De wereld van de compacte elektrische auto’s is competitief als het elektrische carer was met bijna elektrische carery prominente fabrikant uit te komen met zijn eigen iteratie. Peugeot heeft heel wat elektrische auto’s in zijn huidige arsenaal, maar de e-208 is misschien wel de populairste, omdat hij betaalbaarheid combineert met een behoorlijke batterijgrootte, goede laadsnelheden en een algemeen goed uitgerust pakket.
VW investeert ook enorme bedragen in zijn gamma ID. elektrische auto’s en het populairste ID. VW-model is de kleinste ID.3. In dit artikel gaan we de Peugeot e-208 vs VW ID.3 vergelijken en u vertellen welke van deze twee de betere auto is. We vergelijken ze in een reëel scenario en geven u een brede beoordeling van hoe deze twee tegen elkaar opwegen.
De Peugeot e-208 kwam zo’n 2-3 jaar geleden uit en lijkt in Europa erg goed te verkopen. Dit is deels te danken aan de betaalbaarheid in vergelijking met de meeste elektrische auto’s die er zijn en omdat zijn gewicht, omvang en uitrusting perfect zijn voor wie een elektrische auto voor stadsvervoer wil die niet vervuilt of veel geld kost.
De VW ID.3 is vergelijkbaar een grotere en duurdere auto en is beter als het gaat om meerdere passagiers en langere afstanden. Kiezen tussen deze twee vereist dat u alle informatie over elke elektrische auto verzamelt en begrijpt wat het betekent om een elektrische auto te bezitten.
Peugeot e-208 – De kleinste elektrische auto van Peugeot
Met een vanafprijs van 31.345 pond in het VK, 35.350 euro in Duitsland en 32.250 euro in Nederland bevindt de Peugeot e-208 zich op het instappunt voor elektrische auto’s, waardoor hij uiterst concurrerend is. Hij is ook uitgerust met een bruikbare 45kWh batterij met een reële actieradius tussen 125 mijl en 265 mijl, afhankelijk van de rijstijl en de buitentemperatuur.
Met 139 pk en permanente voorwielaandrijving kan de e-208 de sprint van 0-100 km/u afleggen in ongeveer 8 seconden, wat zeker voldoende is voor zijn grootte. Hij is verkrijgbaar in een tweedeurs- of vijfdeursuitvoering, afhankelijk van wat u nodig hebt. Het ontwerp van de e-208 is zowel van binnen als van buiten futuristisch en goed doordacht.
Het opladen van de e-208 van 10% tot 80% via een snelle 150kW DC-lader duurt ongeveer 25 minuten, terwijl het langzaam opladen via AC 7,4kW iets meer dan 7 uur duurt. De rijervaring is vrij dynamisch en wendbaar, waardoor de e-208 zeer geschikt is om door nauwe stadscentra te navigeren.
We kunnen niet spreken over de betrouwbaarheid van de e-208 op lange termijn, omdat het nog een vrij verse auto is, maar we kunnen wel zeggen dat hij het voorlopig goed lijkt te doen.
VW ID.3 – De instap-elektrische auto VW ID. Model
De VW ID.3 wordt geleverd in drie verschillende batterijconfiguraties, te beginnen met de kleinste 45kWh batterij, een 58kWh batterij, en de top-spec 77kWh batterij. De eerste gaat u ongeveer € 37.990 kosten, terwijl de laatste tot € 56.500 kan oplopen. Het 58kWh-model is waarschijnlijk het populairst en kost 43.995 euro in Duitsland, 39.990 euro in Nederland en 36.990 pond in het Verenigd Koninkrijk.
De 45kWh ID.3 biedt tussen 120 en 250 mijl bereik, het 58kWh model biedt tussen 155 mijl en 320 mijl en het topmodel 77kWh biedt tussen 200 en 410 mijl bereik. Het 45kWh-model heeft een enkele motor met 150 pk en kan in 28 minuten worden opgeladen van 10% tot 80% met een snelle 118kW DC-lader, terwijl langzaam opladen met 7,2kW AC 7,5 uur duurt.
Het 58kWh-model wordt geleverd met een enkele elektromotor met 201 pk, snelladen via gelijkstroom is beperkt tot 124kW en duurt 31 minuten, terwijl langzaam opladen via wisselstroom van 11kW 6 uur en 15 minuten duurt. Het topmodel met 77 kWh biedt ook 201 pk, maar laadt op met een maximum van 133 kW snelladen op gelijkstroom, dat 33 minuten duurt, terwijl langzaam opladen op wisselstroom van 11 kW 8 uur en 15 minuten duurt.
Al met al is het gamma van de ID.3 veel breder en valt er veel te kiezen. Het ontwerp is echt futuristisch, elektrische caren meer dan de e-208. Het interieur wordt vaak een beetje te plastic genoemd, maar de algehele functionaliteit en vormgeving zijn in orde. Zowel de geboden ruimte als de betrouwbaarheid lijken het goed te doen.
Conclusie – De VW ID.3 is een betere auto
De Volkswagen ID.3 is een veel betere auto omdat hij meer aandrijfopties biedt met meer vermogen, bereik en betere oplaadtijden. Het ontwerp is nogal subjectief, maar de ID.3 ziet er meer uit als een elektrische auto, en dat is iets wat veel bezitters van een elektrische auto willen.
De VW is ook veel ruimer, beter uitgerust, comfortabeler en geavanceerder. Dit is begrijpelijk omdat de ID.3 een duurdere auto is. Feit is dat de ID.3 geen directe concurrent is van de e-208, omdat hij in een hoger marktsegment zit dan de e-208.
FAQ Sectie
Welke Volkswagen ID. Model is het beste?
Hoewel de ID.3 een goede waarde biedt en de best verkochte ID. auto is die VW aanbiedt, is zijn grotere broer, de ID.4 waarschijnlijk het beste ID. model dat VW momenteel aanbiedt. Ten eerste is de ID.4 niet veel duurder dan de ID.3, terwijl hij groter is, er veel beter uitziet, beter is uitgerust, meer vermogen en meer uitvoeringen biedt en een betere actieradius heeft.
De laadsnelheid en oplaadsnelheden zijn hetzelfde, wat geen slechte zaak is aangezien de huidige laadsnelheden die beide auto’s bieden meer dan voldoende zijn.
Maakt Volkswagen goede elektrische auto’s?
Volkswagen maakt enkele van de meest concurrerende elektrische auto’s op de markt, wat begrijpelijk is aangezien de ID. VW goed verkoopt. De VW ID.3 en de ID.4 zijn veruit de best verkopende ID. modellen omdat ze echt een goed afgerond pakket bieden.
VW gaat de nieuwe elektrische Passat-vervanger genaamd de ID.7 aanbieden, die VW naar grotere hoogten in het elektrische autosegment zal stuwen.
Is Volkswagen beter dan Tesla?
Volkswagen kan niet alleen concurreren met Tesla, maar verslaat het zelfs in Europa, terwijl de verkoop in de VS nog steeds in het voordeel van Tesla uitvalt. We kunnen zeggen dat beide merken in de voorhoede van de elektrische auto-relutie staan, maar Tesla is nog steeds de koning boven alles.