Veel voorkomende problemen met de Peugeot 107

Peugeot 107

De Peugeot 107 is de kleinste auto die Peugeot maakte en de eerste generatie van de 107 kwam al in 2005 uit. De facelift kwam kort daarna in 2009 en de 107 werd volledig stopgezet in 2014 toen hij werd vervangen door de vergelijkbare nieuwere en modernere Peugeot 108. In dit artikel gaan we alle veel voorkomende problemen met de Peugeot 107 noemen en vertellen we waar je op moet letten.

Het eerste aandachtspunt is de motor die problemen kan hebben met de stationaire regelklep en de katalysator waardoor de motor wat te luid en agrarisch kan aanvoelen. Ten tweede moeten we ook problemen met de elektrische systemen noemen, waaronder problemen met het metercluster en de accu.

Bovendien heeft de 107 ook last van stuurproblemen, waterlekken en problemen met het uitlaatsysteem. Al met al kunnen sommige van deze problemen gevaarlijk zijn, zoals het probleem met de stuurinrichting, terwijl sommige elektrische problemen gewoon vervelend kunnen zijn.

Hoe dan ook, nu is het tijd om een beetje dieper in te gaan op elk van deze problemen afzonderlijk en je te vertellen hoe je ze kunt oplossen!

Motorproblemen

Het is bekend dat de stationaire regelklep van de 107 het begeeft, waardoor de auto onrustig kan gaan draaien. Het toerental gaat oncontroleerbaar op en neer en beïnvloedt het gevoel in de auto. Om dit te verhelpen, moet u de stationaire klep vervangen door een nieuwe. Het tweede motorgerelateerde probleem dat we noemden, heeft te maken met de katalysator.

  Veel voorkomende problemen met de Peugeot Rifter

Als de motor plotseling extreem luid en raspend wordt, is dat waarschijnlijk te wijten aan het barsten van de katalysator. De hitte van het uitlaatspruitstuk kan de lasnaad aantasten waarmee de katalysator aan de motor is bevestigd. Het beste wat u kunt doen om dit te verhelpen, is investeren in een nieuwe katalysator en een speciaal ontworpen beugel die dit in de toekomst zal voorkomen.

Elektrische problemen

Franse auto’s staan bekend om verschillende elektrische problemen, waarvan de meeste gewoon vervelend en niet al te gevaarlijk zijn. Eén zo’n probleem is wanneer de metercluster uitvalt en weigert om de juiste informatie te tonen, wat kan leiden tot te hard rijden en niet weten hoeveel brandstof er nog in de tank zit. Om dit te verhelpen, moet u de ECU van de stuurinrichting loskoppelen en opnieuw aansluiten na ongeveer 2 minuten wachten, wat het probleem zou moeten oplossen.

Het andere punt waarop de 107 kan falen, heeft te maken met de accu, die relatief vroeg kan afsterven. Dit probleem wordt enigszins in verband gebracht met een defecte stationaire klep, wat betekent dat deze samen moeten worden gecontroleerd. Een vuile of beschadigde regelklep kan de auto doen afslaan en het gevoel geven dat er iets mis is met de accu.

Stuurproblemen

De Peugeot 107 staat erom bekend dat hij last heeft van een defecte stuurbekrachtigingspomp die kan leiden tot een gedeeltelijk of intermitterend gebrek aan stuurbekrachtiging of soms helemaal uitvalt. Dit is echt een ernstig probleem omdat het een volledig gebrek aan controle kan veroorzaken. Inspecteer daarom uw stuurbekrachtigingspomp wanneer u kunt en vervang hem.

  Peugeot start niet - oorzaken en hoe te verhelpen

Sommigen zeggen dat een harde klap met een hamer de stuurbekrachtigingspomp weer tot leven kan wekken, maar dat is niet echt iets waar u op wilt vertrouwen.

Waterlekken

Wat ernstige problemen betreft, kunt u niet op tegen waterlekken. Controleer de deurrubbers en de afdichtingen van de kofferbak, want dat zijn de twee meest kwetsbare plaatsen. Het water heeft de neiging zich een weg te banen naar de voetenruimte van de achterpassagier in de kofferbak, dus controleer deze eerst.

Vervang deze zo snel mogelijk, want hoe meer water er in uw auto komt, hoe moeilijker het wordt om alles te repareren. Als het water in contact komt met elektrische draden, relais of schakelaars, kan het deze vernietigen. Bovendien kan dit er ook voor zorgen dat uw auto van binnenuit gaat roesten, wat echt moeilijk op te merken is tot het te laat is.

Problemen met de uitlaat

Het uitlaatsysteem van de 107 staat ook bekend om zijn vele problemen. We moeten beginnen met het uitlaatsysteem dat luide grommende geluiden maakt, maar het kan ook last hebben van roest, vooral bij oudere modellen.

In beide gevallen moet u de bak of de eindpijp vervangen, wat niet al te duur is. Als uw uitlaat roestig is, probeer hem dan zo snel mogelijk te vervangen, want roest kan zich ook op nabijgelegen onderdelen nestelen.

  Alles over 2023 Peugeot 2008

FAQ Sectie

Is de Peugeot 107 een betrouwbare auto?

De Peugeot 107 lijkt een vrij betrouwbare auto te zijn omdat hij eenvoudig gebouwd is. Daarom zijn de meeste van de hierboven genoemde problemen veroorzaakt of verergerd door een gebrek aan goed onderhoud en daarom zou u elke auto moeten onderhouden, niet alleen de 107.

Zeker, de auto heeft problemen, maar dat is gebruikelijk bij vrijwel alle auto’s die bestaan. De 107 is nu een vrij goedkope auto om te kopen en ook relatief goedkoop in onderhoud en gebruik.

Waarom heeft Peugeot de 107 vervangen?

Peugeot heeft de 107 vervangen door de 108 omdat de 108 in principe hetzelfde type auto is. Het is hetzelfde met de 107 die de 106 verving toen die voor het eerst kwam. De 108 werd behouden tot 2021 toen hij volledig werd stopgezet omdat Toyota een Peugeot-fabriek in Tsjechië overnam.

Wat is de kleinste auto die Peugeot maakt?

De kleinste auto die Peugeot maakt is de compacte hatchback Peugeot 208, die ongeveer hetzelfde type auto is als de 107. De 208 is eigenlijk een heel populaire auto in Europa om verschillende redenen. Hij is verkrijgbaar als diesel, benzine of als volwaardige EV met de e-208.

De 208 is iets groter dan de 108, die voor de meeste mensen veel te compact was. De 208 kan daadwerkelijk mensen achterin vervoeren zonder nek- en beenletsels, wat bij de 107 nooit echt het geval was.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts