Alles over 2023 Peugeot E-Traveller

2023 Peugeot E-Traveller

De Peugeot Traveller/Jumpy is een van de populairste Peugeot bestelwagens/MPV’s omdat hij groot, maar niet overdreven groot is, waardoor hij niet al te moeilijk is om mee te leven. De eerste generatie van de Traveller werd in 1994 geïntroduceerd, terwijl de laatste generatie in 2016 werd geïntroduceerd. De elektrische versie van de e-Traveller kwam drie jaar later uit, in 2019.

Dus, als je alles wilt weten over de 2023 Peugeot e-Traveller, blijf dan zeker hangen en kom erachter. Voor het modeljaar 2023 komt Peugeot hopelijk met een nieuwe of herziene versie van de e-Traveller, maar dat is niet 100% zeker omdat ze de Traveller al in EV-vorm aanbieden terwijl sommige modellen nog steeds niet met hybride, en elektrische motoren komen.

Peugeot kwam onlangs naar buiten en zei dat al hun modellen op een of andere manier geëlektrificeerd zullen zijn voor het jaar 2023, wat ook betekent dat dieselmotoren voorgoed verdwijnen. Hoe het ook zij, de e-Traveller ziet er van binnen en van buiten nog steeds redelijk fatsoenlijk uit, waardoor hij er niet overdreven gedateerd uitziet.

De betrouwbaarheid is veel beter dan die van de gewone Traveller, omdat elektrische auto’s inherent betrouwbaarder zijn. De Traveller line-up is ook scherp geprijsd, terwijl de praktische bruikbaarheid zo goed is als je ooit zou willen, want dit is een bestelwagen die plaats biedt aan negen personen en een heleboel spullen achterin kwijt kan.

2023 Peugeot e-Traveller – De aandrijflijn

De Peugeot e-Traveller maakt gebruik van dezelfde aandrijflijn als een paar andere MPV’s in zijn klasse, omdat het platform is ontwikkeld door Stellantis, de eigenaar van Peugeot, Citroën, Opel en enkele andere merken. Deze aandrijflijn bestaat uit twee verschillende batterijformaten. De kleinere heeft een capaciteit van 50 kWh en de grotere 75 kWh.

  Alles over 2023 Peugeot e-308

Dit is goed voor ongeveer 110 mijl bereik in de echte wereld voor de kleinere batterij en tot 165 mijl voor de grotere batterij. Peugeot houdt het voorlopig waarschijnlijk bij deze twee accu’s, maar zal dat bereik waarschijnlijk uitbreiden met betere software en energiebeheer.

De motor biedt 134 pk en 192 lb-ft koppel, wat behoorlijk is voor zijn klasse. Snelladen is mogelijk tot 100kW, wat genoeg is om de e-Traveller in ongeveer 26 minuten op te laden van 20% tot 80% voor het 50kWh-model en 38 minuten voor het 75kWh-model.

Al met al blijft de aandrijflijn waarschijnlijk hetzelfde voor het model van 2023, maar met enkele efficiëntie-upgrades en een beter energiebeheer.

2023 Peugeot e-Traveller – Ontwerp en rijden

Zoals in het begin vermeld, werd het huidige model van de e-Traveller geïntroduceerd voor het modeljaar 2016, wat al geruime tijd geleden is. De e-Traveller kwam drie jaar later uit, maar zag er niet zo heel anders uit dan de gewone Traveller. Dat gezegd hebbende, ziet de e-Traveller er van buiten niet bijzonder gedateerd uit, maar hij kan wel een opfrisbeurt gebruiken.

Het interieur is vrijwel hetzelfde. Alles zit waar je het zou verwachten en de materialen zijn mooi. Het is een beetje verfrissend om in een auto te stappen met schermen van normaal formaat, maar dat is tegenwoordig niet de trend en dat betekent dat we in de volgende generatie Traveller grotere schermen kunnen verwachten.

  Alles over 2023 Peugeot 5008

De rijervaring is helemaal niet bijzonder, want dit is tenslotte een bestelwagen. Hij gaat zijn gang zoals een bestelwagen dat doet, dus niet dynamisch, en is relatief stug.

2023 Peugeot e-Traveller – Betrouwbaarheid en algemene problemen

Wat de betrouwbaarheid betreft, zal de 2023 e-Traveller waarschijnlijk hetzelfde blijven als zijn vorige versies, wat betekent dat hij voor het grootste deel redelijk betrouwbaar zou moeten zijn. De e-Traveller had enkele problemen met de hoogspanningsbedrading en sommigen wezen ook op het trage opladen.

Er staan echter niet al te veel gegevens online over hoe betrouwbaar de e-Traveller is, wat betekent dat er niet veel mensen over de e-Traveller hebben geklaagd.

2023 Peugeot e-Traveller – Waarde en gebruiksgemak

Wat de waarde betreft, kost de 2022 e-Traveller 49.100 pond voor het 50kWh-model, terwijl het 75kWh-model een paar duizend pond meer kost. Dit is een forse prijs voor een bestelwagen, maar elektrische bestelwagens zijn wel duurder dan hun viezere ICE-tegenhangers.

De praktische bruikbaarheid is uitstekend met zitplaatsen voor negen personen en veel ruimte voor de rest. De overhang vooraan is bijna onbestaande, waardoor je een vrij goed idee hebt waar de hoeken vooraan zijn, wat parkeren zo gemakkelijk maakt als maar kan.

FAQ

Moet ik de 2023 Peugeot e-Traveller kopen?

Als u een grote, maar niet overdreven grote bestelwagen zoekt die aan al uw commerciële en persoonlijke behoeften kan voldoen, is de e-Traveller inderdaad een zeer concurrerende optie. Het zou een goed idee zijn om te wachten tot het model van 2023, dat waarschijnlijk aanzienlijk beter zal zijn dan het model van 2022.

  Alles over 2023 Peugeot e-2008

Als u echter geen fan bent van bestelwagens en als u niet echt een bestelwagen nodig hebt, is een SUV of een sedan een betere keuze, want die zijn meestal efficiënter, zien er beter uit, zijn comfortabeler en veel luxueuzer, vooral in dit prijssegment.

Welke auto’s concurreren met de Peugeot e-Traveller?

De grootste concurrenten van de Peugeot e-Traveller zijn andere elektrische bestelwagens van Stellantis met dezelfde aandrijflijn. Het gaat om de Citroen e-Dispatch, de Opel e-Vivaro en de Toyota Proace VERSO, die allemaal hetzelfde platform gebruiken. Toyota is geen eigendom van Stellantis, maar zij hebben het platform toch weten te bemachtigen om hun eigen versie van een elektrische bestelwagen te maken.

Komt de nieuwe Peugeot e-Traveller uit in 2023?

Het is niet 100% zeker of de nieuwe e-Traveller volgend jaar zijn debuut zal maken, omdat Peugeot echt druk bezig is met het elektrificeren van al hun bestaande modellen en omdat de e-Traveller nog redelijk concurrerend is door een algemeen gebrek aan elektrische bestelwagens op de markt. We kunnen de nieuwe e-Traveller verwachten in 2023 of 2024.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts