Veel voorkomende problemen met BMW M8

BMW M8 problemen

De BMW M8 is een krachtige en high-performance coupé. Hij is er ook in een cabriolet en vierdeurs gran coupé. Deze auto is ook geavanceerd, comfortabel en veilig. Echter, het komt ook met een aantal problemen die geïnteresseerde kopers moeten weten. Dus, wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW M8?

Veel voorkomende problemen met de BMW M8 zijn onvoldoende schroefwerk, defecte gordelvergrendeling herkenning, defecte hydraulische unit, overmatig olieverbruik, slechte bougies, falende bobines, en olielekkages. Deze problemen zijn eenvoudig te verhelpen en de meeste kunnen worden vermeden met de juiste zorg en onderhoud.

Wat zijn de veel voorkomende problemen met BMW M8?

Onvoldoende schroeven

Ondanks dat de BMW M8 minder dan 5 jaar op de markt bestaat, heeft hij al een aantal terugroepacties gehad. Een van de redenen waarom BMW dit model heeft teruggeroepen is vanwege inadequate schroefdraad. Omdat sommige 2018 tot 2019 BMW M8 modellen niet zijn voorzien van voldoende schroefdraad, zou de hogedrukpomp los kunnen raken waardoor er brandstof uit kan lekken.

Als gevolg daarvan kan dit leiden tot motorstoring en het gevaar dat de auto vlam vat vergroten. BMW heeft de meeste BMW M8’s teruggeroepen die tussen 18 juli 2018 en 24 juni 2019 zijn gemaakt. Dus, voordat u een gebruikt model aanschaft dat in deze periode is gemaakt, moet u bevestigen of de eigenaar het probleem heeft laten verhelpen.

Defecte herkenning van veiligheidsgordelslot

Een ander probleem dat BMW ertoe bracht de M8 terug te roepen, was de defecte herkenning van het gordelslot. Dit probleem werd geregistreerd door BMW M8 modellen gemaakt tussen 2019 en 2020. De belangrijkste oorzaak van dit probleem is een korte kabel die de hallsensor en de stoelgesp verbindt.

  Hebben BMW's richtingaanwijzers?

Aangezien deze kabel extreem kort is, kan de sensor de gesp losmaken, wat leidt tot een foutieve herkenning van het gordelslot, waardoor de werking van het beveiligingssysteem en het activeren van de airbag wordt belemmerd. Op lange termijn leidt dit tot een verhoogd risico op letsel bij een ongeval.

Defecte hydraulische eenheid

BMW heeft M8-modellen die tussen 14 december 2018 en 1 februari 2021 zijn gemaakt, teruggeroepen vanwege een defecte hydraulische unit van het remsysteem. Dit probleem kan leiden tot een beperkte remondersteuning en een langere remweg. Wanneer dit probleem zich voordoet, zorgt het ervoor dat het ABS-systeem bij een ongeval niet wordt ingeschakeld. Hierdoor neemt het risico op letsel toe.

Dus, als u van plan bent om een BMW M8 te kopen die tussen 2018 en 2021 is gemaakt, moet u ervoor zorgen dat de eigenaar dit probleem heeft laten repareren voordat u voor de auto betaalt.

Overmatig olieverbruik

BMW-modellen gebruiken niet alleen veel olie, maar ze gebruiken ook speciale en dure olie. Omdat de BMW M8 is uitgerust met de S63 twin-turbo V8 motor, verbrandt deze veel olie. Hierdoor raakt de olie sneller uitgeput en kunnen ook onderdelen, zoals de afdichtingen en pakkingen, beschadigd raken, waardoor olielekkage ontstaat.

Of uw BMW M8 nu nieuw of gebruikt is, hij verbruikt nog steeds veel olie. De beste manier om hem efficiënt te houden en optimaal te laten presteren is te zorgen voor olieverversing elke 15k tot 30k mijl. Bovendien moet u de motor altijd met het juiste type olie vullen.

  Zijn BMW's met achterwielaandrijving goed in de sneeuw?

Defecte bougies

De bougie fungeert als warmtewisselaar. Ze onttrekt ongewenste warmte-energie aan de verbrandingskamer en voert deze warmte af naar het koelsysteem van de motor. Dus, als de bougie defect is, zal deze niet werken zoals bedoeld. Het gevolg is dat de motor hapert, moeilijk start, minder brandstof verbruikt en stroef stationair draait.

Om dit probleem op te lossen, moet u de slechte bougies te vervangen door nieuwe. Wat meer is, is het van vitaal belang om de bougies te vervangen elke 30.000 mijl.

Slechte ontstekingsbobines

De bobine werkt samen met de bougies. Hij werkt als een transformator. Dus, wanneer de bougies slecht zijn, zullen de bobines ook slecht worden. Tekenen van een slechte bobine zijn een slecht brandstofverbruik, verlies van vermogen, haperende ontsteking, moeilijk starten, trillen en het controlelampje gaat branden.

Dit probleem kan verholpen worden door de slechte bobines te vervangen. Niettemin, bobines moeten worden vervangen elke 45k mijl of wanneer de bougies worden vervangen.

Olielekken

Zoals eerder vermeld, verbrandt de twin-turbo veel olie die uiteindelijk de omringende onderdelen aantast, zoals dichtingen en pakkingen. Deze onderdelen slijten sneller door de burn-out. Als gevolg daarvan zal de olie gaan lekken, wat de prestaties van de motor, het HVAC-systeem en de radiateur van uw auto kan beïnvloeden.

De beste manier om dit probleem op te lossen is door beschadigde onderdelen te vervangen. Daarom moet u de auto naar een professionele monteur om het probleem te lokaliseren en het te repareren. Sommige van de dingen die worden vervangen zijn oliefilters, afdichtingen, pakkingen, en vuldoppen.

  BMW X5 VS BMW X6 - Wat is beter?

FAQ

Is de BMW M8 betrouwbaar?

Nee, de BMW M8 is niet betrouwbaar. Ook al is de BMW M8 nog geen 5 jaar op de markt, toch is deze auto niet betrouwbaar. Dit komt omdat hij al meer dan drie verschillende problemen heeft gehad waardoor BMW sommige modellen heeft moeten terugroepen. Dus, als u op zoek bent naar een auto met minder problemen, is deze krachtige sportcoupé niet de ideale optie.

Wat is de hoge kilometerstand voor BMW M8?

Bij goed onderhoud kan de BMW M8 meer dan 250.000 mijl meegaan. Dit is slechts een schatting, aangezien de BMW M8 nog niet langer dan 5 jaar op de markt is. Maar toch, de BMW M8 is uitgerust met de S63 twin-turbo V8 motor, die heeft bewezen duurzaam te zijn. Dus, met de juiste zorg, zou de auto meer dan 200.000 mijl moeten doen.

Is de BMW M8 duur in onderhoud?

Ja, de BMW M8 is vrij duur in het onderhoud. Eerst en vooral heeft hij meer problemen dan de meeste van zijn concurrenten, wat betekent dat hij meer problemen heeft om aan te pakken. Bovendien zijn BMW onderdelen en diensten kostbaar, wat leidt tot hoge reparatie- en onderhoudskosten.

Conclusie

Nu u enkele van de veel voorkomende problemen kent waarmee de BMW M8 wordt geleverd, kunt u in de auto investeren wetende wat u in de toekomst kunt verwachten. Ongeacht of er meerdere problemen zijn, de meeste van deze problemen kunnen worden voorkomen door goed voor uw BMW M8 sportwagen te zorgen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts