Veel voorkomende problemen met Ford Kuga plug-in hybride

Ford Kuga plug-in hybride Problemen

De Ford Kuga plug-in hybride compacte crossover SUV is een van de beste plug-in hybride auto’s om te rijden. Hij heeft een uitstekende elektrische actieradius en een lage uitstoot. Hij heeft echter ook een aantal problemen waar gebruikers van op de hoogte moeten zijn. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen met de Ford Kuga plug-in hybride?

Veel voorkomende problemen met de Ford Kuga plug-in hybride zijn oververhitting van de accu, problemen met de verbranding van de koppeling, defecte ruitenwisserbladen, problemen met de klimaatregeling en defecte deurafdichting. Andere problemen zijn transmissieproblemen, oververhitting van de motor, EGR-klep problemen, en nog veel meer.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Ford Kuga plug-in hybride?

Batterij problemen

Van alle problemen die de Ford Kuga plug-in hybride gebruikers moeten weten, zou de oververhitting van de batterij bovenaan de lijst moeten staan. Dit komt omdat dit probleem zich voordoet bij bijna alle Ford Kuga plug-in hybride modellen. Het is echter meer welig tierende in de 2020 Ford Kuga plug-in hybride modeljaar.

De Ford Kuga plug-in hybride is uitgerust met een batterijpakket dat vreemde verontreinigingen in de cel heeft. Hierdoor kan de accu kortsluiting krijgen of oververhit raken, waardoor brandgevaar ontstaat. Ford heeft alle 2020 Kuga plug-in hybride modellen moeten terugroepen. Dit nadat er vier brandmeldingen waren binnengekomen.

Behalve dat de accu oververhit raakt en kortsluiting krijgt, raken deze accu’s zeer snel leeg, waardoor de auto onhandig wordt om voor lange afstanden te gebruiken.

Oververhitting van de motor

Een ander groot probleem waar gebruikers van de Ford Kuga plug-in hybride mee te maken krijgen, is de oververhitting van de motor. Net als bij de defecte accu bestaat ook bij oververhitting van de motor het risico op brand en het smelten van de motor. Dit probleem komt vaak voor bij Ford Kuga-modellen die tussen 2012 en 2016 zijn gemaakt.

  Ford EcoSport Betrouwbaarheid

Het is belangrijk op te merken dat de oververhitting werd veroorzaakt door scheurtjes in de cilinderkoppen. De scheurtjes veroorzaken olie- en brandstoflekken, die later verhitten en een brand veroorzaken.

Brandende koppelingsproblemen

Koppelingsplaten gaan normaal gesproken meer dan 60.000 mijl mee. Dat is echter niet het geval met de koppelingsplaten in de Ford Kuga plug-in hybride. Deze koppelingsplaten slijten sneller en scheuren of breken, als gevolg van overdruk. Wanneer de koppelingsplaten breken, hoort u een brandende geur en luide plofjes uit de koppeling.

Dit probleem komt veel voor bij de 1,5-liter en 1,6-liter EcoBoost motoren in de 2013 tot 2018 Kuga modellen en niet de Kuga plug-in hybride modeljaren. U zult de kapotte koppelingsplaten moeten vervangen en dat is vrij duur.

Problemen met de klimaatregeling

Een ander probleem waarmee Ford Kuga plug-in hybride gebruikers worden geconfronteerd, zijn problemen met de klimaatregeling. Veel gebruikers hebben gemeld dat ze een defect verwarmingssysteem hebben. Veel gebruikers hebben gemeld dat ze warme of koude lucht krijgen nadat ze de klimaatregeling op warme lucht hebben ingesteld. Dit probleem wordt normaal gesproken veroorzaakt door een koelvloeistof lek of een slechte thermostaat.

Problemen met de transmissie

De Ford Kuga plug-in hybride wordt geleverd met een CVT transmissie, die heeft bewezen zeer problematisch te zijn. Hoewel deze transmissie wel een groot probleem vormt in de Kuga plug-in hybride, zorgt het ervoor dat de versnellingsbak traag aanvoelt.

Defecte ruitenwisserbladen

Verschillende gebruikers hebben ook geklaagd over de Ford Kuga plug-in hybride met defecte ruitenwisserbladen. Dit probleem doet zich voor bij zowel de plug-in hybride als de modellen met alleen een benzinemotor. De defecte ruitenwisserbladen maken de auto vettig. Dit kan worden opgelost door de defecte ruitenwisserbladen te vervangen.

  Veelvoorkomende problemen met Ford Ecosport

Defecte deurafdichting

Defecte deurafdichting komt ook vaak voor bij Ford Kuga modellen. Als u aan het rijden bent en u hoort een krakend geluid uit de deur, dan is dit een indicatie dat de deurdichting defect is en vervangen moet worden.

EGR-klep problemen

Last but not least, Ford Kuga wordt ook geleverd met defecte uitlaatgasrecirculatie kleppen (EGR). Tekenen van slechte EGR-kleppen zijn dat de auto traag wordt en dat er blauwe rook uit de uitlaat komt. Vervang de beschadigde of defecte kleppen.

FAQ

Wat is het meest voorkomende probleem bij alle Ford Kuga Plug-In Hybrid?

Hoewel de Ford Kuga plug-in hybride met veel problemen komt, is de meest voorkomende het oververhitten van de accu. Dit is een ernstig probleem waardoor Ford alle 2020 Ford Kuga PHEV’s heeft teruggeroepen. De accu’s in deze auto’s hadden vreemde verontreinigingen in hun cel waardoor ze een brandgevaar vormden.

Is de Ford Kuga plug-in hybride betrouwbaar?

Ford is niet het meest betrouwbare automerk op de markt. Maar zoals de meeste Ford-modellen kreeg de Ford Kuga plug-in hybride een gemiddelde betrouwbaarheidsbeoordeling, wat oké is. Bovendien zijn de kosten voor reparatie en onderhoud lager dan die van de meeste concurrenten.

De Ford Kuga Plug-In Hybrid heeft dus een iets bovengemiddelde betrouwbaarheid, wat goed nieuws is voor eigenaars of geïnteresseerde kopers.

Na hoeveel kilometer begint de Ford Kuga problemen te krijgen?

Met de juiste zorg en onderhoud, moet uw auto niet beginnen met problemen totdat je hit meer dan 100.000 mijl. Maar als de auto niet goed wordt onderhouden, kan hij al na 60.000 mijl problemen krijgen. Merk op dat de Ford Kuga plug-in hybride meer dan 200.000 mijl kan meegaan als hij goed onderhouden wordt.

  Ford Mustang Shelby GT500 Betrouwbaarheid

Wat is de actieradius van een Ford Kuga plug-in hybride?

De Ford Kuga plug-in hybride heeft een van de beste actieradius onder de plug-in hybride auto’s. Hij heeft een elektrische actieradius tot 39 mijl. Bovendien is het opladen van de Kuga plug-in hybride eenvoudig door thuis de 3kw driepolige stekker te gebruiken, of de 7kw snellader die slechts 2 uur nodig heeft om de auto volledig op te laden. De basis 3kw lader doet er 5 uur over om de auto op te laden.

Is de Ford Kuga plug-in hybride duur in onderhoud?

Nee, de Ford Kuga plug-in hybride is niet duur en niet goedkoop in onderhoud. Hij heeft gemiddelde onderhoudskosten, waardoor het een geweldige auto is om te bezitten. Niettemin is de Ford Kuga plug-in hybride goedkoper in onderhoud dan de dieselversie, maar duurder dan de benzineversie.

Conclusie

Ford Kuga plug-in hybride mag dan een efficiënte, betrouwbare, gestroomlijnde en praktische compacte SUV zijn, maar hij komt ook met verschillende problemen waar geïnteresseerde kopers van op de hoogte moeten zijn. Enkele van de meest voorkomende problemen die gebruikers moeten weten zijn oververhitting van de accu, motorproblemen, transmissieproblemen, deurafdichting fout, EGR-klep problemen, en nog veel meer.

Maar met de juiste zorg en onderhoud, kunnen de meeste van deze problemen worden vermeden. Zorg ervoor dat u zich houdt aan de door de fabrikant aanbevolen onderhoudsbeurten om te voorkomen dat de meeste van de bovenstaande problemen zich voordoen. Bovendien is het onderhoud van de Ford Kuga plug-in hybride relatief goedkoop.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts