Veelvoorkomende problemen met BMW M550I

BMW M550I Problemen

De BMW M550I is een comfortabele, prestatiegerichte, ruime en technologisch geavanceerde luxesedan. Hij is uitgerust met de N63 motor, die een van de krachtigste BMW motoren op de markt is. Maar zoals de meeste luxe auto’s, komt het ook met een ton van problemen die gebruikers moeten weten. Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW M550I?

De meest voorkomende problemen met de BMW M550I zijn defecte distributieketting, defecte brandstof injector, bobine problemen, overmatig olieverbruik, en defecte bougies. Andere problemen zijn een defecte waterpomp, lekkende klepsteelafdichtingen en een snel leeglopende accu. Zoals gebruikelijk kunnen de meeste van deze problemen worden vermeden door regelmatig onderhoud en reparatie.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met BMW M550I?

Overmatig olieverbruik

Het eerste veel voorkomende probleem waar de meeste BMW M550i gebruikers mee te maken krijgen is overmatig olieverbruik. Dit probleem komt door het ontwerp van de motor waarbij de turbo’s in het midden van de vallei van de motor zitten. Daarnaast kunnen uitdrogende pakkingen ook olieverlies veroorzaken, wat leidt tot overmatig olieverbruik.

Er wordt geschat dat dit model minstens 1 liter per 600 mijl verbruikt, wat ver boven het gemiddelde van 1 liter per 1000 mijl ligt.

Timing ketting defect

Een ander veel voorkomend probleem dat BMW M550I gebruikers ervaren is een defecte distributieketting. BMW heeft toegegeven dat de N63 motor een probleem heeft met de distributieketting. Het werd ontdekt om uit te rekken en voortijdig te verslijten, veroorzakend verminderde motorprestaties. Als u ontdekt dat uw auto dit probleem heeft, repareer het dan zo snel mogelijk om kostbare motorreparaties te voorkomen.

Snelle batterij leegloop

De BMW N63 motor heeft een probleem met het opeten van accu’s. Daarom raadt de fabrikant aan om de batterij bij elke olieverversing te vervangen. Dit probleem ontstond nadat BMW had geprobeerd de N63 motor efficiënt te maken. Niettemin, hoewel het de auto hielp om efficiënter te worden, gebruikt het veel stroom van de batterij die uiteindelijk leegloopt.

  BMW F11 - Alles wat u moet weten

Brandstof injector defect

Dit is een van de problemen die BMW M550i gebruikers melden in de eerste stadia van het bezit van deze auto. Veel gebruikers hebben gemeld met een slechte brandstof injector zo vroeg als 20.000 mijl. Sommige van de tekenen van een slechte of defecte brandstof injector zijn slechte acceleratie, motor hapert, ruw stationair, zwarte uitlaat tips, en het check engine lampje.

Als u een van de bovenstaande tekenen opmerkt, weet dan dat het tijd is om de brandstofinjector te vervangen. Niettemin kunnen dit tekenen zijn van slechte bougies of bobines.

Defecte bougies

Als de bougies van uw BMW M550I slecht worden, zult u last krijgen van ontstekingsfouten, moeilijk starten, ruw stationair draaien en kloppen van de motor. Het is een van de eerste problemen die BMW M550i gebruikers zullen ervaren. Het begint normaal gesproken te gebeuren na het raken van meer dan 30.000 mijl. Vervang de slechte bougies door goede voor efficiënte prestaties.

Lekkende klepsteel dichtingen

Klepsteelafdichtingen falen bij de BMW M550I door de hoge hitte die wordt afgegeven door de uitlaat en de turbo’s in de vallei van de motor. Tekenen van lekkende klepsteelafdichtingen zijn overmatig olieverbruik en witte rook die uit de uitlaatpijpen komt. Als u dit probleem hebt, moet u de slechte klepsteelafdichtingen vervangen door goede. De enige uitdaging is dat u de motor moet laten vallen.

Problemen met de bobines

Zoals de bougies, beginnen ook de bobines slecht te worden na enkele kilometers afgelegd te hebben. Het is aangeraden om uw bobines elke 45.000 mijl te controleren. Tekenen van een slechte bobine zijn onder andere motor misfire, slecht brandstofverbruik, verlies van vermogen, en backfiring. Vervang de bobines van uw BMW om de 45.000 mijl.

  Is een BMW SUV een goede auto?

Waterpomp defect

De belangrijkste oorzaak van waterpomp defecten in de BMW M550I is slijtage. Wanneer uw BMW meer dan 80.000 mijl rijdt, zal u waarschijnlijk waterpomp problemen beginnen te krijgen. Het niet vervangen van een slechte waterpomp kan leiden tot problemen met de motorkoeling. De pomp moet dus zo snel mogelijk worden vervangen.

FAQ

Is de BMW M550I betrouwbaar?

Nee, de BMW M550I is een van de minst betrouwbare auto’s op de markt. Over het algemeen is de BMW 5-Serie minder betrouwbaar dan de meeste BMW-Series. Niet alleen heeft de BMW M550I veel problemen, maar de kosten van de onderdelen zijn hoog en dat geldt ook voor de onderhoudskosten. En omdat hij veel geavanceerde functies heeft, kunnen er gemakkelijk veel dingen misgaan.

Na hoeveel kilometer begint de BMW M550i problemen te vertonen?

Dat hangt af van hoe goed u de auto onderhoudt. Sommige BMW M550I gebruikers hebben al problemen gemeld vanaf 30.000 mijl, terwijl anderen problemen ondervonden na het bereiken van 50.000 mijl. Met de juiste zorg en onderhoud, kunt u beginnen met ernstige problemen vanaf 100k mijl.

Wat is de hoge kilometerstand voor de BMW M550i?

De hoge kilometerstand voor de BMW M550i bedraagt ongeveer 150.000 mijl. Dit geldt echter voor goed onderhouden wagens, want de meeste M550i’s krijgen serieuze problemen na meer dan 100.000 mijl te hebben afgelegd. Maar met het juiste onderhoud en zorg, kunnen ze beginnen met het ontwikkelen van problemen na het raken van meer dan 150k mijl.

  BMW ix3 VS Mercedes EQC - wat is beter?

Dus, als u van plan bent om een gebruikte BMW M550i te kopen, koop er dan een met minder dan 150k mijl. Op die manier hoeft u niet veel uit te geven aan herstelling en onderhoud.

Is BMW M550I duur in onderhoud?

De BMW 5-Serie is een van de duurste BMW berlines om te onderhouden. En aangezien de BMW M550i een high-end model van de BMW 5-Serie is, is hij nog duurder. Ongeveer zal de gebruiker minstens 1.200 dollar per jaar moeten uitgeven om de BMW M550i te herstellen en te onderhouden.

Welke motor is beter – de N63 of de B58 motor?

Dat hangt ervan af waar u naar op zoek bent. De N63 motor is krachtiger en leuker om mee te rijden, maar de B58 motor is betrouwbaarder en heeft minder problemen. Daar komt nog bij dat de N63 meer brandstof en olie verbruikt dan de B58. De S58 is de performance versie van de B58 motor.

Slotgedachten

Nu u enkele van de veel voorkomende problemen kent die de BMW M550I ondergaat, is het van cruciaal belang om goed voor uw BMW executive sedan te zorgen om de levensduur te verlengen. Met de juiste zorg en onderhoud, kunnen de meeste van de problemen die we hierboven hebben belicht worden vermeden.

Alles bij elkaar genomen is de BMW M550I een uitstekende, luxueuze, stijlvolle, comfortabele, veilige, ruime en goed presterende auto. Daarentegen heeft hij een hoge initiële prijs, is hij niet efficiënt, en betrouwbaar. Desalniettemin is hij ideaal voor mensen die bereid zijn om geld uit te geven om te genieten van een luxueuze en high-performance rit.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts