Beste tweezit cabrio’s

Een tweezit cabriolet, meestal een roadster genoemd, is een perfecte weekend auto, en voor sommige delen van de wereld, een perfecte dagelijkse bestuurder. Dergelijke auto’s zijn ook opwindend om in te rijden, ze zien er geweldig uit en ze zijn zeer gewild.

Als u een compacte relatief betaalbare tweezitter roadster wilt, zijn een Fiat 124 Spider en de Mazda MX-5 Miata beide geweldige opties. Beiden zijn compact en redelijk wendbaar, het zijn geen enorme benzineslurpers en ze zijn ook niet duur.

Als u een grotere, meer krachtige tweezitter cabriolet sportwagen wilt, de Jaguar F-Type, Porsche 911 Targa of de Mercedes Benz AMG GT zijn allemaal geweldige opties. Hoewel de 911 technisch gezien een 4-zitter is, kunnen alleen de twee voorstoelen worden gebruikt voor het vervoer van mensen.

Als je een full-on supercar 2-zits roadster wilt, zijn de Audi R8 Spyder, McLaren 570S Spyder, en de Lamborghini Huracan Spyder de beste opties, omdat ze geweldige stijl, kwaliteit, en prestaties combineren zoals niemand anders dat doet.

Fiat 124 Spider

De Fiat 124 Spider kost rond de $25k en is daarmee een van de meest betaalbare tweezits roadsters op de markt. De 124 is in wezen een Mazda Miata onder, maar de styling is een eerbetoon aan de klassieke Fiat 124 Spider.

De Fiat is dus iets meer ingetogen in vergelijking met de Miata, maar even eenvoudig en dynamisch. De techniek is eenvoudig te bedienen en de hele auto straalt eenvoud uit, waardoor je je kunt concentreren op de wind in je haren. Dit alles maakt de Fiat 124 Spider tot een geweldige kustrijder.

Mazda MX-5 Miata

Wat roadsters met twee zitplaatsen betreft, is de Mazda Miata zeker een van de populairdere, dankzij zijn prijskaartje van $26k, zijn compacte lichtgewicht carrosserie en zijn vrij vermakelijke rijervaring. De MX-5 is een van de minst krachtige roadsters die je voor geld kunt kopen, maar het chassis is zo uitgebalanceerd dat het een van de meest dynamische roadsters is die er zijn.
De MX-5 lijkt veel op de Fiat 124, maar het verschil is dat de MX-5 vooral als sportwagen wordt gepositioneerd, en de mensen zijn dol op de MX-5. Veel autoliefhebbers zouden zelfs zeggen dat de MX-5 de beste sportwagen voor het geld is in de geschiedenis, en het is gemakkelijk te zien waarom.

  Luxe auto's met lage onderhoudskosten

Jaguar F-Type

De Jaguar F-Type is misschien wel het beste model van de hele Jaguar line-up op dit moment, want hij combineert een brute styling met een vurige V8-motor en indrukwekkende luxe en technologie. Onlangs heeft Jaguar de F-Type een opfrisbeurt gegeven, en nu ziet de F-Type er nog agressiever uit.

De F-Type kost ongeveer 65.000 dollar voor het basismodel met 300 pk 4-cilinder. Maar als je tweedehands koopt, kun je de laatste generatie F-Type met een 5.0L V8 voor bijna hetzelfde bedrag krijgen. Het interieur van deze twee generaties is bijna hetzelfde, en dat maakt de laatste generatie F-Type een goede koop.

Porsche 911 Targa

De Porsche 911 Targa is eigenlijk niet de enige cabriolet 911, maar zeker wel de beste cabriolet 911 van het hele stel. Het is ondenkbaar om over sportwagen cabrio’s te praten zonder het over de 911 te hebben, want de 911 is waarschijnlijk de beste sportwagen aller tijden.

Ook al is de Targa technisch gezien een 4-zitter, je gaat toch nooit iemand op de achterbank zetten. De 911 Targa is misschien wel een van de mooiste 911’s ook, vooral in de nieuwe 992 generatie, als je dat combineert met een robuuste betrouwbaarheid en prestaties, de 911 Targa is zeker het overwegen waard.

Mercedes Benz AMG GT Roadster

De F-Type, de 911 en de AMG GT Roadster zijn inderdaad de beste tweezits sportauto cabriolets die er op dit moment te koop zijn. Maar het verschil tussen deze drie is dat de 911 chirurgisch is, de F-Type opwindend, maar de AMG GT biedt een perfecte mix van beide.

  Wat is de beste 7-zits gezinsauto?

Dat gezegd hebbende, wordt de AMG GT aangedreven door een BiTurbo V8-motor die niet zo bruut is als die in de F-Type, maar wel meer dan de flat-6 in de 911. De AMG GT ziet er prachtig uit en biedt ook alle nodige MB-technologie die de GT luxueus en snel maakt.

Audi R8, McLaren 570S, Lamborghini Huracan

Als je de absolute top van tweezits cabrio’s wil zonder in obsceen geld territorium te gaan, zijn deze drie je beste opties. De Audi R8 is de meest beschaafde van het stel en hij biedt ook de meeste ruimte, de beste rijkwaliteit, maar kan soms een beetje te beschaafd aanvoelen, vooral door de ingehouden V10-motor.

Als je van de R8 houdt, maar hem een beetje te ingetogen vindt, dan is de Lamborghini Huracan de optie voor jou, want die biedt alles wat een R8 biedt, maal twee. De McLaren 570S is de racer van het stel, omdat hij het meest dynamische chassis heeft en waarschijnlijk de snelste auto van de drie is.

FAQ Sectie

Is een cabriolet kopen de moeite waard?

Als u de auto een behoorlijk aantal keren per jaar met open dak kunt gebruiken, dan is dat natuurlijk zo. Dat gezegd zijnde, als u bijvoorbeeld in Californië woont, is het kopen van een cabriolet zinvoller dan laten we zeggen in het Verenigd Koninkrijk.

  Wat is de lelijkste auto?

Denk er eens over na, als je niet van plan bent om de auto te gebruiken met het dak naar beneden, ga dan voor een coupé variant van welke auto dan ook je interesse heeft. De kans is groot dat de coupé ook wat lichter en stijver is, wat ook de dynamiek van de auto ten goede zou moeten komen.

Wat is de beste 4-zits luxe cabriolet?

De luxe cabriolet met 4 zitplaatsen wint de laatste jaren stilaan aan belang dankzij auto’s zoals de Rolls Royce Wraith en de Bentley Continental GTC. Beide auto’s vormen het toppunt van luxe 4-zits cabriolet, maar de Wraith is van een heel ander niveau.
Naast deze twee zijn ook een BMW 8-reeks cabriolet en een S-Klasse cabriolet het overwegen waard.

Is een hard-top cabriolet beter dan een soft-top cabriolet?

Een hardtop cabriolet is meestal stiller en een beetje geraffineerder en geruststellender. Maar een hardtop is bijna altijd veel zwaarder en duurder om te ontwikkelen, en de laatste jaren schakelen autofabrikanten steeds meer over op softtop cabrio’s en targa-tops.

Een softtop is gemakkelijker te bedienen, lichter en het belemmert de praktische bruikbaarheid niet zo veel. In bijna alle opzichten is een softtop beter, behalve wat de structurele stijfheid betreft. Dat is de reden waarom sommige fabrikanten, zoals Ferrari en McLaren, nog steeds alleen hardtops gebruiken.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts