Kia Niro transmissie problemen

Kia Niro

De Kia Niro PHEV en Hybrid versies worden geleverd met een betrouwbare 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. Deze transmissie zorgt voor een lager brandstofverbruik dan een automatische transmissie. Het rijdt ook soepeler, maar er zijn ook enkele problemen. Wat zijn de problemen met de Kia Niro transmissie?

Enkele problemen met de Kia Niro transmissie zijn ruw schakelen, vertraagd schakelen, slippende versnellingen, koppelingsproblemen en problemen met de elektromagneet. Bovendien hebben meerdere gebruikers een laag vloeistofpeil in de transmissie gemeld. Koppelomvormerproblemen en slingeren en bonken van de transmissie.

Wat zijn de problemen met de Kia Niro transmissie?

Ruw schakelen

Een veelvoorkomend probleem met de Kia Niro 6-versnellingsbak met dubbele koppeling is moeilijk schakelen. De meeste Kia Niro-gebruikers hebben geklaagd over ruw schakelen bij het schakelen. Dit wordt meestal veroorzaakt door te weinig, ontbrekende of vuile transmissievloeistof. Maar als de transmissie in orde is, kan het te wijten zijn aan een defecte sensor of een vacuümprobleem.

Om dit probleem op te lossen, moet je de slechte transmissievloeistof vervangen. Maar als de transmissie in orde is, moet u een monteur een defecte sensor of vacuüm laten inspecteren en vervangen.

Versnelling slippen

Verschillende Kia Niro-eigenaars hebben ook melding gemaakt van slippende versnellingen. De versnelling slipt meestal door slijtage van verschillende onderdelen. Enkele van de transmissieonderdelen die sneller slijten bij de 6-versnellingsbak met dubbele koppeling zijn koppelingsplaten, elektromagneetpakkingen en transmissiebanden.

Om dit probleem te verhelpen, moet je naar een professionele monteur gaan en de versleten onderdelen laten vervangen.

Vertraagd schakelen

Vertraagd schakelen komt ook vaak voor bij Kia Niro-modellen. Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door een defecte elektromagneet. Na verloop van tijd kunnen de kleine plunjers van de elektromagneet het begeven of gaan de elektromagnetische spoelen kapot door de constante hitte en trillingen. Als de elektromagneet defect raakt, kan hij dus niet meer openen of sluiten om te helpen bij het inschakelen van de volgende versnelling.

  Kia Telluride Betrouwbaarheid

Vervang de plunjers van de elektromagneet om het probleem op te lossen.

Slingeren en bonken van de transmissie

Dit probleem komt vaak voor bij de 2017 tot 2019 Kia Niro hybride modellen. Verschillende gebruikers hebben melding gemaakt van een slechte acceleratie en het naar voren slingeren van de auto bij het schakelen. In tegenstelling tot veel schakelproblemen die worden veroorzaakt door een slechte transmissie of defecte onderdelen, wordt het naar voren slingeren van de transmissie veroorzaakt door een slechte afstelling.

Om dit probleem op te lossen, moet je dus naar een professionele monteur om je auto goed af te stellen.

Koppelingsproblemen

De meeste koppelingsproblemen worden meestal verward met problemen met de lage transmissie. Dat komt omdat de koppeling in de koppelomvormer zit en soms vast kan komen te zitten. Wanneer de koppeling vastloopt, kan de elektromagneet geblokkeerd raken en wordt de hoeveelheid transmissievloeistof in de koppelomvormer mogelijk niet goed berekend.

Enkele tekenen van problemen met de koppeling zijn hevig schudden en een hoog warmteniveau in de transmissie. Om dit probleem op te lossen, moet je de koppeling repareren of vervangen als deze slecht is.

Koppelomvormer problemen

De koppelomvormer zorgt ervoor dat de motor in de Kia Niro blijft draaien, zelfs als de wielen tot stilstand komen. Maar zoals bij elk auto-onderdeel raken de naaldlagers in de koppelomvormer versleten en dat veroorzaakt allerlei problemen met de transmissie. Een van de tekenen van een slechte koppelomvormer is een vreemd geluid dat uit de transmissie komt.

Om dit probleem te verhelpen, moet je de versleten naaldlagers in de koppelomvormer vervangen.

  Kia Forte Koup Betrouwbaarheid

Problemen met lage transmissievloeistof

Dit is de hoofdoorzaak van de meeste transmissieproblemen in de Kia Niro. Lage niveaus van transmissievloeistof worden veroorzaakt door lekken in de transmissie en defecte onderdelen zoals de aandrijfas en pakkingafdichting. In sommige gevallen kan de transmissievloeistof vervuild zijn, wat leidt tot het slippen of schakelen van de versnellingen.

Om dit probleem op te lossen, moet je de slechte transmissie vervangen of bijvullen als deze bijna leeg is.

Problemen met de elektromagneet

De elektromagneet regelt de vloeistofstroom in de transmissie. Zoals veel onderdelen van de transmissie kan de solenoïde beschadigd raken door een te laag niveau van de transmissie of door elektrische problemen met de solenoïde. De meeste tekenen van een magneetventiel lijken op tekenen van een te laag vloeistofpeil in de transmissie.

Dus als je je transmissie inspecteert en merkt dat er voldoende en goede transmissievloeistof is, dan is de solenoïde het probleem. Zorg ervoor dat een professionele monteur de aangetaste onderdelen inspecteert en repareert of vervangt.

FAQ

Welk type transmissie zit er in de Kia Niro?

De Kia Niro hybride en PHEV zijn uitgerust met een zestraps automatische transmissie met dubbele koppeling. Bovendien wordt de Kia Niro hybride aangedreven door een 139 pk sterke aandrijflijn die bestaat uit een 1,6-liter 4-cilinder motor en een elektromotor. Bovendien heeft hij uitsluitend voorwielaandrijving.

Heeft de Kia Niro een CVT-transmissie?

Nee, de Kia Niro heeft geen CVT of continu variabele transmissie. Integendeel, hij wordt geleverd met een 6-traps transmissie met dubbele koppeling. Bij een CVT-transmissie is de ene poelie verbonden met de motor en de andere poelie met de transmissie. De riem verplaatst de kracht tussen beide en de transmissie past de instellingen voortdurend aan.

  Kia Rondo betrouwbaarheid

Wat is de belangrijkste oorzaak van een defecte automatische transmissie?

De belangrijkste oorzaak van een defecte automatische transmissie is een laag vloeistofpeil. Dit probleem veroorzaakt oververhitting. Bovendien veroorzaakt het hard schakelen, vertraagde inschakeling en slippen van de versnellingen. Daarom is het belangrijk om altijd het peil van de transmissievloeistof in je auto te controleren voordat je gaat rijden.

Is een 6-versnellingsbak met dubbele koppeling betrouwbaar?

Ja, de 6-versnellingsbak met dubbele koppeling in de Kia Niro is betrouwbaar. Dat komt omdat de kans op afslaan van de motor aanzienlijk kleiner is. Bovendien is hij gemakkelijk te bedienen, zelfs als het druk is. Deze transmissie zorgt ook voor sneller en soepeler schakelen. Hij zorgt ook voor een beter brandstofverbruik.

Hoe lang gaat een 6-versnellingsbak met dubbele koppeling mee?

Dat hangt af van hoe goed u de transmissie en de auto onderhoudt en verzorgt. Met de juiste zorg zou een transmissie met 6 versnellingen minstens 200.000 mijl of zelfs 300.000 mijl moeten meegaan. Gebruikers van deze transmissie krijgen echter al vanaf 100.000 kilometer te maken met kleine problemen.

Samenvatting

De Kia Niro is een van de best presterende auto’s in zijn klasse dankzij de 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. Als deze transmissie niet goed wordt onderhouden, kunnen er echter ook problemen ontstaan, zoals schakelproblemen, slippende versnellingen, koppelingsproblemen, problemen met de lage transmissie en problemen met de elektromagneet.

De meeste van deze problemen kunnen worden voorkomen als de auto goed wordt onderhouden en verzorgd.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts