Hebben BMW’s veel problemen?

Nieuwere BMW’s hebben de neiging meer stuk te gaan dan oudere modellen door nieuwe innovatieve technologieën en elektronica die elk jaar worden toegevoegd. Oudere BMW’s, variërend van 1995 tot 2006, staan over het algemeen bekend als zeer betrouwbaar en uitgerust met kogelvrije motoren. Aan de andere kant hebben nieuwere modellen problemen met de elektronica, zoals defecte koplampen, lege accu’s en problemen met de brandstofpomp.

Wat zijn de meest voorkomende problemen bij BMW’s?

Vaker wel dan niet hoor je dat BMW’s snel stuk gaan en dat ze wat onbetrouwbaarder zijn dan andere automerken. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de meeste BMW-eigenaren erg luidruchtig zijn over hun autoproblemen vanwege de kostbare reparaties. Een BMW is duurder te repareren en te onderhouden dan de gemiddelde auto omdat zowel onderdelen als arbeid duurder zijn.

Dus, wat zijn de meest voorkomende problemen die BMW eigenaren ervaren en hebben gemeld?

Automatische koplamp uitval

Bij sommige nieuwe BMW modellen blijven de automatische koplampen branden, zelfs wanneer u ze probeert uit te schakelen. Dit kan leiden tot het leeglopen van de accu. Bij sommige modellen is dit opgelost, maar over het algemeen hebben de hybride wagens van BMW hier meer last van dan andere.

Corrosie op de lichtmetalen velgen

Ondanks het feit dat ze stijlvol zijn, kan het uitzicht van uw mooie BMW wielen worden geruïneerd door corrosie. Wees voorzichtig wanneer u merkt dat er corrosie optreedt bij uw auto, want het kan in zeldzame gevallen ook de banden en de remmen aantasten.

Defecte elektronica en onderdelen

Elektrische ramen zijn de belangrijkste onderdelen die vaak stuk gaan bij BMW wagens. Als u dit in uw BMW ervaart, is het eerste wat u moet controleren de zekeringkast van uw auto, omdat die vaak de boosdoener is in deze situaties.

  BMW 328i vs 428i: Wat is beter?

Defecte pakking van de oliefilter, wat leidt tot olielekkage

Dit probleem bestaat al geruime tijd bij BMW. Aangezien de doppen rond de motor van kunststof zijn, hebben ze de neiging om na verloop van tijd te barsten onder de druk van de motorwarmte. De doppen moeten om de 60.000 mijl worden vervangen, tenzij u graag een plas olie onder uw auto ziet.

Falend koelsysteem

Elk koelsysteem van een wagen begeeft het uiteindelijk tussen 80.000 en 120.000 mijl. Er zijn BMW eigenaren die melden dat het veel eerder gebeurt. BMW’s zijn ook berucht om hun zeer gevoelige en veeleisende koelvloeistofsystemen. Gebruik altijd een antivriesmerk dat door BMW is goedgekeurd en aanbevolen wanneer u de vloeistoffen in uw auto vervangt.

Defecte verwarmingskern

De binnenkabel van de verwarming en het koelsysteem zijn nauw met elkaar verbonden en de modellen die problemen met een van beide hebben, hebben vaak ook problemen met de andere. Als u een defecte kachelkern heeft, ga dan onmiddellijk naar een monteur en controleer of het koelsysteem niet ook beschadigd is.

Problemen met de deurgreep

Veel eigenaars van de BMW X5 SUV hebben gemeld dat de slijtage van de deurgrepen sneller optreedt dan men over het algemeen zou verwachten. De gerapporteerde kwestie is dat de deurgrepen zouden optillen zoals het hoort, maar niet daadwerkelijk de deur openen. Deze voorvallen worden in verband gebracht met nieuwere modellen en de eerder genoemde defecte elektronica.

  Welke BMW heeft een V6 motor?

Elektronische ruiten die niet sluiten

Natuurlijk gebeurt dit niet bij de meeste BMW’s, maar er zijn enkele modellen die gevoelig zijn voor het in de regen staan met een open raam. Deze problemen houden ook verband met nieuwere elektronica die vaak onbetrouwbaar blijkt te zijn.

Dode autobatterij

Dit overkomt zelfs de beste auto’s die er zijn. Eigenaars van oudere BMW’s hebben vaak melding gemaakt van lege accu’s. Deze zijn tenminste zeer gemakkelijk te vervangen of te starten indien nodig en kosten geen fortuin. Als u uw auto-accu thuis vervangt, controleer dan of het niet de dynamo van uw auto was die niet goed werkte, want u zou wel eens een andere auto-accu kunnen ruïneren.

Brandstofpomp problemen

Zelfs de meest luxueuze BMW modellen hebben waarschijnlijk al een brandstofpomp vervangen als ze meer dan 70.000 mijl gereden hebben. Als de brandstofpomp van uw auto defect is, ervaart u een algemeen verlies aan versnelling, stotteren van de motor bij hogere snelheden en toerentallen, en uiteindelijk kan het zelfs resulteren in motorstoring.

Is het de moeite waard om een BMW te kopen?

Dit zijn de meest voorkomende BMW mankementen, maar uiteindelijk is BMW een auto die is ontworpen om agressief mee te rijden en om enorm rijplezier te brengen aan zijn eigenaar. Met elke auto zijn er wel een paar hobbels op de weg. De meeste van de in dit artikel genoemde niet-elektronische storingen en defecten kunnen worden voorkomen door uw auto goed te onderhouden en regelmatig na te kijken.

  Hebben BMW's reservebanden?

FAQ

Wat zijn de betrouwbaarste tweedehands BMW modellen die u kunt kopen?

Afhankelijk van of u op zoek bent naar een luxueuze berline of een crossover SUV, kan uw keuze gaan tussen de 2006 tot 2011 BMW 3 Reeks en de 2006 tot 2010 BMW X3. Dit zijn oudere keuzes, maar hebben een naam voor zichzelf gemaakt als enkele van de meest betrouwbare BMW modellen. Bovendien worden alle wagens uit de 3 Reeks van 1996 tot 2006 bestempeld als wagens met een bijna onverwoestbare motor.

Hoe lang kunt u met een BMW rijden voordat hij stuk gaat?

De meeste BMW modellen vertonen geen grote problemen met de aandrijflijn voor ze de kaap van 60.000 mijl bereiken. Er zijn zelfs oudere BMW modellen die volgens gebruikers meer dan 250.000 mijl afleggen. Natuurlijk hangt dit alles af van het feit of u uw wagen tijdens zijn hele levensduur goed hebt onderhouden en bijgehouden.

Hoe duur zijn BMW reparaties en onderhoud?

Over het algemeen kost het onderhoud en het bezit van een BMW relatief meer dan het bezit van een gemiddelde wagen. De kosten van een BMW voor een periode van 10 jaar worden bijvoorbeeld geschat op $15.000 tot $19.000. Algemene vervangingen van onderdelen van de aandrijflijn variëren van $700 tot $3.000, afhankelijk van uw locatie en hoe groot het probleem met de motor is. Arbeid begint bij ongeveer $120 per uur in de meeste staten.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts