdragersysteem.

U moet ook in gedachten houden dat de Cayenne Coupé geen gebruik maakt van dit daktransportsysteem hoofdondersteuning, maar eerder een specifiek $596 systeem dat een maximum van 165lbs (75kg) kan dragen. De Cayenne Coupé biedt ook minder laadruimte in vergelijking met de SUV, dus kies de SUV als u een meer praktische ervaring wilt.

Thule/Yakima/Malone dakdragers

Thule is een reeds lang bestaande Zweedse fabrikant van oplossingen voor vrachtvervoer die betrouwbare en kosteneffectieve dakdragermogelijkheden biedt. Het basis Thule dakdrager transportsysteem past inderdaad op de Porsche Cayenne, en dit systeem is gemaakt van aluminium en het biedt een 165lbs (75kg) maximale laadcapaciteit voor $ 500-650.

Malone is ook een bekende dakdrager fabrikant en de standaard Malone dakdrager past op de Cayenne, maar deze setup is gemaakt van staal, wat betekent dat het aanzienlijk zwaarder in vergelijking met de Porsche en Thule systemen, maar het kost wel aanzienlijk minder op ongeveer $ 130-220.

De $ 400-500 Yakima TimberLine Car Roof Rack oplossing is ook vrij populair bij een heleboel Cayenne eigenaars, omdat het biedt een maximale bar spreiding van 40 centimeter, aluminium constructie, en een maximale laadcapaciteit van 165lbs (75kg).

  Beste fietsendrager voor Porsche 911

Te oordelen naar de prijzen, bouwkwaliteit, maximale laadvermogen, en het gewicht, de Porsche Tequipment dakdrager lijkt wel de beste optie als u op zoek bent naar een standaard dakdrager. Maar als u een specifiek type dakdrager wilt, moet u contact opnemen met een Porsche dealer voor verdere instructies.

Porsche Transporation modules

Het OEM Porsche hoofddakdraagsysteem is scherp geprijsd voor de SUV versie. De Coupe versie kost iets meer, maar de aftermarket opties zijn vrij beperkt omdat de Cayenne Coupe nog een vrij recent model is.

Maar het belangrijkste voordeel van de OEM Porsche dakdrager is de mogelijkheid om te profiteren van een bos van Porsche OEM vervoer modules. Sommige van deze modules zoals de fiets rekken / dragers zijn ook vrij betaalbaar, maar anderen zoals de dakkoffer opties kunnen kosten meer dan $ 1000.

Prijzen en betrouwbaarheid zijn vergelijkbaar tussen de coupé en SUV Cayenne modellen, maar de Coupe modellen zijn nog veel te recent voor eventuele duurzaamheid en betrouwbaarheid problemen te ontstaan. Door te kiezen voor een Porsche OEM-systeem, bent u vrij zeker in de wetenschap dat u inderdaad een stuk van Porsche ontworpen apparatuur gebruikt.

Hoewel sommige fabrikanten, zoals Thule, concurrerend geprijsde en redelijk betrouwbare systemen aanbieden, kan geen van deze systemen de mate van zekerheid bieden die een origineel Porsche transportaccessoire biedt.

FAQ Sectie

Heb ik echt een dakdrager voor een Porsche Cayenne nodig?

Als u naar deze artikelen zoekt, heeft u waarschijnlijk wel een imperiaal nodig, ook al is de laadruimte van de Cayenne voor de meeste mensen meer dan voldoende. Als u een dakdrager voor esthetische doeleinden, een Porsche Cayenne is niet het type auto voor een dergelijke uitstraling, omdat dit een luxe premium SUV immers.

  Porsche vs. Lexus: Betrouwbaarheid

Als je wel om ruimte geeft, dan moet je ook de SUV overwegen in plaats van de coupé, want de Cayenne coupé biedt een beperkte hoeveelheid laad- en passagiersruimte in vergelijking met de reguliere SUV versie.

Waar moet u op letten als u een dakdrager voor uw auto koopt?

Ten eerste, moet u cross-shop zo veel mogelijk, want er zijn veel verschillende dakdrager opties die er zijn, en sommige van hen zijn beter geprijsd dan anderen. Aluminium constructie is waarschijnlijk gaat een beetje lichter in vergelijking met stalen constructie, maar stalen constructie is meestal de steviger.

Een dakdrager zal inderdaad invloed hebben op uw brandstofverbruik, en het windgeruis een dakdrager genereert kan heel vermoeiend, dus altijd proberen om te kiezen voor een laag-profiel dakdrager indien mogelijk. Vermijd ook dakdragers met een kunststof constructie.

Is een dakdrager een betere optie voor het vervoeren van fietsen dan een bagagedrager achterop?

Dat hangt af van een paar verschillende aspecten. Een dakdrager heeft een grotere impact op het brandstofverbruik en maakt meer lawaai dan een bagagedrager achteraan. Een imperiaal kan meestal meer fietsen tegelijk vervoeren, en het belemmert uw zicht naar achteren niet, noch uw nummerplaat- en parkeersensoren/camera’s.

Als u een achterrek met een laag profiel kunt vinden dat uw zicht niet belemmert en uw nummerplaat of parkeersensoren/camera’s niet in de weg zit, is een achterrek meestal de beste keuze voor fietsvervoer.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts