Veel voorkomende problemen met Mercedes ML350

De Mercedes ML350 is de oude Mercedes mid-size luxe familie SUV die een paar jaar geleden is vervangen door de huidige GLE. De nieuwe GLE is min of meer dezelfde auto als de ML, het enige verschil hier is de naam als deze twee zijn ontworpen om dezelfde markt ruimte te vervullen.

De ML was de allereerste echte luxueuze middelgrote SUV en dit segment is nu een van de populairste en populairste segmenten in de hele auto-industrie. De ML van de eerste generatie werd eind jaren 90 geïntroduceerd, de ML van de tweede generatie in 2006 en de ML van de derde en laatste generatie in 2011.

De ML350 is altijd het populairste ML-model van het stel geweest, omdat hij genoeg vermogen biedt en toch niet te duur is. De ML350 is niet zonder gebreken, want hij heeft last van een stroeve automatische transmissie, airbagproblemen, een defecte nokkenasversteller, problemen met de stuurbekrachtiging en mogelijke problemen met de ophanging.

Over het geheel genomen is de ML350 van de laatste generatie een relatief betrouwbare auto, maar hij kost wel behoorlijk wat geld om te onderhouden. Als u hem niet goed onderhoudt, zult u waarschijnlijk problemen ondervinden, omdat deze auto’s nu zowel complex als vrij oud zijn.

Rauwe automatische transmissie

De automatische versnellingsbak met 7 versnellingen die op latere ML350-modellen is gemonteerd, heeft problemen met schakelen in de eerste drie versnellingen. Deze defecten zouden moeten worden hersteld als u niet de volledige transmissie onderaan de lijn wilt vervangen. Om het te herstellen, zult u het volledige transmissiehuis moeten demonteren en defecte delen vervangen.

Problemen zoals deze teisteren zowel lage kilometerstand als hoge kilometerstand modellen ook. Oudere ML350 modellen staan ook bekend om luie en ruwe transmissies die nog problematischer zijn dan die van het derde-gen model.

  Mercedes Benz GLE klasse betrouwbaarheid

Problemen met de airbags

De ML350 2011 staat erom bekend allerlei airbagproblemen te hebben en deze problemen zijn de meest voorkomende ML350-problemen die er zijn, vooral voor de vroege derde generatie modellen. De ML350 was zelfs onderdeel van een grootschalige terugroepactie vanwege het airbagprobleem en veel van deze problemen zijn nooit volledig opgelost.
Er waren een paar gevallen waarin het systeem niet in staat was om goed te beslissen wanneer het tijd was om de airbag te activeren of niet. Deze problemen zijn algemeen bekend als de “Takata Recall” en de meerderheid van de eigenaars meldde dat Mercedes veel te traag reageerde om deze problemen op te lossen. Zozeer zelfs dat veel ML350 modellen nog steeds met mogelijk defecte airbags rijden.

Defecte nokkenasversteller

Als het controlelampje van uw ML350 tijdens het rijden plotseling gaat knipperen, is de kans groot dat de nokkenasversteller de schuldige is. Problemen zoals deze worden gemeld voor zowel lage kilometerstand en hoge kilometerstand voorbeelden, wat betekent dat deze vaak kunnen worden gehad zelfs op auto’s met minder dan 10k mijl op de klok.

De onderdelen moeten top vervangen worden als u wilt dat uw ML350 probleemloos blijft werken. Problemen zoals deze zijn gemeenschappelijk voor alle ML350 generaties, maar de 2011-2013 modellen lijken te zijn het meest getroffen door deze kwestie.

Problemen met de stuurbekrachtiging

De stuurbekrachtiging van de ML350 staat erom bekend plotselinge lekken te vertonen die de effectiviteit van het stuurbekrachtigingssysteem kunnen beïnvloeden. Deze problemen beginnen langzaam met kleinere lekken en veroorzaken later allerlei vreemde geluiden. Als u dit wilt verhelpen, kan een vroegtijdige interventie het probleem misschien goedkoop oplossen.

  BMW Z4 VS Mercedes SLK - wat is beter?

Als u echter niet snel genoeg bent, kunnen deze problemen aanhouden en zult u het hele stuurhuis moeten vervangen om dit te verhelpen.

Problemen met de ophanging

De Mercedes ML350 is leverbaar met het Mercedes AIRMATIC luchtveersysteem, het allerbeste luchtveersysteem van Mercedes. Het systeem staat er echter om bekend allerlei problemen te veroorzaken, die vooral voortkomen uit slecht onderhoud. Het systeem is niet zo defect als de meeste mensen denken dat het is, vooral op oudere modellen.

Het kost echter wel behoorlijk wat geld om het te repareren. Problemen zoals deze kunnen het gemakkelijkst worden opgemerkt als uw ML niet meer in staat is om de rijhoogte te verhogen en als u de luchtcompressor zonder duidelijke reden hoort draaien. De ML is ook een vrij zware auto, wat betekent dat de luchtvering nogal wat gewicht moet verplaatsen.

FAQ Sectie

Welke generatie ML350 kunt u het beste kopen?

De laatste modeljaren van de ML350 zijn de beste om te kopen omdat ze lang niet zo problematisch zijn als de vroegere modellen. De ML350 van 2011 is een van de slechtste, maar Mercedes is erin geslaagd om de meeste problemen voor de latere modellen op te lossen.

De ML350 van de derde generatie is nog steeds een redelijk competitieve SUV omdat hij veel ruimte biedt, een comfortabele en goed uitgeruste cabine, en een pluche rit. De GLE facelift deed niet veel voor de ML350 behalve het vervangen van de koplampen, achterlichten, en een paar stukjes in het interieur.

  Veelvoorkomende problemen met Mercedes W212

Is de Mercedes ML350 goed voor off-road?

De meeste SUV-fabrikanten hebben de neiging om hun SUV’s op de markt te brengen als terreinvriendelijke SUV’s, maar de realiteit is dat vrijwel niemand een ML350 zal gebruiken voor off-road doeleinden. De ML350 is wel voorzien van veel terreinvriendelijke voorzieningen en een behoorlijke bodemvrijheid.

Een lage versnellingsbak en hulp bij afdaling zijn beide leverbaar, maar de meeste ML350-modellen brengen hun tijd op het asfalt door. Maar mocht u toch een gebaand pad tegenkomen, dan is het goed om te weten dat de ML350 het aankan.

Is de ML350 duur in onderhoud?

Een gemiddelde onderhoudsbeurt van de ML350 kost tussen de $500 en $1000 en de totale jaarlijkse onderhoudskosten liggen ergens rond de $1000, wat gebruikelijk is voor een middelgrote luxe familie SUV. Afhankelijk van hoe vaak u ermee rijdt en de kilometerstand kan de ML350 echter veel meer kosten.

Als u op zoek bent naar een goedkope SUV moet u zich niet richten op 10 jaar oude luxe SUV’s omdat deze niet worden gedekt door enige vorm van garantie en zijn meestal duur om te lopen. Echter, als je tegenkomt een tweedehands gecertificeerde ML350 met lage kilometerstand en een soort van garantie dekking, kan het eigenlijk een geweldige koop.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts