Polestar vs BMW betrouwbaarheid – wat is beter?

Zowel Polestar als BMW worden beschouwd als luxe automerken, wat betekent dat ze zich richten op innovatie en een overvloed aan technische en comfortfuncties. Auto’s zoals deze zijn van nature complex in hun constructie, wat betekent dat er meer dingen potentieel mis kunnen gaan op een bepaald punt.

BMW heeft echter de neiging om een gemiddelde positie in te nemen in de meeste betrouwbaarheidsgrafieken, wat betekent dat het niet een van de meest betrouwbare merken is die er zijn. Maar toch, als u goed voor uw BMW zorgt en hem correct en op tijd onderhoudt, hoeft u zich geen zorgen te maken dat uw BMW u aan de kant van de weg zal laten staan.

Polestar daarentegen is een nieuwkomersmerk met slechts één auto die momenteel te koop is, en dat is de Polestar 1, die niet bepaald gewoon of alledaags is. Polestar wordt echter gesteund door Volvo, dat het in de meeste betrouwbaarheidsgrafieken beter lijkt te doen dan BMW.

Als zodanig is de voorspelde betrouwbaarheid van Polestar modellen een tikkeltje beter in vergelijking met de meeste BMW’s. Gezien het feit dat Polestar zich concentreert op het perfectioneren van een enkel model voordat ze het op het publiek loslaten, is de kans groot dat betrouwbaarheid geen probleem zal zijn.

BMW betrouwbaarheid – middelmatig

BMW is stevig verankerd in de geschiedenis van luxe auto’s met een sportief randje, wat betekent dat de merkuitstraling die BMW uitstraalt zeker bovengemiddeld is, zelfs in vergelijking met zijn geduchte Duitse rivalen. Maar als een auto zo overladen is met een overvloed aan functies, moet hij aanzienlijk betrouwbaarder zijn in vergelijking met een zuinige auto.

  Zijn Polestar en Volvo hetzelfde?

Dit betekent dat BMW meer moet doen om hun auto’s vergelijkbaar betrouwbaar te laten zijn, omdat ze zo complex zijn en vol zitten met allerlei snufjes die mogelijk problemen kunnen veroorzaken. De laatste tijd lijkt het er echter op dat BMW erin slaagt om hun betrouwbaarheid te blijven verbeteren, maar alleen als je de auto’s op de juiste manier onderhoudt.

De BMW 3-serie lijkt de betrouwbaarste BMW te zijn die er is, terwijl de oudere X5-modellen de meeste problemen lijken te geven. Hoe dan ook, nieuwere BMW’s komen met 4 jaar lange fabrieksgarantie die al uw reparatiekosten dekt tot u de 50k mijl grens overschrijdt.

Als dit niet genoeg is voor u om een BMW comfortabel te kopen, kunt u deze fabrieksgarantie verlengen tot 7 jaar of 100k mijl, wat u voor een lange tijd probleemloos zou moeten houden.

Polestar betrouwbaarheid – Waarschijnlijk beter dan BMW’s

Polestar is nog steeds een nieuwkomer merk met slechts 2 auto’s op dit moment, de Polestar 1 en de aankomende Polestar 2. De Polestar 1 is de enige auto op de markt, maar het is niet bepaald een gewone auto als je bedenkt dat hij $150k kost en gelimiteerd is tot slechts 750 modellen.

Dit betekent dat we nog steeds niet kunnen inschatten hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar Polestar modellen zijn omdat er niet genoeg modellen zijn. We weten echter wel dat Polestar zwaar wordt gesteund door Volvo, wat vrij duidelijk is zodra je een Polestar-model onder ogen krijgt.

Het is waar dat Polestar en Volvo veel onderdelen met elkaar delen, wat betekent dat ze waarschijnlijk vergelijkbaar zullen zijn als het gaat om betrouwbaarheid. Volvo’s zijn betrouwbaarder dan BMW’s, ook al zijn ze aantoonbaar nog complexer, dus het is veilig om te suggereren dat Polestar ook een betrouwbaarder merk is.

  Beste BMW voor een roadtrip

Hoe dan ook, Polestars biedt ook een 4 jaar lange garantie van 50k mijl die ook kan worden verlengd voor een vergelijkbare periode.

Onderhoud – een essentieel betrouwbaarheidsaspect

Alle voorspelde betrouwbaarheidstabellen online hebben alleen zin als je je auto goed onderhoudt, wat betekent dat zelfs de meest betrouwbare auto’s op de markt nauwelijks in staat zullen zijn om de meest onbetrouwbare te evenaren als ze niet worden onderhouden en de laatste wel.

Dit is het punt waarop betrouwbaarheidstabellen niet meer zo zinvol zijn omdat goed onderhoud een voorwaarde is voor de meeste betrouwbaarheidstabellen. Bovendien geven deze grafieken alleen een algemeen beeld zonder rekening te houden met individuele gevallen waarin sommige zogenaamd betrouwbare auto’s meer problemen hadden dan sommige onbetrouwbare.

Dit betekent dat u deze grafieken nooit als 100% betrouwbaar mag beschouwen, omdat ze alleen dienen als referentiepunt wanneer het gaat om auto-vergelijkingen. Talloze individuele aspecten beïnvloeden hoe goed een auto het doet en die kunnen gewoon niet in deze grafieken worden meegenomen.

FAQ Sectie

Hoe duur zijn BMW’s in onderhoud?

BMW’s staan erom bekend dat ze per jaar meer kosten voor onderhoud, maar dat is te verwachten omdat BMW’s complexer zijn dan de meeste auto’s die er zijn. Dit betekent niet noodzakelijk dat BMW’s meer werk vragen omdat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn, maar omdat er meer onderdelen in het algemeen zijn.

Zelfs zo, kunt u verwachten om $150 tot $400 te betalen voor onderhoud elke 10k mijlen of zo. Grote onderhoudsbeurten kunnen gemakkelijk meer dan $2.000 kosten, wat ons een gemiddelde geeft van $1.000-$1.700 per jaar voor onderhoudskosten.

  Wat zijn de beste elektrische auto's qua veiligheid en betrouwbaarheid?

Hoe duur zijn Polestar auto’s in onderhoud?

De Polestar 1 is de enige Polestar die op dit moment verkrijgbaar is en het lijkt erop dat het veel geld kost om hem te onderhouden, wat geen verrassing is omdat het een gelimiteerde GT-coupé in het hogere segment is, die zowel turbo- als supercharged is en wordt aangedreven door twee elektromotoren.

Een dergelijke complexiteit vergt grondig onderhoud en dat is ook een realiteit van het segment. De Polestar 2 is nog niet uit, maar het is gemakkelijk om te suggereren dat hij vergelijkbaar zal zijn met de meeste Volvo-modellen die er zijn.

Zijn elektrische auto’s betrouwbaarder dan ICE-auto’s?

Er zijn momenteel niet veel elektrische auto’s op de markt, wat betekent dat we geen precieze beoordeling kunnen maken omdat de patronen die we bestuderen niet in verhouding zijn. Elektrische auto’s hebben echter minder bewegende onderdelen, wat zou moeten betekenen dat er minder dingen mis kunnen gaan.

Elektrische auto’s hebben echter problemen vanwege hun accu’s, die nog steeds obscene bedragen kosten om te vervangen. Ten slotte profiteren elektrische auto’s ook van regeneratief remmen, wat betekent dat remslijtage niet zo’n groot probleem is als bij auto’s met elektrische aandrijving.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts