Veel voorkomende problemen met de Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Problemen

In het midden van de jaren 1970, kwam Volkswagen met een kleine en betaalbare 4-deurs hatchback genaamd de VW Golf. Sindsdien is de Golf erin geslaagd om een van de best verkochte entry-level premium auto’s in de wereld te zijn. De allereerste VW Golf modellen waren basic, kaal en minimaal, terwijl de nieuwste Mk7 en Mk8 Golf modellen premium auto’s zijn.

De VW Golf heeft altijd bekend gestaan als een auto die goedkoop in onderhoud is en die niet vertroeteld hoeft te worden zoals sommige van zijn duurdere Duitse rivalen dat doen. Door de jaren heen is de Golf echter steeds verder opgewaardeerd en nu kan hij wedijveren met de Audi A3, de Mercedes Benz A-Klasse en de BMW 1-Serie.

Als geheel heeft de Golf bewezen betrouwbaar te zijn, maar sommige generaties zijn inderdaad beter dan andere. De meest voorkomende VW Golf problemen zijn motor hapert en rammelt, problemen met de ophanging, transmissie problemen, problemen met de turbocompressor, en diverse problemen in verband met olielekkage.

Geen van deze moet u ontmoedigen van het overwegen van de Golf als uw volgende aankoop, want het is echt een geweldig pakket. De VW Golf biedt veel verschillende generaties, motoren, trims, en zelfs carrosserie stijl variaties, dat is niet iets wat je kunt zeggen voor de meeste hatchbacks.

VW Golf – Motor hapert en rammelende problemen

Bijna alle VW Golf modellen zijn bekend om verschillende motor-gerelateerde problemen die typisch worden gemanifesteerd door middel van de motor rammelen en misvuren ervaren. De motor bobines hebben de neiging om vaak breken en moeten worden vervangen als u wilt dat de algehele gezondheid van uw motor te behouden. Gelukkig zijn deze gemakkelijk te verkrijgen, wat betekent dat ze niet zo duur zijn.

  Is Volkswagen Atlas een goede auto?

De nokkenas aangedreven hogedruk brandstofpomp is ook een goed gedocumenteerde VW Golf probleem dat zich meestal manifesteert door luide en situatie motor rammelen. Deze kunnen soms mislukken om de 20.000 mijl, dat is niet iets wat je wilt, vooral omdat de brandstofpomp is niet typisch een vervangbaar onderdeel in de meeste auto’s.

VW Golf – Problemen met de ophanging

De VW Golf is ook bekend om problemen met de voorste anti-roll bar struiken die moeten worden vervangen wanneer je hoort piepende en rammelende geluiden afkomstig van de voorzijde ervaren. Oudere VW Golf modellen zijn bekend om te lijden aan problematische achterassen die bekend zijn om knarsende geluiden veroorzaken na een tijdje.

Oudere VW Golfs zijn ook bekend voor verhoogde niveaus van corrosie die typisch aanval op alle onderdelen van de ophanging, waardoor de auto langzaam beginnen te verzakken. Deze moeten worden vervangen asap als ze bekend zijn volledig versplinteren als ze te gecorrodeerd.

VW Golf – Transmissie problemen

Vroege VW Golf modellen staan bekend om hun handgeschakelde versnellingsbak die eeuwig lijkt te kunnen meegaan. Echter, nieuwere handgeschakelde versnellingsbakken staan bekend om meer vervangbaar te zijn, vooral als je niet voorzichtig bent met hen. Het lopen op lage versnellingsbakolie is typisch bekend om allerlei transmissie-gerelateerde problemen te veroorzaken, zoals het niet kunnen kiezen van een versnelling.

Nieuwere automaten lijken over het algemeen goed te werken, vooral de DSG-versnellingsbakken. Oudere automaten staan bekend om kettingproblemen die de versnellingsbak uiterst traag maken en soms zelfs volledig onresponsief.

VW Golf – Turbocompressor problemen

De VW Golf heeft al vroeg geforceerde inductie omarmd, wat betekent dat zelfs oudere VW Golf modellen worden geleverd met een turbocharger. Het trieste is dat zelfs sommige nieuwere VW Golf modellen zoals de Mk7 GTI bekend staan om allerlei problemen met de turbocharger die soms kunnen leiden tot een complete uitval.

  Is Volkswagen ID.4 een goede auto?

Gelukkig heeft VW het probleem al vroeg opgemerkt en is het verholpen, maar er zijn nog steeds een behoorlijk aantal Mk7 GTI modellen met problemen met de turbocompressor. Oudere Golf modellen hebben soms ook problemen met de turbolader, vooral GTI en R modellen.

VW Golf – olielekkage

Olielekkage is een typisch Duits autoprobleem dat zich vooral voordoet bij auto’s met een hogere kilometerstand, maar van sommige Golf-modellen is zelfs bekend dat ze al relatief vroeg last hadden van olielekkage. Een van de redenen daarvoor is dat de Golf meestal een plastic oliepan gebruikt die de neiging heeft na een tijdje te degraderen en lekken begint te veroorzaken.
Sommige Golf modellen maken gebruik van plastic slangen en vervangbare afdichtingen die ook degraderen en olielekken veroorzaken op verschillende plaatsen. Zorg ervoor dat u de ondervloer van de VW Golf u geïnteresseerd bent in als ze bekend zijn om olie plassen te verlaten waar ze gaan controleren.

FAQ Sectie

Welk VW Golf model is het meest betrouwbaar?

De meest betrouwbare VW Golf is de Mk7.5 of het Mk7 post-facelift model. Deze zijn eind 2016 en begin 2017 in productie gegaan en ze zien er wel anders uit in vergelijking met de pre-facelift modellen. De 7.5 Golf erft veel kenmerken van zijn oudere pre-facelift broer, maar is er ook in geslaagd om veel van de problemen op te lossen die het pre-facelift model teisterden.

Sommigen zeggen dat de Mk2 Golf onverwoestbaar is, wat min of meer waar is, maar vooral omdat het zo’n kale auto is dat er niet veel dingen zijn die toch fout kunnen gaan.

  Is Porsche Cayenne hetzelfde als VW Touareg?

Welk VW Golf model is het minst betrouwbaar?

Volgens vele online bronnen schijnen de Mk5 Golf en de Mk6 Golf de modellen te zijn met het hoogste aantal gerapporteerde problemen. Het is echter niet helemaal waar dat deze onbetrouwbaar zijn, want ze kunnen ook echt betrouwbaar zijn als ze adequaat worden verzorgd.

De nieuwe Mk8 Golf is nog maar pas op de markt, dus het is nog niet mogelijk om hem nu al te beoordelen op betrouwbaarheid op lange termijn, maar de eerste rapporten lijken hem ergens in het midden te plaatsen.

Is de VW Golf 8 een goede wagen?

De gloednieuwe 8ste generatie van de Golf, de Golf 8, heeft heel wat kritiek te verduren gekregen omdat veel journalisten hem kwalitatief minder vinden dan de Golf 7.5. Dit is 100% waar op bepaalde gebieden zoals de kwaliteit van de materialen, maar de Golf 8 maakt het goed met geweldige motoren en een echt tech-georiënteerd interieur.

De Golf 8 is erg afhankelijk van de opties die je kiest, wat betekent dat hij zowel als een luxe auto als een goedkope auto kan aanvoelen. Al met al is de VW 8 nog steeds een goede auto, maar onder de oppervlakte is het geen kwaliteitssprong ten opzichte van de 7.5.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts