Het merk Volkswagen heeft het afgelopen decennium een moeilijke periode doorgemaakt, omdat het van een betaalbaar en gewild premium automerk veranderde in een twijfelachtig merk dankzij het Dieselgate schandaal. VW heeft echter moeite gedaan om een enorme som geld te investeren in elektrische auto’s om zijn vroegere titel terug te winnen.
De VW e Golf is een van de allereerste elektrische auto’s van VW, wat onmiddellijk vragen oproept over zijn betrouwbaarheid. Wanneer een merk zich op onbekend terrein waagt, duidt dat meestal op problemen die niet kunnen uitblijven. Een elektrische auto is echter van nature eenvoudiger van constructie, wat betekent dat de e Golf een relatief betrouwbare auto is.
Hoe dan ook, er zijn enkele problemen die het vermelden waard zijn, zoals de problemen met de laadpoort, de HVAC, diverse elektrische problemen, problemen met de stroomvoorziening en het opladen, en problemen met de remmen. Al deze problemen zijn repareerbaar, maar ze lijken ook vaak voor te komen bij veel e Golf modellen.
Al met al is de e Golf een zeer interessante auto, omdat het alle voordelen van een VW Golf combineert met elektrische energie, waardoor het de perfecte Golf is voor het moderne tijdperk.
VW e Golf – problemen met de oplaadpoort
Een van de meest, zo niet het meest voorkomende probleem van de e Golf is de problematische laadpoort vergrendeling die is ontworpen om de lader te docken en te vergrendelen tijdens het laden. Dit systeem is zo ontworpen dat niemand zomaar naar uw auto kan lopen en de stekker eruit kan trekken. De vergrendelingen hebben echter soms de neiging om vast te komen zitten, wat betekent dat u de lader niet kunt loskoppelen.
Bovendien is de poort ontworpen om het voertuig te immobiliseren wanneer iemand probeert hem eruit te halen, wat betekent dat uw auto niet zal kunnen rijden, en u zult hem ook niet kunnen slepen. Het is mogelijk om een scherp voorwerp te gebruiken om de sloten met geweld los te maken, maar het is geen goed idee om dit te doen aangezien u het probleem nog erger kunt maken.
VW e Golf – HVAC problemen
Veel VW e Golf eigenaren klagen over verschillende HVAC problemen, zoals een volledig gebrek aan luchtstroom, gebrek aan koude lucht, of gebrek aan warme lucht. Dit betekent dat het systeem niet in staat is om de cabine te koelen of te verwarmen wanneer dat nodig is, wat gedeeltelijk kan worden gerepareerd met een software patch.
Volgens sommige bronnen zijn deze problemen echter te wijten aan een defecte kachelpomp of kapotte kleppen, wat betekent dat deze moeten worden vervangen als u het probleem permanent wilt oplossen. Zorg ervoor dat u uw e Golf naar de dealer om dit te repareren.
VW e Golf – Elektrische problemen
De VW e Golf heeft soms last van diverse elektrische problemen die verband houden met de GPS, de achteruitrijcamera, de connectiviteitssystemen en Bluetooth. De camera kan volledig uitschakelen, bug out, of zelfs knipperen, waardoor het volledig nutteloos. Het lijkt erop dat de enige manier om dit effectief op te lossen is om de camera volledig te vervangen.
Car-Net functies zijn ook een bekende klacht bij veel VW-modellen, omdat ze de neiging om te stoppen met functioneren zonder een duidelijke reden. Dit probleem is meestal geassocieerd met 2015 modellen, wat betekent dat VW het probleem opgelost voor 2016 modellen en hoger.
VW e Golf – problemen met stroomvoorziening en opladen
Sommige e Golf modellen hebben last van defecte power control modules die het oplaadsysteem van de auto volledig in de war kunnen sturen. Zo erg zelfs dat je de hele module zult moeten vervangen om dit te verhelpen. Het goede ding is dat slechts een klein aantal auto’s dit probleem hebben gediagnosticeerd.
Een ander probleem met betrekking tot de module of de omvormer zorgt ervoor dat de auto tijdens het rijden stroom verliest. Het goede ding is dat deze problemen waren meestal van invloed op vroege 2015 modellen, terwijl latere modellen hebben gehad dit probleem verholpen.
VW e Golf – Problemen met de remmen
Veel Volkswagen auto’s hebben last gehad van rem-gerelateerde problemen, met name geautomatiseerde voorremmen problemen. De e Golf lijkt deel uit te maken van deze groep auto’s die ofwel de remmen niet inschakelen wanneer dat nodig is, ofwel ze inschakelen wanneer dat niet nodig is.
Het systeem heeft het moeilijk in slechte weersomstandigheden, vooral in zware regen of sneeuw omdat het systeem verbonden is met de parkeersensoren. 2 jaar geleden werd een rechtszaak aangespannen tegen VW vanwege deze problemen, dus het is beter om het systeem volledig uit te schakelen om te allen tijde veilig te zijn.
FAQ Sectie
Is de VW e Golf het waard?
De Volkswagen e Golf is een van de allereerste serieuze pogingen van VW om een competitieve en in massa geproduceerde elektrische auto te maken. Ze besloten om een bekend Golf-chassis te nemen en daar een hoogspanningselektrisch systeem aan vast te binden om de elektrische te maken. De e Golf is geen slechte auto, maar de tijden hebben de e Golf ingehaald, wat betekent dat VW ID. auto’s gewoon beter zijn.
Als zodanig, als je een e Golf kunt vinden tegen een verleidelijke prijs, is het het geld waard, maar als je in staat bent om het te rekken tot iets als een VW ID.3 of zelfs een ID.4, is de e Golf niet de moeite waard.
Hoeveel kilometer kan de VW e Golf mee?
In de echte wereld kan de e Golf tot 150 mijl rijden op een volle lading, wat betekent dat deze schattingen rekening houden met airconditioning en alle andere systemen die we in de auto plegen te gebruiken. U kunt die afstand nog verder uitrekken als u dat wilt, maar realistisch gezien is 150 mijl het maximum.
Dit is waar nieuwere elektrische auto’s de VW e Golf verslaan, omdat de e Golf nooit bedoeld was om een elektrische auto te zijn vanaf de fabriek.
Hoe lang duurt het om de VW e Golf op te laden?
Langzaam opladen duurt tot 6-7 uur, terwijl snelladen de batterij in ongeveer 45 minuten van 0% tot 80% bijvult. Dit is behoorlijk gezien de tijd waarin de e Golf het levenslicht zag en is de reden waarom de e Golf er nog steeds in slaagt enigszins te concurreren met de nieuwste EV’s.
EV’s die zijn ontworpen met een specifiek EV-chassis zijn echter meestal beter in de echte wereld.