Veelvoorkomende problemen met BMW m340i

BMW m340i problemen

De BMW m340i is een compacte zakenauto met veel uitstekende kenmerken, geavanceerde technologie en uitstekende prestaties. Maar zoals verwacht, komt deze luxe sedan van BMW ook met een ton van gemeenschappelijke problemen die gebruikers moeten bereid zijn om te gaan met. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW m340i?

Veel voorkomende problemen met de BMW m340i zijn afslaan van de motor, verlies van koelvloeistof, elektrische problemen, slechte VANOS Solenoids, defecte brandstofdruk, defecte veiligheidsgordel montage, defecte zuurstofsensor, en defecte kleppendeksel pakking. Ondanks dat de m340i verschillende problemen heeft, is hij voorzien van een betrouwbare motor.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW m340i?

Afslaan van de motor

Een van de eerste problemen waar BMW m340i gebruikers mee te maken moeten krijgen is het afslaan van de motor. Tekenen van een afslaande motor zijn een slechte koelvloeistofsensor, gebrek aan brandstof, en een dode dynamo. Enkele van de dingen die de motor van de BMW m340i doen afslaan zijn een slecht brandstofsysteem, een defect ontstekingssysteem en een slecht luchtinlaatsysteem.

Dus, als de motor van uw auto afslaat, laat dan een professionele monteur de motor inspecteren en het probleem oplossen.

Elektrische problemen

Elektrische problemen komen vaak voor in de BMW m340i xDrive. Ondanks het feit dat er verschillende elektrische problemen zijn, is de verbinding tussen de 48-volt accu en de startgenerator het belangrijkste elektrische probleem. Deze verbinding kan een onjuiste montage hebben ondergaan, wat kan leiden tot een verhoogde elektrische weerstand bij de aansluitingen.

Het goede nieuws is dat BMW de auto’s met dit probleem heeft teruggeroepen en dat ze gratis zijn gerepareerd. Dus, als u een tweedehands BMW m430i koopt, verzeker u er dan van dat de eigenaar dit probleem heeft verholpen als hij er een had.

  BMW Z4 VS Audi TT - wat is beter?

Defecte kleppendeksel pakking

De kleppendeksel pakking wordt defect of slecht door het goedkope rubber waarmee het geleverd wordt. Daarom, nadat de BMW m340i ten minste 70.000 mijl heeft afgelegd, moet u beginnen met het inspecteren van het kleppendeksel, omdat het zal afbreken en olie zal gaan lekken.

Een van de belangrijkste redenen waarom de rubberen kleppendeksel pakking slijt sneller is te wijten aan de constante verwarming en koeling dat het ervaart. Enkele tekenen van een slechte klepdeksel pakking zijn lage motorolie licht, brandende olie geur, en rook uit het klepdeksel gebied. Los dit probleem op door de slechte klepdekselpakking te vervangen.

Koelvloeistof verlies

Een ander veel voorkomend probleem bij BMW m340i modellen is verlies van koelvloeistof. Echter, gebruikers en monteurs hebben de oorzaak van koelvloeistof verlies niet kunnen achterhalen. Dit komt omdat de meeste BMW m340i’s met dit probleem geen waterpomp problemen, een gescheurde slang, of een defecte radiator hebben.

Tekenen van koelvloeistofverlies zijn niettemin oververhitting van de motor, koelvloeistofverlies, zichtbare lekken, en koelvloeistof vermengd met olie. Zorg ervoor dat er voldoende koelvloeistof is en los het onderliggende probleem op om koelvloeistofverlies te voorkomen.

Defecte zuurstofsensor

Een defecte zuurstofsensor moet onmiddellijk worden vervangen omdat de auto hierdoor een emissietest kan doorstaan. Symptomen van een defecte zuurstofsensor zijn ontstekingsfouten, lage brandstofkilometrage, afslaan van de motor of zelfs ruw stationair draaien. Vervang de slechte zuurstof brandstofsensor om het probleem op te lossen.

Slechte VANOS Solenoids

Dit is een veel voorkomend probleem voor BMW rijders met een moderne turbo BMW motor. Dit probleem bestaat al sinds 1992 en het kan ook worden gevonden in de nieuwste B58 motoren zoals de m340i. VANOS faalt meestal op BMWs en zij zijn enigszins gemakkelijk te herstellen.

  BMW F31 - Alles wat u moet weten

Echter, de VANOS Solenoids op de B58 bevinden zich naast de distributieketting, aan de achterkant van de motor. Zo, is de vaststelling van dit probleem enigszins uitdagend. Sommige van de tekens van slechte VANOS Solenoids zijn ruwe idle, machtsverlies, slechte brandstofefficiency, en VANOS foutcodes. Fix dit probleem door het vervangen van de slechte VANOS Solenoids.

Defecte brandstofdruksensor

Dit is een ander essentieel onderdeel om naar uit te kijken op uw BMW m340i als u meer dan 80.000 mijl aflegt. Een slechte brandstofdruksensor zal tot een falende brandstoftemperatuur leiden, komt het licht van de controlemotor op, slechte prestaties, en motormisvuur. Vervang de brandstofdruksensor op tijd om dergelijke problemen te voorkomen.

Defecte veiligheidsgordel

Dit is een fabrieksfout. Sommige auto’s die dit probleem hadden, werden teruggeroepen en gerepareerd. De bout die de veiligheidsgordel aan het frame bevestigt was niet vastgedraaid zoals vereist. Controleer of dit probleem is opgelost als u een gebruikte BMW m340i wilt kopen.

FAQ

Is de BMW m340i betrouwbaar?

Volgens de normen van BMW is de BMW m340i een betrouwbare auto. Maar als u hem vergelijkt met de meeste concurrenten van Mercedes-Benz en Audi, zult u merken dat hij minder betrouwbaar is. Niettemin geven de meeste betrouwbaarheidsbureaus hem een beoordeling van iets boven het gemiddelde, wat beter is dan de meeste BMW’s.

Is het duur om een BMW m340i te onderhouden?

Hoewel de BMW m340i goedkoper is in onderhoud dan een BMW x1, is hij toch duurder in onderhoud. Bovendien is het een van de goedkoopste BMW’s om te onderhouden in vergelijking met de BMW 7-Serie, 5-Serie en 1-Serie. De BMW m340i is duurder in onderhoud omdat BMW onderdelen en services ook duur zijn.

  Veel voorkomende problemen met BMW N63 motoren

Wat is de hoge kilometerstand voor de BMW m340i?

Aangezien de BMW m340i minder dan 5 jaar op de markt is, is het een hele uitdaging om zijn hoge kilometerstand te kennen. Maar als we hem vergelijken met andere BMW 3-Serie modellen, is het waarschijnlijk dat de hoge kilometerstand voor de BMW m340i tussen de 100k en 150k mijl zal liggen. Dus, als u een betrouwbare tweedehands m340i wilt kopen, overweeg dan een met minder dan 100k mijlen.

Na hoeveel kilometer begint de BMW m340i problemen te krijgen?

Zoals de meeste BMW 3 Reeksen, begint de BMW m340i kleine problemen te vertonen wanneer hij meer dan 30.000 mijl heeft afgelegd. Zaken als bougies en bobines moeten als eerste worden vervangen of gerepareerd. Aan de andere kant, serieuze problemen beginnen zich te vertonen wanneer de auto meer dan 100.000 mijl klokt.

Hoe betrouwbaar is de BMW B58 motor?

Ja, de BMW B58 is een van de betrouwbaarste BMW motoren op de markt. Daarom gebruiken zelfs betrouwbare auto’s van Toyota, zoals de Toyota Supra, de B58 3,0-liter turbomotor. Behalve betrouwbaar, is deze motor ook krachtig en duurzaam.

Conclusie

Nu je enkele van de meest voorkomende problemen kent waar de BMW m340i mee te maken krijgt, zou het onderhoud van deze auto niet zo moeilijk moeten zijn. De meeste van de hierboven genoemde problemen zijn eenvoudig te voorkomen, zolang de auto goed wordt onderhouden.

Al met al is de BMW m340i een mooie compacte zakenauto met veel high-end functies. Hij is bovendien comfortabel, luxueus en presteert uitstekend.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts