Ford Focus C Max 1.6 TDCI problemen

Ford C Max

De Ford Focus C-Max 1.6 TDCI motor is een betrouwbare en duurzame motor met uitstekende prestaties. Maar net als elke andere motor heeft hij de juiste verzorging en onderhoud nodig om lang mee te gaan. Wat zijn de Ford Focus C-Max 1.6 TDCI problemen?

Veel voorkomende problemen met de Ford C Max 1.6 TDCI motor zijn oververhitting, koolafzetting, problemen met het ontstekingssysteem en falende brandstofinjectoren. Daarnaast hebben diverse eigenaren gemeld dat de motor last heeft van een defecte dynamo, falende nokkenasriemen en lagers en een defecte turbolader.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Ford Focus C Max 1.6 TDCI motor?

Oververhitting van de motor

Dit probleem doet zich niet alleen voor bij deze motor, maar bij de meeste Ford-motoren. Diverse eigenaren hebben in het verleden geklaagd dat de motor oververhit raakt, wat tot diverse problemen leidt. Het belangrijkste probleem dat ervoor zorgt dat de motor oververhit raakt, is het lage koelvloeistofpeil. Hierdoor raakt de cilinderkop oververhit, barst en lekt olie.

Om dit probleem te verhelpen, moet de eigenaar koelvloeistof aan de motor toevoegen. Als de motor een ongewone hoeveelheid koelvloeistof verliest, is het belangrijk om een diagnose te stellen en het onderliggende probleem te verhelpen.

Koolstofophoping

Een ander veelvoorkomend probleem met de Ford C-Max 1.6 TDCI-motor is koolstofafzetting. Dit probleem komt vaak voor bij motoren met directe injectie en de 1.6 TDCI is daarop geen uitzondering. Direct ingespoten motoren zijn krachtig, efficiënt en hebben een lage uitstoot. Echter, na lang of kort rijden met deze auto bouwt koolstof zich op en veroorzaakt verschillende problemen zoals ontstekingsfouten, vermogensverlies en een ruw stationair toerental.

  Veel voorkomende Ford Ranger 3.2 Motorproblemen

Om dit probleem op te lossen, moet de eigenaar de koolaanslag reinigen of een professionele monteur inhuren. Bovendien is het van vitaal belang om langere ritten met de auto te maken zodat er voldoende brandstof kan worden verbrand.

Problemen met het ontstekingssysteem

Zoals de meeste Ford-motoren heeft ook het ontstekingssysteem van deze auto heel wat problemen. De meeste van deze problemen worden echter veroorzaakt door slechte of versleten bougies en bobines. Omdat deze motor turbogeladen is, zullen de bougies en bobines sneller slijten, wat verschillende problemen veroorzaakt.

Het is belangrijk om je bougies elke 40.000 mijl te controleren en te vervangen en je bobines elke 50.000 mijl. Als je dit niet doet, kan dit leiden tot problemen zoals slechte prestaties, ontstekingsfouten en een ruw stationair toerental. Dit probleem kan worden verholpen door de slechte bougies en bobines te vervangen.

Defecte brandstofinjectoren

Als je Ford C-Max 1.6 TDCI motor niet start, dan kan er een probleem zijn met de brandstofinjectoren. Na enkele kilometers gebruik kan de brandstofinjector beginnen te verslijten en zijn functies verliezen. In sommige gevallen kan hij echter vervuild zijn, waardoor hij niet optimaal presteert. Om dit probleem te verhelpen, moet u de defecte brandstofverstuivers vervangen.

Defecte nokkenas en lagers

Als je motor hapert, moeilijk start of onregelmatig stationair loopt, dan heb je een defecte of slechte nokkenriem en lagers. Zoals de meeste motoronderdelen slijten ook deze onderdelen of raken ze beschadigd. Als je een van de bovenstaande symptomen opmerkt, moet je de defecte nokkenas en lagers vervangen.

Storing turbolader

Een ander Ford C Mx 1.6 TDCI probleem dat over het hoofd wordt gezien, is een defecte turbo. Dit probleem ontstaat door koolstofverstopping in de turbo. Dit leidt tot een verstopte olietoevoerleiding.

  Is de Ford Fiesta Ecoboost een goede auto?

Dit probleem kan worden verholpen door de olietoevoerleiding schoon te maken. Maar als de pijp beschadigd is, moet hij worden vervangen.

Defecte dynamo

De alternator helpt om mechanische energie om te zetten in elektrische energie door middel van wisselstroom. De alternator kan echter ook defect raken door beschadigde bedrading, een defecte autoaccu of een defect smeltlood.

Om dit probleem te verhelpen, moet je eerst de onderliggende problemen oplossen. Maar als de dynamo slecht is, moet je hem ook vervangen.

FAQ

Is de Ford Focus C Max 1.6 TDCI-motor betrouwbaar?

Ja, de Ford Focus C-Max 1.6 TDCI is een van de meest betrouwbare Ford-motoren op de markt. Volgens het WhatCar betrouwbaarheidsonderzoek eindigde de Ford C Max op de derde plaats en is daarmee een van de meest betrouwbare MPV’s in het Verenigd Koninkrijk. Hij had een totaalscore van 95%, wat uitstekend is.

Hoeveel kilometer gaat de Ford C Mx 1.6 TDCI-motor mee?

De Ford 1.6 TDCI-motor is een van de meest betrouwbare Ford-motoren op de markt. Als deze motor goed wordt onderhouden en verzorgd, kan hij meer dan 200.000 kilometer meegaan. Maar daarvoor moet de eigenaar ook goede rijgewoonten aanhouden.

Is het duur om de Ford 1.6 TDCI te onderhouden?

Het onderhoud van de Ford C-Max 1.6 TDCI-motor is goedkoop omdat er weinig problemen optreden. Als deze auto goed onderhouden en verzorgd wordt, gaat hij dus lang mee en kost het onderhoud niet veel. Gemiddeld moet de eigenaar van deze auto bereid zijn om tussen de $200 en $400 uit te geven voor jaarlijks onderhoud. Als er echter ernstige problemen zijn, kan het meer kosten.

  Ford Fiesta ST betrouwbaarheid

Hoeveel pk heeft de Ford C-Max 1.6 TDCI-motor?

De Ford C-Max 1.6 TDCI-motor heeft twee pk-opties. De eerste en goedkopere variant biedt in totaal 94 pk bij 3600 tpm en 170 lb-ft koppel bij 1500 tot 2000 tpm. De tweede variant levert 113 pk bij 3600 t/min en 210 lb-ft koppel bij 1750 tot 2500 t/min.

Is de Ford TDCI een goede motor?

Ja, de Ford C Max TDI-motor is goed omdat hij uitstekende prestaties levert en minder problemen registreert. Bovendien is deze motor betrouwbaar en efficiënt. Bovendien heeft hij een uitstekend brandstofverbruik met minder uitstoot dan de meeste van zijn concurrenten. En omdat het een dieselmotor is, gaat hij heel lang mee.

Eindoordeel

De Ford Focus C Max 1.6 TDCI motor mag dan betrouwbaar en efficiënt zijn, hij heeft ook meerdere problemen. De meest voorkomende problemen zoals hierboven besproken zijn oververhitting van de motor, storingen aan de turbolader, koolstofophoping, falende brandstofinjectoren en defecte dynamo’s. Toch is dit nog steeds een betrouwbare en efficiënte motor.

Desondanks is dit nog steeds een uitstekende motor met geweldige prestaties en duurzaamheid. Met goede zorg en onderhoud kan deze motor gemakkelijk meer dan 200.000 km op de teller zetten.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts