Veel voorkomende problemen met de BMW 318d

BMW 318d Problemen

Luxe auto’s zoals de BMW 318d bieden niet alleen luxe en uitstekende prestaties, maar ze eisen ook respect van leeftijdsgenoten. Deze auto’s kunnen echter een hoofdpijn worden wanneer ze stuk gaan vanwege hun hoge kosten voor reparatie en onderhoud. Maar wat zijn enkele van de meest voorkomende problemen van de BMW 318d?

BMW 318d is een slanke en mooie sedan die het best geschikt is voor een gezin. Deze auto is ruim, comfortabel, betrouwbaar, veilig, en wordt geleverd met voldoende laadruimte om bagage te houden. Maar voordat u in deze auto investeert, is het van cruciaal belang om enkele van de problemen te kennen die u te wachten staan.

Veel voorkomende problemen die gebruikers van de BMW 318d tegenkomen zijn een defecte distributieketting, defecte turbo, koelvloeistof lekkage, lastige deurgrepen, afslaan van de motor, oververhitting van de motor, EGR problemen, en nog veel meer. Het goede nieuws is dat de meeste van deze problemen kunnen worden verholpen door een gecertificeerde BMW monteur of door een BMW service center.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW 31d?

Timing ketting defect

Dit probleem komt vaak voor bij alle BMW 3-series die tussen 2007 en 2011 zijn geproduceerd. Het slechte ontwerp van de auto zorgde ervoor dat de distributieketting uit de afstelling viel of volledig brak. Als gevolg daarvan veroorzaakte het ernstige schade aan de motor. Dus, als u van plan bent om een tweedehands auto met dit probleem te kopen, zorg ervoor dat het werd opgelost voordat u betaalt.

Elektrische problemen

Elektrische problemen komen vaak voor bij alle BMW modellen. Voor de BMW 318d model, werd het elektrische probleem gekoppeld aan slot-in-key voor ontsteking. Aangezien de slot-in-key voor het contact enigszins defect was, moesten gebruikers een truc gebruiken om de auto te starten. Na het starten van de auto moest de gebruiker de sleutel indrukken om hem los te maken, in plaats van hem te forceren.

  Wat krijgt meer meisjes - BMW of Mercedes?

Defecte deurgrepen

Defecte deurgrepen zijn een veel voorkomend probleem bij BMW’s. Veel BMW gebruikers, waaronder BMW 318d gebruikers, hebben soms geklaagd dat hun deurgreep goed werkt maar de deur niet kan openen. Dit is gewoonlijk te wijten aan een defect slot en een defecte grendel of een defecte deurautomaat in de deur. Vervang deze voor een soepele werking.

Defecte turbolader

Een ander veel voorkomend probleem in alle BMW 3 Reeksen is een defecte turbocompressor. Dit probleem is meestal te wijten aan olievervuiling, oliehonger of schade door vreemde voorwerpen. Een defecte turbocharger is meestal te herkennen aan grijze rook uit de uitlaat. U zult schone olie moeten gebruiken of de turbocharger vervangen als deze beschadigd is.

Koelvloeistof lek

Dit is een ander veel voorkomend probleem bij de meeste BMW’s. Dit probleem doet zich voor wanneer het plastic reservoir in de BMW begint te verslijten en de koelvloeistof lekt. Na enkele jaren gebruik van de wagen en kilometers afgelegd te hebben, kan het plastic reservoir barsten of beschadigd geraken en koelvloeistof lekken. Vervang het door een nieuw reservoir.

Afslaan van de motor

De BMW 318d slaat meestal af door problemen met de brandstofpomp. Tekenen dat uw auto afslaat zijn onder andere een waarschuwingslampje dat op het dashboard komt en een foutmelding die wordt weergegeven. Zorg ervoor dat u de defecte brandstofpomp en de bijbehorende onderdelen vervangt.

EGR problemen

Na enkele kilometers rijden kan de uitlaatgasrecirculatie verstopt geraken, kleverig worden of een defecte temperatuursensor hebben. Als u de EGR niet kunt reinigen, vervang deze dan om escalatie van het probleem te voorkomen.

Defecte krukassensor

Als u merkt dat uw auto geen vermogen heeft of niet kan versnellen, dan heeft uw auto een defecte krukassensor of een slechte nokkenassensor. Breng uw auto naar een technicus en zoek uit welke sensor slecht is. Nadat u de defecte sensor hebt geïdentificeerd, vervangt u deze.

  BMW M6 Gran Coupe betrouwbaarheid

Oververhitte motor

BMW 3-Series hebben de neiging om motorproblemen te hebben. Een van de meest voorkomende motorproblemen is oververhitting van de motor. Enkele van de belangrijkste redenen waarom de motor oververhit raakt zijn een defecte brandstofpomp, lekkende koelvloeistof, radiateurproblemen of een defecte thermostaat.

Geratel aan de achterkant van de auto

Last but not least, kunt u ook een rammelend geluid uit de achterkant van de auto horen. Dit geluid is meestal te horen wanneer u remt. Dit is een indicatie dat de remblokken en -schijven versleten zijn.

FAQ

Is de BMW 318d het kopen waard?

Natuurlijk, ja. De BMW 318d is een van de meest betrouwbare BMW sedans op de markt. Bovendien is de auto ruim met een grote laadruimte en uitzonderlijke rijeigenschappen. Bovendien is hij zuinig met brandstof, wat betekent dat u minder geld kwijt bent aan brandstof. Hij is echter niet ideaal voor iemand die een betrouwbaar en weelderig interieur wil, want daar ontbreekt het nogal aan.

Na hoeveel kilometer begint de BMW 318d problemen te vertonen?

In de meeste gevallen kunnen kleine mechanische problemen zich al na 20.000 mijl voordoen. Maar serieuze reparaties en onderhoud beginnen pas als de auto meer dan 100.000 mijl heeft afgelegd. Daarom bieden de meeste autogaranties een garantie tot 80.000 mijl.

Is het duur om een BMW 318d te onderhouden?

Ja, het is duur om de BMW 318d te onderhouden. Terwijl de meeste auto’s op jaarbasis zo’n $750 aan onderhoud nodig hebben, kan het zijn dat u meer dan $1500 moet uitgeven om uw BNW 318d sedan te onderhouden. Echter, als de auto in een goede staat is, kan dat dalen tot ongeveer $900, wat nog steeds ver boven het gemiddelde is.

  BMW 328i VS Audi A4 - wat is beter?

Hoe lang gaat een BMW transmissie mee?

Dat hangt af van de manier waarop de eigenaar voor zijn BMW heeft gezorgd. Als er geen goed onderhoud wordt gepleegd, kan een BMW transmissie minder dan 100.000 mijl meegaan. Die periode verdrievoudigt echter tot 300.000 mijl als de eigenaar goed voor zijn BMW zorgt. Bovendien moet u de automatische en manuele transmissievloeistof om de 30.000 mijl verversen.

Hoeveel kost het om een BMW versnellingsbak te vervangen?

De vervanging van een versnellingsbak is een van de duurste onderdelen van een auto. Daarom is het van cruciaal belang dat u uw wagen goed onderhoudt, zodat u dergelijke dure reparaties niet moet ondergaan. Het vervangen van een transmissie bij een BMW kost ergens tussen de $1,800 en 5,000$, wat vrij duur is.

Conclusie

Als u besluit om te investeren in de BMW 318d sedan, verwacht dan dat u de meeste van de bovenstaande veel voorkomende problemen zult tegenkomen. Merk op dat sommige problemen alleen voorkomen in specifieke modeljaren. De meeste van deze problemen komen echter in alle BMW 318d modeljaren voor.

Niet alles is echter verloren, want u kunt de meeste van deze problemen nog steeds voorkomen door de gebruikershandleiding te volgen en de onderhoudsbeurten uit te voeren. Door de juiste rijgewoonten aan de dag te leggen, kunt u de levensduur van uw BMW verlengen en hoeft u minder kosten te maken voor reparatie en onderhoud.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts