Veelvoorkomende problemen met de BMW 520d

BMW 520d Problemen

De BMW 520d combineert luxe met een klassieke stijl en uitzonderlijke prestaties. Hij wordt echter ook geleverd met een aantal veel voorkomende problemen die geïnteresseerde kopers moeten weten voordat ze erin investeren. Dus, wat zijn de gemeenschappelijke problemen van de BMW 520d?

Enkele van de meest voorkomende problemen waarmee de BMW 520d te maken krijgt zijn oververhitting van de motor, problemen met de distributieketting, problemen met waterlekkage, defecte brandstofpomp, storingen in het koelsysteem, storingen met de ruitenwisser achter, storingen in het koelsysteem en problemen met de airconditioning.

Dus, voordat u investeert in de BMW 520d, moet u bereid zijn om te gaan met de meeste van deze problemen. Bovendien is het mogelijk dat u niet met al deze problemen te maken krijgt, aangezien de meeste problemen zich voordoen op geselecteerde BMW 520d modeljaren.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW 520d?

Timing ketting probleem

Een van de veel voorkomende problemen waar BMW 520d eigenaren klaar voor moeten zijn is het probleem met de distributieketting. De geleiders kunnen verslijten en de ketting kan rekken. Als dit gebeurt, kunt u een ratelend geluid horen en de motor kan misfire. U zult de distributieketting moeten vervangen, wat vrij duur is.

Oververhitting van de motor

De viercilinder motor van de BMW 520d heeft met veel problemen te kampen. Een veel voorkomend probleem van de motor is oververhitting. Dit komt meestal door een slechte thermostaat. Begin altijd met het controleren van de thermostaat wanneer uw motor oververhit raakt. U zult deze moeten vervangen.

Stuurwiel geluiden

Een ander veelvoorkomend probleem waar BMW 520d gebruikers mee te maken krijgen is stuurwielgeluiden. Dit vindt normaal plaats wanneer u het stuurwiel van het volledige slot een zei naar de andere bij lage snelheden draait. Dit wordt normaal gesproken veroorzaakt door een gebrek aan smering. Zorg er dus voor dat u het stuurhuis smeert om dergelijke geluiden te voorkomen.

  Wat is de beste oude BMW om te kopen?

Defecte achterruitwisser

De BMW 520d komt met een sedan en touring carrosserie stijl. Hoewel beide auto’s uitstekend zijn, heeft de touring optie een probleem met de achterruitenwisser. De spindel op de achterruit raakt defect, waardoor de achterruitenwissers niet werken. Als dat het geval is, dan moet u de spindel vervangen.

Problemen met waterlekkage

Als u merkt dat er water in uw kofferbak lekt, is dat een teken dat de reservewielbak een probleem heeft. Als u dit niet opmerkt, kan er water in de elektronische regelmodule binnendringen en deze beschadigen. Bovendien kunnen de afdichtingen van de kofferbak kapot zijn en moeten ze ook worden vervangen. Identificeer het probleem en voorkom verdere schade aan uw auto.

Storing in koelsysteem

Zoals eerder vermeld, kan een slechte thermostaat de werking van de motor van de auto beïnvloeden. Afgezien van dat, kan een slechte waterpomp ook invloed hebben op de prestaties van de motor. Als uw motor oververhit begint te raken, controleer dan de thermostaat en de waterpomp. Als een van de onderdelen beschadigd of defect is, vervang deze dan door een nieuwe.

Problemen met de airconditioning

Een ander irritant probleem waar BMW 520d gebruikers mee te maken krijgen, zijn problemen met de airconditioning. Dit wordt normaal gesproken veroorzaakt door een wisselende ventilatorsnelheid zonder actieve controle van de bestuurder. Het resultaat is dat de ventilator de neiging heeft om uit zichzelf te veranderen en alleen koude lucht uitblaast op lagere standen. Breng uw auto naar een BMW service center voor een checkup.

  BMW VS Volkswagen betrouwbaarheid - wat is beter?

Defecte of ontplofte turbo

Wanneer uw BMW 520d meer dan 40.000 mijl rijdt, moet u uitkijken voor uw turbo, want die kan defect raken of zelfs ontploffen. Enkele tekenen van een defecte turbo zijn overmatige uitlaatrook, slechte acceleratie en het oplichten van het motorcontrolelampje. De belangrijkste oorzaak van een defecte turbo is olievervuiling.

Defecte brandstofpomp

Zoals de meeste BMW modellen heeft ook de BMW 520d problemen met de brandstofpomp. Als de brandstofpomp niet goed werkt, kunnen de motorprestaties worden beïnvloed en kan de motor zelfs afslaan. De belangrijkste oorzaak van een defecte brandstofpomp in de BMW 520d zijn verbroken draadverbindingen die ervoor zorgen dat connectoren smelten.

FAQ

Is de BMW 520d betrouwbaar?

Nee, de BMW 520d is geen betrouwbare auto. Dit komt omdat de meeste betrouwbaarheidsbureaus zoals J.D. Power hem onder het gemiddelde rangschikken, wat vrij verontrustend is. Deze wagen is onbetrouwbaar omdat hij vaker dan gemiddeld stuk gaat. Bovendien zijn de onderhoudskosten iets hoger dan die van zijn concurrenten.

Wat is een hoge kilometerstand voor BMW 520d?

De BMW 520d is geen betrouwbare wagen. Maar als u hem goed onderhoudt, kan deze auto meerdere jaren meegaan en veel kilometers maken. Gemiddeld gaan de meeste BMW 520d’s tot 150k mijl mee. Maar als de auto goed wordt onderhouden, dan kan hij meer dan 250k mijl klokken, wat uitzonderlijk is.

Is de BMW 520d duur in onderhoud?

De BMW 520d mag dan een goed presterende auto zijn, maar het onderhoud van deze auto is vrij duur. U bent namelijk meer dan gemiddeld kwijt aan de onderhoudskosten van een normale auto. Bovendien zijn BMW onderdelen en service duur, waardoor de totale kosten voor reparatie en onderhoud oplopen.

  BMW 330e - Alles wat u moet weten

Heeft de BMW 520d veel problemen?

Ja, de BMW 520d heeft veel problemen. De meeste problemen van de BMW 520d hebben te maken met motorproblemen en elektrische problemen. Bovendien. BMW 520d scoort onder het gemiddelde als het gaat om betrouwbaarheid. Daarom moet u verwachten dat u meer tijd in de garage doorbrengt dan een gemiddelde auto.

Hoe vaak moet de BMW 520d onderhouden worden?

Als u wilt dat uw BMW 520d een langere levensduur heeft, moet u de onderhoudsbeurten volgen. Enkele van de belangrijke onderhoudsbeurten die u moet uitvoeren zijn olie, oliefilter, inspectie van de motor, onderzoek van het remsysteem, onderzoek van het uitlaatsysteem, het vervangen van luchtfilters en het vervangen van bougies.

Olie en oliefilters moeten om de 10.000 mijl worden vervangen. Aan de andere kant moeten de motor, het remsysteem en het uitlaatsysteem om de 60.000 mijl worden gecontroleerd. En tenslotte moeten luchtfilters en bougies om de 60.000 mijl worden vervangen.

Conclusie

Na het belichten van een aantal veel voorkomende problemen van de BMW 520d, kunt u nu ontspannen wetende wat te verwachten van deze auto. De meeste van deze problemen kunnen worden verholpen door een gecertificeerde BMW monteur of door een BMW service center.

Ondanks de vele problemen, is de BMW 520d nog steeds een uitstekende luxe auto met top-notch functies. Het is ook een leuke gezinsauto en presteert buitengewoon goed. Met de juiste zorg en onderhoud, zou de BMW 520d meer dan 250.000 mijl moeten kunnen rijden.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts