Veelvoorkomende problemen met BMW M235I

BMW M235I problemen

De BMW M235I is een plezierige auto met een uitstekende besturing en wegligging. Zijn sportieve design is ook aantrekkelijk, waardoor het een leuke auto is om te bezitten. Maar zoals de meeste luxe auto’s, heeft ook de M235I een aantal problemen. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW M235I?

Veel voorkomende problemen met de BMW M235I zijn motorstoring, VANOS Solenoid storing, waterpomp storing, slechte remblokken, transmissie problemen, kleppendeksel olie lekkage, elektrische problemen, en lekkende oliefilter huis pakking. Merk op dat de meeste van deze problemen kunnen worden vermeden met de juiste zorg en onderhoud.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met BMW M235I?

Motorstoring

BMW M235I is uitgerust met de N55 motor, die een van de meest betrouwbare motoren op de markt is. Gebruikers hebben gemeld dat hun motor om verschillende redenen uitvalt. Een van de belangrijkste oorzaken van motorstoring zijn vuile, beschadigde of oude bougies. Dit zorgt er ook voor dat de motor misfire.

Een ander belangrijk probleem dat de N55 motor doet falen is het falen van de lagers. Lagers falen meestal als gevolg van een gebrek aan smering of olie verversen. Bovendien is het herstellen van de lagers een dure aangelegenheid, want het kan zijn dat u minstens 8.000 dollar moet uitgeven. Wat meer is, moet u mogelijk de slechte bougies vervangen om motorstoring te verhelpen.

Waterpomp defect

Een waterpomp is een vitaal onderdeel van de motor. Het is verantwoordelijk voor het circuleren van koelvloeistof in het koelsysteem om de motortemperaturen te koelen. Een waterpomp kan echter ook defect raken na enige tijd gebruikt te zijn. Bovendien kan een waterpomp defect raken als gevolg van een slechte thermostaat. Enkele tekenen van een slechte waterpomp zijn oververhitting van de motor en een ventilator die op volle toeren draait.

  Audi vs BMW betrouwbaarheid - Wat is beter

Om dit probleem op te lossen, moet u zowel de waterpomp als de thermostaat vervangen. Het is belangrijk om een kwaliteitswaterpomp te installeren als u wilt dat het meer dan 40.000 mijlen duurt.

De mislukking van de VANOS-Solenoïde

De VANOS of variabele nokkenas timing systeem helpt om stationair draaien en soepel vermogen te verbeteren. Niettemin, dit deel mislukt als gevolg van slijtage en scheur na het afleggen van een aantal mijlen. Sommige van de tekenen van VANOS Solenoid mislukking zijn ruwe stationair, limp modus, en verlies van macht en koppel. U kunt dit probleem goed oplossen door het vervangen van de mislukte VANOS en niet alleen het schoonmaken.

Transmissie problemen

Het is gemakkelijk voor de transmissie in de BMW M235I om te bederven of te mislukken. Dit komt omdat er verschillende dingen zijn die bijdragen aan het falen van de transmissie, met inbegrip van oververhitting van de motor, slippen, gebrek aan vloeistoffen als gevolg van lekken, en symptomatisch lawaai. Tekenen van een slechte transmissie zijn janken, clunking, en brommende geluiden.

Om transmissieproblemen op te lossen, moet u het probleem lokaliseren en het betrokken onderdeel of de betrokken onderdelen vervangen.

Kleppendeksel/ Kleppendekselpakking olielek

Dit is een van de gemeenschappelijke problemen die BMW M235I gebruikers hebben geklaagd over. De rubberen kleppendeksel pakking en de kunststof kleppendeksel behoren tot de BMW onderdelen die sneller degraderen. Dus, wanneer deze onderdelen scheuren, zullen ze beginnen om olie te lekken. Ze kunnen echter worden verholpen door het slechte kleppendeksel en de kleppendekselpakking te vervangen.

Lekkende oliefilterhuis pakking

Hoewel dit probleem vaak voorkomt bij het BMW M235I model, is het niet erg ernstig of duur om te repareren. De slechte pakking van de oliefilterbehuizing moet echter op tijd worden vervangen om beschadiging van andere motoronderdelen te voorkomen. De pakking van de oliefilterbehuizing lekt als gevolg van slijtage. Vervang de slechte pakking van de oliefilterbehuizing om het probleem te verhelpen.

  Is een tweedehands BMW kopen een slecht idee?

Slechte remblokken

Remblokken zijn enkele van de eerste onderdelen die verslijten bij de NMW M235I. Ze moeten om de 30.000 mijl worden gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze goed werken. Als de remblokken beschadigd of versleten zijn, zullen ze slippen en defect raken, wat gevaarlijk is voor de bestuurder en de passagiers. Vervang de slechte remblokken door nieuwe.

Elektrische problemen

Het belangrijkste elektrische probleem dat BMW M235I eigenaars ervaren is draadverbranding. Dit gebeurt omdat de aardedraad de stroom niet aankan en uiteindelijk bij de pinconnector verbrandt, waardoor waarschuwingslampjes op de rem achteruitrijlichten gaan branden. Merk op dat dit gebeurt in de rechter achterlicht harnas.

Om dit probleem op te lossen, moet u een tweede massadraad bevestigen. Breng de auto naar de monteur als uw auto dit probleem heeft.

FAQ

Is het duur om de BMW M235I te onderhouden?

Ja, de BMW M235I is duurder in onderhoud dan een gemiddelde auto. Dat komt omdat hij meer problemen meldt dan een gemiddelde auto en de kosten voor reparatie en onderhoud zijn ook hoog. Bovendien zijn BMW onderdelen duurder dan de meeste van zijn rivalen, wat ook de onderhoudskosten verhoogt.

Na hoeveel kilometer begint de BMW M235I problemen te vertonen?

De BMW M235Ii is uitgerust met een van de meest betrouwbare motoren op de markt. Als de wagen goed wordt onderhouden, zal hij geen grote problemen krijgen voor hij meer dan 100.000 mijl heeft afgelegd. De gebruiker kan echter al vanaf 30.000 mijl met kleine problemen te maken krijgen.

  Kan BMW de Tesla Supercharger gebruiken?

Wat is de hoge kilometerstand voor BMW M235I?

Elke tweedehands BMW M235I met meer dan 100.000 mijl heeft een hoge kilometerstand. Dit komt omdat M235I modellen serieuze problemen beginnen te ontwikkelen na het bereiken van 100k mijl. Toch zijn er auto’s die goed worden onderhouden en waarmee goed wordt gereden, waardoor ze langer meegaan en minder problemen hebben, ook op de lange termijn.

Niettemin, als u een tweedehands BMW M235I auto koopt, is het van vitaal belang om er een te kopen met minder dan 100.000 mijl, zodat u niet geconfronteerd wordt met een heleboel ernstige problemen na een paar jaar van eigendom.

Is de N55 motor duurzaam?

Hoewel de meeste BMW motoren niet erg betrouwbaar zijn, is de BMW N55 een van de meest betrouwbare motoren in zijn klasse. Als u de motor goed onderhoudt, gaat hij meer dan 150.000 mijl mee. Toch hebben sommige gebruikers gemeld dat hun motor meer dan 250.000 mijl heeft geklokt.

Conclusie

De BMW M235I mag dan een fantastische en elegante coupé zijn om in te rijden, hij heeft diverse problemen waar kopers zich bewust van moeten zijn voordat ze investeren. Hoe dan ook, de meeste BMW M235I problemen kunnen worden vermeden door goed voor de auto te zorgen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts