Veel voorkomende problemen met BMW Z4

De BMW Z4 is een van de beste roadsters op de markt. Niet alleen presteert deze auto uitstekend, maar hij heeft ook een comfortabel en stijlvol interieur. Maar wat zijn enkele van de meest voorkomende problemen die BMW Z4 eigenaren moeten weten?

De BMW Z4 2-deurs cabriolet wordt geleverd met een aantal veel voorkomende problemen die geïnteresseerde kopers moeten weten voordat ze investeren in deze uitstekende auto. Sommige van deze problemen zijn elektrische problemen, motor hapert, olielekkage, defecte koelvloeistof, rammelend stuurwiel, defecte cabrioletkap en defecte deurgrepen.

Wat zijn enkele van de meest voorkomende problemen met de BMW Z4?

Elektrische problemen

Ondanks zijn schoonheid en kracht, heeft de BMW Z4 veel elektrische gremlins waar geïnteresseerde kopers zich bewust van moeten zijn. Dit is synoniem met de meeste BMW’s. Bij de BMW Z4, valt het ruitenwissermechanisme van tijd tot tijd uit. Andere elektrische onderdelen die problemen hebben zijn de koelventilator en de richtingaanwijzer.

Merk op dat elektrische problemen vaker voorkomen bij oudere BMW Z4 modellen en niet bij de nieuwste.

Motor hapert

Een ander veel voorkomend probleem van de BMW Z4 is de motor die hapert. Wanneer dit gebeurt, gaat de auto in de limp mode om schade aan de katalysator te voorkomen omdat de brandstofconditie ofwel te rijk of te arm is. Dit gebeurt door het uitschakelen van de elektronica naar de transmissie.

Afgezien van het feit dat de brandstof te rijk of te arm is, kan de motor ook verkeerd ontbranden als gevolg van een kapotte DISA-klep. Als dat het geval is, moet deze klep worden vervangen. Bovendien, als het de DISA klep is die de motor misfire veroorzaakt, zult u meestal een ratelend geluid uit de motor horen komen.

  BMW M6 Betrouwbaarheid

Defecte koelvloeistofsysteem

Talrijke mensen hebben gemeld dat sommige 2003 tot 2005 en 2008 BMW Z4 auto’s problemen hebben met lekkende koelvloeistof. Het gevolg is dat de motor oververhit raakt. De koelvloeistof is zeer belangrijk in een auto omdat het de motor beschermt tegen oververhitting. Dus, als de koelvloeistof lekt, zorgt dit ervoor dat de motor oververhit raakt.

Kloppend stuurwiel

Het klapperende stuurwiel is een probleem in sommige BMW Z4 modellen. Een handvol 2003 tot 2008 BMW Z4 eigenaars hebben geklaagd over dit probleem. Ze meldden dat ze een gekletter van het stuurwiel konden voelen wanneer ze remden.

In andere situaties konden zij een krakend geluid horen wanneer zij probeerden achteruit te rijden als gevolg van een defecte voorste controle-arm steunbus. Als uw BMW Z4 hetzelfde probleem heeft, kunt u het defecte onderdeel vervangen en het probleem voorkomen.

Roest en corrosie op remleidingen

Roest is een veel voorkomend probleem bij de meeste luxe wagens. De BMW Z4 heeft dit probleem ook, en het komt vaak voor op remleidingen. Als uw BMW Z4 meer dan 40.000 mijl heeft gereden, moet u de remleidingen controleren omdat de kans groot is dat ze zijn gaan roesten en roesten.

Het vervangen of herstellen van remleidingen in de BMW Z4 is enigszins kostbaar aangezien het omslachtig is om de leidingen te verwijderen.

Olielek

Een olielek is een veel voorkomend probleem bij bijna alle BMW’s. Maar als het gaat om de BMW Z4, kwam dit probleem vaak voor in de 2003 tot 2006 BMW Z4 modellen. Gebruikers meldden dat hun motorruimte een brandende oliegeur produceerde. Anderen hebben gemeld dat ze olielekken zagen aan de passagierskant.

Defecte cabriokap

Dit is een van de belangrijkste problemen van de BMW Z4. Dit probleem komt niet alleen voor bij oude BMW Z4 modellen, maar ook bij sommige van de nieuwste modellen. Mensen hebben gemeld dat ze problemen hebben met het sluiten van de cabriokap. Sommigen hebben zelfs geprobeerd de motor en het hydraulische systeem te vervangen, maar het probleem is nog steeds merkbaar.

  Kan een dik iemand in een BMW rijden?

Stuuruitslag

Dit probleem komt vaak voor bij het 2007 BMW Z4 model. Verschillende gebruikers hebben gemeld dat het stuurwiel naar één kant schokt. Als gevolg daarvan wordt het besturen van de cabrio een hele uitdaging. Bovendien hebben sommige gebruikers melding gemaakt van een grijpend gevoel dat kon worden gevoeld vanaf het stuurwiel bij het draaien.

Defecte deursloten en handgrepen

Het vergrendelen en ontgrendelen van sommige BMW Z4 modellen is een probleem. In sommige gevallen weigerden de buitenste handgrepen te openen, maar in sommige gevallen werden zowel de binnenste als de buitenste deurgrepen defect en problematisch om te openen. Dit gebeurt meestal door een defecte deurklink.

FAQ

Is de BMW Z4 een goede auto?

Dat hangt ervan af. Als u een praktische auto wilt, zal de BMW Z4 geen fijne auto voor u zijn. Maar als u een luxe en high-performance Roadster wilt, dan zal de BMW Z4 een mooie auto voor u zijn. Bovendien is hij ruimer en comfortabeler dan de meeste auto’s in zijn klasse.

Wat is een hoge kilometerstand voor BMW Z4?

Als u op zoek bent naar een tweedehands BMW Z4 van goede kwaliteit, dan is het aantal kilometers dat de auto heeft van cruciaal belang. Dus, als de BMW Z4 heeft geklokt meer dan 250.000 mijl, betekent dit dat het meer waarschijnlijk is om ernstige problemen te ontwikkelen en moet uit de buurt blijven van het. Natuurlijk, tenzij u een klassieke auto wilt.

  BMW 2 serie betrouwbaarheid

Is de BMW Z4 duur in onderhoud?

Ja, de BMW Z4 is zeer duur in onderhoud. Dat komt omdat hij niet betrouwbaar is en de kosten voor reparatie en onderhoud vrij hoog zijn. Gemiddeld moet u minstens $900 betalen om een BMW Z4 te herstellen en te onderhouden. Dit is meer dan de gemiddelde reparatiekosten van luxe auto’s, die rond de $800 liggen.

Bovendien meldt de BMW Z4 meer problemen dan de meeste van zijn concurrenten, zoals de Porsche Boxster, Porsche Cayman, Audi TT, Toyota Supra, en Chevrolet Corvette. Bovendien is hij nog veel duurder in onderhoud dan een gewone auto, die meestal een gemiddelde jaarlijkse reparatie kost van rond de $650.

Wat is het beste jaar voor de BMW Z4?

Het beste BMW Z4 model is de 2011 BMW Z4 Roadster, Over het algemeen behoren de BMW X4 modellen gemaakt tussen 2009 en 2017 tot de beste en meest betrouwbare. Integendeel, u moet wegblijven van de BMW Z4’s gemaakt tussen 2003 en 2007, met als slechtste de 2005 BMW Z4 Roadster.

Slotgedachten

Voordat u in deze krachtige en luxueuze roadster investeert, is het van cruciaal belang dat u een aantal problemen kent waarmee u tijdens het bezit van de auto te maken zult krijgen. Enkele van de meest voorkomende BMW Z4 problemen zijn olielekkages, klungelend stuurwiel, defecte deurgrepen, stuuruitslag, verkeerde ontsteking van de motor, defecte koelvloeistofsysteem, en elektrische problemen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts