De Mercedes W220 is het vlaggenschip van de Mercedes vierdeurs sedan gemaakt tussen 1999 en 2006. Het is de vierde generatie van de S-Klasse en wordt algemeen beschouwd als de slechtste S-Klasse tot nu toe. De reden waarom de meeste mensen de W220 als de slechtste beschouwen is dat hij in een tijdperk kwam waarin Mercedes stopte met het maken van overengineerde auto’s om geld te besparen.
De W220 is ook een van de minst betrouwbare Mercedes sedans in het algemeen, omdat het lijdt aan een verscheidenheid van problemen die kunnen ruïneren de hele eigendom ervaring. De meest voorkomende Mercedes W220 problemen worden geassocieerd met roest, de luchtvering, de elektronica, het stuursysteem, en ten slotte de motor.
Veel van deze zijn ernstig en meestal gebeuren op alle W220 modellen, wat betekent dat je waarschijnlijk gaat al deze tegenkomen als je gaat voor een W220. Tuurlijk, preventief onderhoud gaat een grote rol spelen in het onderdrukken van de meeste van de problemen van de auto, maar de W220 is gewoon niet zo goed gebouwd als een S-Klasse meestal is.
Hoe dan ook, zorg ervoor dat u een grondige pre-purchase inspectie uit te voeren als u op zoek bent naar een W220. Ga over alle van de hierboven genoemde problemen in groot detail als sommige van deze kan een paar duizend dollar kosten om te repareren. De W220 is een moeilijke auto om te bezitten en wordt niet voor niets de slechtste S-Klasse aller tijden genoemd.
Mercedes W220 roest problemen
De W220 is helaas ook gevoelig voor ernstige roest, vooral het pre-facelift model. Roest heeft de neiging zich op te hopen onder de auto, in de binnenste wielkuipen, rond de koplampen, onder de bumpers, en zelfs op sommige onderdelen van de ophanging. Het herstellen van roest is een moeilijke zaak, en dat is waarom je moet proberen een W220 te vinden zonder roest.
De revolver is ook bekend om roest accumuleren na verloop van tijd, wat betekent dat vervangende onderdelen zijn de waarschijnlijke oplossing voor ernstige corrosie. Als corrosie niet tijdig wordt aangepakt, kan het de doorverkoopwaarde van de auto ruïneren, zozeer zelfs dat de W220 dan minder kost dan een jaar aan onderhoudskosten.
Mercedes W220 luchtvering
De W220 Mercedes is een gecertificeerde lowrider, niet omdat de ophanging is ontworpen met lowrider mode in het achterhoofd, maar eerder omdat de auto de neiging heeft om te zakken als gevolg van luchtvering problemen. Er zijn talloze W220 modellen over de hele wereld die bijna de grond kussen omdat de luchtvering zo slecht is als ze maar komen.
De meest voorkomende vering-gerelateerde problemen zijn defecte luchtbalgen, luchtlekken, en een slecht functionerende luchtpomp. Deze kunnen kosten nogal wat geld te vervangen, maar sommige specialisten zeggen dat ze kunnen repareren voor slechts een fractie van de kosten. Hoe dan ook, als je tegenkomt een W220 die is uitgezakt, is de kans groot dat de luchtvering systeem is toast.
Mercedes W220 elektrische problemen
Roest problemen, luchtvering problemen, en elektrische problemen maken deel uit van de Mercedes W220 doomsday triade. Dit betekent dat deze drie soorten problemen zijn zo slecht dat ze meestal ruïneren de hele eigendom ervaring. Elektrische problemen zijn talrijk, te beginnen met slechte koplampen, slechte soft-close deuren, defecte schakelaars, ABC pomp problemen, en een leeglopende accu.
Het stopt daar niet, omdat de W220 ook lijdt aan defecte elektrische ramen, een defect elektrisch schuifdak, een defecte krukas positie sensor, cluster licht problemen, radio problemen, en nog veel meer. U zou zelf een OBD-lezer moeten krijgen en het altijd in de auto houden omdat u het met een W220 nodig zult hebben.
Mercedes W220 stuurinrichting problemen
De Mercedes W220 is bekend om te lijden aan een probleem genaamd “torque steer”. Dit gebeurt wanneer je gas geeft en de auto stuurt zonder dat je dat eigenlijk wilt. Het probleem ligt meestal bij de ophanging en de uitlijning van de wielen, die om verschillende redenen vaak niet meer goed zijn.
De achterwielen staan bij het optrekken niet in de optimale richting, waardoor de hele auto gaat sturen. Dit is natuurlijk een groot probleem, dus zorg ervoor dat het wordt opgelost wanneer het gebeurt.
Mercedes W220 motor problemen
Om de lijst van W220 gremlins af te ronden, moeten we het ook nog even over de motoren hebben. De realiteit is dat de W220 motoren lang niet zo onbetrouwbaar zijn als sommige andere onderdelen, maar de OM 628 motor staat bekend om timing problemen, de M137 motor lekt olie terwijl zowel de M137 als de M275 veel geld kosten om te onderhouden.
Al met al zijn de motoren in de W220 niet perfect, maar ze zijn een stuk beter dan de ophanging, de elektronica, en de gevreesde lak op waterbasis die lijkt te roesten alsof de auto een gezonken schip is.
FAQ Sectie
Is de Mercedes W220 echt zo slecht?
Ja, dat is hij. De redenen waarom dat zo is, zijn legio. Om te beginnen is de W220 een S-Klasse, wat betekent dat hij het allerhoogste niveau van de Mercedes Benz catalogus vertegenwoordigt. Daarom zou de auto een voorbeeld moeten zijn voor andere goedkopere Mercedes modellen om te volgen. De W220 is onbetrouwbaar, hij mist kwaliteit, en hij ziet er vreemd uit.
Al met al verdient de W220 alle slechte reputatie omdat hij echt slechter is dan alle andere Mercedes Benz S-Klasse modellen. Dat wil niet zeggen dat het kopen van een is een strikte no-go, maar je moet bewust zijn van wat je krijgt jezelf in.
Moet ik een Mercedes W220 kopen?
Als de W220 je bevalt en je een aanzienlijk bedrag opzij zet voor onderhoudskosten, kan de W220 in het beste geval een goede aankoop zijn. De auto verdient zijn slechte reputatie, maar als je weet hoe je een auto koopt en er zorg voor draagt, kan de W220 je dienen als elke andere auto die er is.
Wees niet verbaasd als u met een enorme reparatie rekening komt te zitten en ga niet zachtjes in die goede nacht want de W220 is een probleem wachtend om te gebeuren.
Wat is het beste W220 model om te kopen?
Welke motor u ook wilt, ga altijd voor de post-facelift W220-modellen, want die zijn veel beter dan de pre-facelift modellen. Ze gebruiken geen verf op waterbasis, wat betekent dat ze veel betrouwbaarder zijn.
De S430 wordt beschouwd als een betrouwbaarder model, terwijl de S500 niet veel anders is. De S55 en de S600 zijn extreem duur in gebruik en onderhoud.