Veelvoorkomende problemen met Audi e-tron

Audi e-tron Problemen

De Audi e-tron vertegenwoordigt de allereerste poging van deze iconische Duitse premium luxe automaker op het maken van een volledig elektrische serieproductie auto. De e-tron werd voor het eerst geïntroduceerd voor het modeljaar 2019 en het leek een fatsoenlijk alternatief te zijn voor de Tesla Model X. Echter, niet lang daarna begonnen veel eigenaren te klagen over de auto die een hoop problemen ondervond.

Het lijkt erop dat de vroege e-tron-modellen berucht zijn om hun onbetrouwbaarheid, maar latere modellen lijken het een stuk beter te doen. Het lijkt erop dat Audi zich realiseerde dat de e-tron niet echt betrouwbaar genoeg was en dat dat mogelijk de verkoop zou kunnen belemmeren. Daarom heeft Audi een tandje bijgezet en de e-tron naar een bevredigender niveau getild.

Dit betekent dat de huidige e-tron modellen beter zijn, maar nog steeds niet de meest betrouwbare EV’s zijn die er zijn. De meest voorkomende problemen met de Audi e-tron hebben te maken met de software, de aandrijflijn, de achteruitversnelling, merkwaardige waterlekken en problemen met de uitrusting/elektriciteit.

De meeste van deze problemen zijn opgelost tijdens de productie van de auto, maar u moet nog steeds uw due diligence doen en onderzoeken of deze problemen zijn opgelost voor het model dat u op het oog heeft. Het is vermeldenswaard dat de klanttevredenheid over de e-tron groot is.

Audi e-tron software problemen

Het is geen verrassing dat een auto die zo complex is als de e-tron softwarematige problemen ondervindt, want het is sowieso de eerste EV van Audi. Deze problemen waren ernstig genoeg voor Audi om de marktintroductie van de e-tron met wel vier weken uit te stellen om te proberen deze problemen zo goed mogelijk te verhelpen. Het gaat onder meer om waarschuwingslampjes die uit het niets gaan branden en MMI die vastloopt.

  Is snelladen slecht voor elektrische auto's?

Volgens sommige berichten hadden de vroegste e-tron-modellen te kampen met wel 100 verschillende softwareproblemen die ernstig genoeg waren om Audi ertoe te brengen de release van de auto volledig uit te stellen. De moderne e-tron modellen lijken echter een stuk beter, maar zijn nog steeds niet volledig vrij van softwaregerelateerde fouten.

Problemen met de aandrijflijn van de Audi e-tron

Een van de meest ernstige problemen met de e-tron is dat de aandrijflijn volledig wordt uitgeschakeld tijdens het rijden. Veel eigenaren verklaarden dat hun e-tron modellen gewoon stopten met werken in verschillende situaties, zelfs tijdens het inhalen op een snelweg. Dit kan een groot gevaar voor de veiligheid zijn, wat betekent dat u het model dat u op het oog heeft op deze problemen moet controleren.

De reden waarom dit gebeurt is dat de koelvloeistof is in staat om zijn weg te vinden in de motor die vervolgens stopt met het maken van elk vermogen. Sommigen zeggen dat het probleem is gerelateerd aan de pakking die mislukt en dus veroorzaakt deze problemen. Deze problemen kunnen u laten stranden en ze kunnen zelfs een volledige vervanging van de elektrische motor vereisen.

Audi e-tron problemen met de achteruitversnelling

Een ander vrij ernstig probleem met de e-tron is er een waarbij de auto zichzelf uitschakelt of de neutraal/parkeerstand inschakelt tijdens het achteruitrijden. Veel eigenaren hebben verklaard dat de auto dit zonder aanwijsbare reden doet en dat Audi niet echt op de hoogte is van dit probleem, althans niet op grotere schaal. Dit betekent dat het probleem zelf niet zo wijd verspreid is als het zou kunnen zijn.

  Moet ik mijn elektrische auto elke nacht opladen?

Al met al verklaarde een eigenaar dat deze problemen te wijten zijn aan defecte veiligheidssensoren die de auto stoppen omdat ze denken dat de auto ergens tegenaan gaat rijden. Hoe dan ook, dit kan ook een groot veiligheidsrisico zijn en u moet uw Audi dealer vragen naar deze problemen als u een e-tron wilt kopen.

Audi e-tron waterlekken

De Audi e-tron heeft ook last van problemen die te maken hebben met allerlei soorten waterlekkage in het interieur en in het batterijcompartiment van de auto. De meest voorkomende plaatsen waar water de neiging heeft het interieur binnen te dringen zijn rond de spiegels, het zonnedak, de voetenruimte van de passagier en de achterklep.

Deze kunnen enorme problemen veroorzaken als er niet goed voor wordt gezorgd, dus zorg ervoor dat u deze onderdelen controleert om te zien of er tekenen zijn van binnendringend water. Audi heeft zelfs ongeveer 1.600 2019-modellen teruggeroepen omdat er mogelijk water in het batterijcompartiment terecht kan komen en een gevaarlijke thermische gebeurtenis kan veroorzaken.

Audi e-tron uitrusting/elektrische problemen

De e-tron heeft ook de neiging om te lijden onder extra problemen met betrekking tot defecte achterlichten en de achterklep en deuren die niet open kunnen blijven staan. Enkele eigenaars klaagden erover dat de achterklep dichtgaat zonder dat ze dat willen, wat zelfs verwondingen kan veroorzaken als er niets aan wordt gedaan.

Dit zijn relatief kleine ongemakken die geen invloed hebben op de bruikbaarheid van de auto, maar wel een grote invloed kunnen hebben op het rijplezier. Vergeet dus niet om ook deze te controleren.

FAQ Sectie

Is de Audi e-tron de moeite waard?

We hebben al gezegd dat de Audi e-tron niet de meest betrouwbare EV is die je tegenwoordig kunt kopen, maar dat de meeste eigenaren meer dan tevreden zijn met hun eigendom. De reden waarom is simpel, omdat het een Audi is. Audi weet hoe je een mooie luxewagen maakt die zichzelf niet te serieus neemt en die je leven gewoon een stuk makkelijker maakt.

  Audi Q8 betrouwbaarheid

Daarom zijn er misschien betere EV’s op de markt als het op betrouwbaarheid aankomt, maar de e-tron lijkt een van de leukste te zijn. Dat is waarom Audi een luxe automerk is en waarom het inderdaad de moeite waard is om de e-tron te kopen.

Is de Audi e-tron beter dan de e-tron GT?

De Audi e-tron GT is een vierdeurs coupé die veel van zijn onderdelen deelt met de Porsche Taycan. Volgens de meeste mensen is de e-tron GT veruit de beste Audi EV die voor geld te koop is en ik ben geneigd het daarmee eens te zijn. De e-tron GT is betrouwbaarder dan de e-tron SUV, hij is sneller, hij ziet er beter uit, en hij kan langer mee.

Als u de voorkeur geeft aan SUV’s boven sedans, zult u waarschijnlijk de voorkeur geven aan de e-tron, maar als u de betere auto in het algemeen wilt, is de e-tron GT de auto.

Hoe lang kan een Audi e-tron meegaan?

Volgens de meeste bronnen zou de e-tron tussen de 200.000-400.000 mijl mee moeten kunnen gaan zonder een nieuwe accu nodig te hebben. Als u ongeveer 15.000 mijl per jaar aflegt, kunt u rekenen op 10-15 jaar gebruik voordat u een gloednieuwe batterij nodig heeft.

De e-tron biedt misschien niet de grootste actieradius (230 mijl) van alle beschikbare EV’s, maar hij maakt het zeker goed in de afdeling luxe, technologie en aantrekkelijkheid.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts