Veel voorkomende Ford Focus Mk4 problemen

Ford Focus

De Ford Focus is een van ’s werelds meest herkenbare hatchbacks, want hij werd voor het eerst geïntroduceerd voor het modeljaar 1998 en heeft sindsdien vier verschillende generaties voortgebracht. De Mk4 Focus werd geïntroduceerd voor het modeljaar 2018/2019 en is de meest populaire versie van de Focus op de 2e hands markt omdat hij modern en zeer goed uitgerust is met alle nieuwste snufjes en tech.

Hij is echter niet perfect en daarom gaan we de meest voorkomende Ford Focus Mk4 problemen noemen. Dit moet u een breed begrip geven van wat u kunt verwachten wanneer u de Focus bezit en hoe u het oplossen van enkele van de meest voorkomende problemen moet benaderen.

De stuurbekrachtiging zou bij sommige van deze auto’s falen, terwijl de transmissie soms een beetje schokkerig en agrarisch kan zijn. Elektrische problemen zijn niet immens vaak voorkomend, maar u zult zo nu en dan diverse haperingen en bugs tegenkomen. We moeten ook melding maken van problemen met de natte riem, waardoor de auto vermogen kan verliezen.

Al met al lijkt de Mk4 Focus een redelijk betrouwbare auto, want er zijn niet al te veel universele problemen. Dat gezegd zijnde, is het belangrijk om de auto in optimale conditie te houden en te gaan voor een versie met niet te veel kilometers op de klok.

Problemen met de stuurbekrachtiging

Het stuurbekrachtigingssysteem is niet iets waar de meesten van ons aan denken, totdat het kapot gaat en we gewoon niet meer zonder kunnen. Over de hele levensduur van de Focus zijn op Carproblemzoo bijna 2.000 problemen met de stuurbekrachtiging gemeld, wat een algemeen idee zou moeten geven van hoe verontrustend het verhaal met de Focus en zijn stuurinrichting werkelijk is.

  Ford Bronco Sport Betrouwbaarheid

Als je voelt dat je stuur enorm zwaar wordt om te draaien, of als hij zichzelf vastzet, is er een probleem met de stuurbekrachtiging, of soms zelfs met de stuurkolom zelf. Deze problemen zijn meestal te wijten aan een kapotte stuurbekrachtigingsmotor of een lek in de stuurbekrachtigingsvloeistof, wat meestal begint met het een beetje zwaar maken van uw stuurinrichting, totdat deze helemaal vastloopt.

Elektrische problemen

Omdat hij voor het eerst werd geïntroduceerd voor het modeljaar 2018-2019, kreeg hij veel tech die de meesten van ons tegenwoordig als cutting edge beschouwen. Dit betekent dat je alle moderne veiligheidssystemen krijgt om van te spreken, inclusief Apple CarPlay en alle andere noodzakelijke telefoonconnectiviteitsfuncties. Het probleem is echter dat al deze systemen storingen kunnen veroorzaken en niet meer reageren.

Het beste wat je kunt doen is proberen deze systemen opnieuw op te starten en hopen dat ze goed terugkomen. Soms zult u deze moeten updaten om te werken, maar sommigen hebben gezegd dat ze verschillende modules moesten vervangen om volledig van deze problemen af te komen. Het goede is dat deze geen invloed hebben op de bruikbaarheid van de auto, maar ze kunnen echt vervelend zijn.

Problemen met de natte riem

De 1.0 EcoBoost Focus motor lijkt last te hebben van nogal wat natte riem problemen die veel geld kunnen kosten om te repareren. Sommigen zeggen dat deze problemen fabricagefouten zijn die via een terugroepactie moeten worden verholpen, maar Ford heeft nog niets over dit probleem gezegd. Al met al raden velen aan deze motor indien mogelijk te vermijden en voor een grotere motor te gaan.

  Ford Focus Betrouwbaarheid

Ook al gebruikt het systeem nu kettingen, de natte riem regelt nog steeds de oliepomp, wat betekent dat als die het begeeft, uw motor een tekort aan olie kan krijgen, wat een groot aantal ernstige problemen kan veroorzaken, soms zelfs leidend tot een vroegtijdige dood van de motor die een revisie of zelfs een volledige vervanging van de motor vereist.

Problemen met de transmissie

De Ford Focus Mk4 generatie is ook gevoelig voor 8F35 automatische transmissie problemen die klein en een beetje vervelend kunnen zijn tot catastrofaal in sommige gevallen. Toegegeven, de laatste groep van problemen komt alleen rond als je echt nalatig over het onderhoud van de auto en het onderhoud, wat betekent dat het niet vaak voor bij degenen die goed verzorgen van hun auto’s.

Problemen zoals vertraagd en ruw schakelen, slippen van de koppeling en problemen met de versnellingsbakolie komen echter wel vaak voor. Velen hebben er ook op gewezen dat sommige van deze problemen verband houden met moduleproblemen, wat betekent dat ze soms niet eens te wijten zijn aan de transmissie zelf.

FAQ Sectie

Maakt Ford nog steeds de Focus?

Momenteel maakt Ford de Focus zonder enige beperking, maar Ford is bezig met een overgang om alle niet-SUV, niet-truck en niet-crossovers niet meer te maken, wat betekent dat de Focus waarschijnlijk niet meer gemaakt zal worden. Daarom heeft Ford naar buiten gebracht dat de Focus in 2025 niet meer zal worden gemaakt.

Dit betekent dat de Mk4 waarschijnlijk de allerlaatste Focus zal zijn die uitkomt en de gefacelifte Mk4 kwam eind 2022 uit. Sommigen zeggen dat de Focus niet echt snel ergens heen gaat, maar het is 100% zeker dat hij niet hetzelfde blijft, wat betekent dat hij een EV wordt, of dat hij voorgoed afscheid neemt.

  Is de Ford Mustang Mach-E een goede auto?

Welk is het beste model Ford Focus?

De Ford Focus ST is zonder twijfel het beste Ford Focus-model dat u kunt kopen, omdat hij heel goed aanvoelt om mee te rijden vanuit het oogpunt van prestaties, terwijl hij ook ontegensprekelijk comfortabel is en goed voor lange afstanden. Sinds Ford stopte met het maken van de Focus RS, werd de Focus ST het neusje van de zalm en heeft sindsdien enkele upgrades gekregen van zijn stopgezette grotere broer.

Zeker, de premie die nodig is om naar de ST over te stappen is niet gering, maar het is de moeite waard, want de meeste mensen die de Focus ST kopen, zijn er dol op.

Waarom neemt de wereld afstand van hatchbacks?

Vroeger waren hatchbacks de populairste auto’s, en in Europa zijn ze nog steeds erg populair. Maar merken als Ford hebben niet echt auto’s gemaakt die op de Europese markt zijn afgestemd, omdat de meeste van hun populaire modellen in NA of Azië worden verkocht, zeker niet in Europa.

Het is dus waar dat de wereld langzaam afstapt van hatchbacks ten gunste van SUV’s en crossovers, maar hatchbacks zullen waarschijnlijk nog lang blijven bestaan.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts