Beste elektrische auto’s voor lange bestuurders

Elektrische auto’s staan erom bekend meer bruikbare laad- en binnenruimte te bieden, een perfect voorbeeld van zo’n auto is de Tesla Model X omdat hij plaats biedt aan 7 en twee laadruimtes. Als je dat koppelt aan geavanceerde technologie, lijkt de Model X een geweldige EV.

En de Model X is zeker indrukwekkend, maar de Model S is de beste Tesla voor een langere bestuurder. Maar de beste sedan voor een langere bestuurder is waarschijnlijk de onlangs uitgebrachte Mercedes EQS. De Audi e-Tron GT, Porsche Taycan, en de eerder genoemde Model S zijn ook meer dan genoeg voor de meeste mensen.

Als je een snelle, kleine EV voor in de stad wil, moet je de Smart Electric Drive, VW e-UP of de BMW i3 overwegen. Zowel de Smart als de i3 zijn gebaseerd op een gelijkaardig platform, maar de i3 lijkt een meer hoogwaardige benadering, en het prijskaartje weerspiegelt dat zeker.

Als je een SUV wilt, zijn de Model X, Ford Mustang Mach-E, of de Audi e-Tron allemaal geweldige opties voor bijna iedereen. Hoewel de meeste EV’s hun batterijen onder de zetels plaatsen, wat de hoofdruimte zou moeten beperken, lijkt het alsof deze EV’s daar geen last van hebben.

Beste elektrische sedans voor lange bestuurders

Hoewel het segment van de sedans de laatste jaren een gestage neergang kent door de heropleving van het SUV-platform, zijn er toch een heleboel elektrische sedans in de aanbieding. En de meeste van de grotere sedans zijn ruim genoeg voor lange bestuurders.

De Mercedes EQS is langer dan het vlaggenschip van de Mercedes S-Klasse sedan, wat betekent dat de EQS veel hoofdruimte biedt, en de beenruimte van de bestuurder is ook meer dan voldoende voor 99% van de mensen. De EQS zit boordevol luxe- en comfortvoorzieningen, en op dit moment kan geen enkele andere luxe sedan daar aan tippen.

  Beste auto voor knieklachten

Maar als je een sportievere elektrische sedan wilt, moet je de Audi e-Tron GT of de Porsche Macan overwegen. Deze twee zijn gebaseerd op hetzelfde chassis, en de binnenruimte is bijna identiek. Beiden bieden voldoende ruimte voor lange bestuurders, maar ga voor de Porsche als u de sportiefste elektrische sedan op de markt wilt.

De Tesla Model S daarentegen is een beetje te provinciaal in vergelijking met de EQS, maar het nieuwe herontworpen Model S staat voor de deur. Tesla beweert dat de nieuwe Model S een langere actieradius vóór laadbeurten zal bieden dan enige andere sedan op de planeet, en de binnenruimte is niet ver van die van de EQS.

Beste elektrische compacte auto voor lange bestuurders

Compacte auto’s zijn niet gemaakt voor langere bestuurders, maar het niveau van ruimtegebruik verfijning van de 21e eeuw zeker doet contrasteren dat. Dat betekent dat zelfs een Smart Electric Drive geschikt is voor een echt lange bestuurder, met lichte claustrofobische effecten in het proces.

De BMW i3 is min of meer hetzelfde verhaal, maar de i3 biedt wel meer van alles in vergelijking met de Smart. Er zijn een paar verschillende opties zoals de Fiat 500e of de Nissan Leaf, maar deze zijn beide te klein voor lange bestuurders.

De laatste claustrofobische optie compacte hatchback is de VW e-UP. De e-UP heeft hetzelfde chassis als de gewone VW UP, wat betekent dat de binnenruimte verrassend bruikbaar is en dat de meeste lange bestuurders van een comfortabele rit kunnen genieten.

Het segment van de compacte elektrische hatchback is heel zinvol als je van plan bent om de auto voor stadsritten te gebruiken, maar als je de meeste ruimte wilt die een EV kan bieden, ga dan voor een sedan of een SUV.

  Beste sportwagen voor een eerste auto

Beste elektrische SUV’s voor lange bestuurders

Zoals eerder vermeld, zijn SUV’s de standaardauto van morgen en het is vrij duidelijk waarom mensen zo van SUV’s houden. De verhoogde rijpositie geeft je het gevoel dat je de koning van de weg bent en het verhoogt ook het zicht en de off-road capaciteiten.

Maar verwacht niet dat u met een Tesla Model X off-road gaat, want de Model X houdt het midden tussen een auto en een SUV. Tesla heeft dit gedaan om de aerodynamica van de Model X te verbeteren, en om de bruikbaarheid van de binnenruimte te vergroten. En de effecten zijn inderdaad verbluffend, want de Model X biedt veel ruimte op elke rij.

De Audi e-Tron is Audi’s entree in de EV-markt, en het lijkt erop dat de e-Tron aan vrijwel alle eisen voldoet. Maar de e-Tron biedt niet dezelfde hoeveelheid ruimte als de Model X, ook al is er meer dan genoeg ruimte beschikbaar. Koppel dat aan een gestroomlijnder interieur en exterieurdesign en de e-Tron lijkt over het geheel genomen een betere auto.

FAQ Sectie
###
Is Tesla de beste EV-fabrikant ter wereld?

Wat Tesla de afgelopen jaren heeft gepresteerd, is ongekend. Een aanvankelijk vrij hopeloze start-up is erin geslaagd het meest waardevolle autobedrijf ter wereld te worden, en het lijkt wel alsof Elon Musk in zijn eentje de hele auto-industrie op grotere schaal in de richting van elektrificatie heeft geduwd.

Maar de auto’s zelf zijn niet allemaal even perfect. Ook al bieden ze meer actieradius, ze bieden niet hetzelfde niveau van verfijning als sommige modellen van Audi, Porsche of Mercedes doen. En dat is geen verrassing, want deze drie zijn al tientallen of zelfs eeuwen langer actief in de autosector dan Tesla.

  Hoe laad je een Tesla op in geval van nood?

Is het de moeite om een EV te kopen?

De logica achter het kopen van een EV is afhankelijk van een paar aspecten. Wat de infrastructuur betreft, zijn de meeste steden er nog niet klaar voor. Ook al doen enkele ontwikkelde landen hun uiterste best om een goed ontwikkeld oplaadnetwerk te verzekeren, toch is het nog lang niet zo gemakkelijk om een EV op te laden in vergelijking met het vullen van een ICE-auto met de goede oude vuile brandstof.

EV’s zijn ook niet zo betrouwbaar voor langere ritten, maar als je begaan bent met het milieu en je vindt het ook belangrijk om voorop te lopen in de overgang, dan is een EV misschien een goed idee. Maar wees voorbereid op een hoop compromissen die je nog nooit hebt meegemaakt met een ICE auto.

Moet ik een paar jaar wachten voor ik een elektrische auto koop?

In de meeste gevallen wel. Alleen als u in een land woont dat voldoende ontwikkeld is, en als u bereid bent om een paar offers te brengen om het milieu te sparen, kunt u overwegen om meteen over te stappen. Maar de infrastructuur en het gebruiksgemak zijn er gewoon nog niet.

Als je een paar elektrische auto’s bezit, en je bent van plan om ook een EV aan te schaffen, dan is het zinvoller. Maar één ding is zeker, de technologie en actieradius van EV breiden zich snel uit, een auto met een maximale actieradius van 300 mijl lijkt misschien belachelijk in 2030.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts