Is de Porsche Boxster een betrouwbare auto?

Is de Porsche Boxster een betrouwbare auto?

Porsche is als merk altijd zeer gewaardeerd vanwege zijn beter dan gemiddelde betrouwbaarheidsresultaten in vergelijking met elke andere Duitse premiumfabrikant. En met de Boxster is het niet anders.

Voordat Porsche de SUV’s Cayenne en Macan introduceerde, was het de Boxster die de verkoopcijfers aanvoerde. De vroege 986- en 987-gen modellen kunnen nu goedkoop worden gekocht en zijn nog steeds redelijk betrouwbaar als ze goed worden onderhouden.

Hoewel Porsches over het algemeen redelijk betrouwbaar zijn, moet je altijd meer uitgeven aan onderhoud om die betrouwbaarheid hoog te houden. Een Boxster zal je echter nooit laten stranden, wat niet het geval is met veel andere super- en sportwagens.

Porsche 986 betrouwbaarheid

Het allereerste baanbrekende Boxster model was de 986 Boxster uit 1996 die tot 2004 in productie bleef. De 986 is minstens 25 jaar oud, dus je moet geen probleemloze eigendomservaring verwachten. Maar volgens de Britse APK-resultaten heeft een 986 een 78% slagingspercentage, wat een stuk hoger is in vergelijking met de meeste auto’s uit die tijd.

986’s staan bekend om een aantal potentiële mechanische problemen die, als ze niet onder controle worden gehouden, kunnen leiden tot dure rekeningen en zelfs volledige motorrevisies. Gezien de prijzen van 986’s, kan een motorrevisie je meer kosten dan de auto zelf.

Problemen zoals gebarsten boring voeringen of versleten distributieketting spanners zijn uitgebreid gedocumenteerd online, en je moet deze in toom te houden als je wilt een probleemloze 986 eigendom. Verdere potentiële defecten worden geassocieerd met de beruchte IMS (tussenas) lagerschade. RMS (rear main oil seals) defecten zijn ook vrij consistent in een aantal van de 986 modellen.
Al deze problemen komen echter niet zo vaak voor en kunnen van een kilometer afstand worden gezien. Als je deze in de gaten houdt door middel van een Pre-purchase inspectie, kan een 986 zeker een betrouwbare optie zijn.

  Hoe betrouwbaar zijn zelfparkerende auto's?

Porsche 987/981 betrouwbaarheid

De 987 generatie Boxster modellen bieden een aanzienlijke toename in kwaliteit en prestaties ten opzichte van de 986 generatie. Vermeldenswaard is ook dat de 987 generatie een 82-91% APK slagingspercentage heeft, wat betekent dat de 987 een echt betrouwbare Boxster generatie is.

IMS en RMS storingen zijn ook soms een probleem met de 987 generatie. Sommige problemen zoals problemen met de schroefveren zijn een van de meest voorkomende problemen voor de 987 generatie, maar dit probleem kan ook gemakkelijk worden vastgesteld als de auto overhelt van de ene kant naar de andere.

De 981 generatie is aantoonbaar een van de, zo niet de, beste Boxster generatie aller tijden. Betrouwbaarheid, de 981 is zo betrouwbaar als Porsches maar kunnen zijn. Er zijn echter af en toe problemen met corrosie aan de onderkant gemeld. Gelukkig zijn deze vrij zeldzaam, en meestal te wijten aan slecht onderhoud.

Het belangrijkste is dat alle gemelde problemen vrij klein zijn, en gemakkelijk te verhelpen. Boxsters zijn over het algemeen zeer betrouwbaar, maar ze zijn niet kogelvrij. Goed onderhoud is een must voor alle auto’s, en vooral voor sportwagens met veel mogelijkheden.

Porsche 718 betrouwbaarheid

De generatie 718 Boxster/Cayman was tamelijk controversieel vanwege de introductie van een gewone 4-cilinder turbo, en veel Porsche-liefhebbers waren niet blij. Een zescilindermotor met natuurlijke aanzuiging was alleen voorbehouden aan de allerbeste modellen.

  Range Rover vs. Mercedes: Betrouwbaarheid

De 718 is over het algemeen een betrouwbare auto, maar er zijn enkele kleine problemen met oververhitting van de motor gemeld in langzaam stadsverkeer. Verder zijn er af en toe wat problemen met de koelvloeistof, maar niets dat ernstige problemen zou veroorzaken.

Waterpomp problemen en koudere dagen kraken zijn ook een incidenteel gedoe, maar niets een paar dollar kan verhelpen. Het is veilig om te zeggen dat de 718 generatie ook een ongelooflijk betrouwbaar platform is, net als alle andere Boxster generaties.

FAQ

Waarom zou ik een Porsche Boxster kopen?

Als u op zoek bent naar een compacte tweezits sportwagen waarvoor u niet uw beide nieren hoeft te verkopen, dan is een Porsche Boxster waarschijnlijk een van de beste, zo niet de beste optie van het hele segment.

Vrijwel geen enkele andere optie in dit segment heeft zo’n hoog prestatieniveau als de Boxster. Bovendien vraagt een Porsche-badge zeker om meer aandacht in vergelijking met veel andere Duitse premium autofabrikanten.

Wie kiest voor een natuurlijk aangezogen GTS/Boxster Spyder-variant, zal waarschijnlijk de tijd van zijn leven hebben. Veel 911-eigenaren verkiezen zelfs een Boxster Spyder boven een duurdere 911 GT-variant. Maar tegenwoordig is een Boxster Spyder net zo duur als veel 911 modellen.

Is de 911 een betere auto dan de Boxster?

De Porsche 911 is groter, krachtiger, luxueuzer en duurder dan de Boxster. Het belangrijkste verschil is het feit dat een 911 een achterin geplaatste motor heeft en de Boxster een middenmotor heeft. Deze twee voertuigen bieden een totaal verschillende rijervaring, en ze met elkaar vergelijken is als appels met peren vergelijken.

  Is de Porsche Boxster een vrouwenauto?

Een 911 is zeker populairder, en veel mensen geloven ook dat het een natuurlijke upgrade is van het Boxster/Cayman platform is de 911. Maar beide wagens zijn geweldig, en de keuze voor de ene boven de andere hangt vooral af van wat u van een sportwagen verlangt.

Hoeveel kost het onderhoud van een Porsche Boxster?

Sommige rapporten suggereren een gemiddelde jaarlijkse onderhoudsrekening van 400-500 dollar voor een Boxster. Anderen schatten ergens dichter bij de $1000. De vroege 986 en 987 Boxster modellen zijn een stuk goedkoper en eenvoudiger van constructie.

Ze zijn ook minder duur in onderhoud. De latere 981 en 718 Boxster generaties zitten echter dichter bij de $1000. Dit is te verwachten voor de meeste Porsche modellen. Eventuele reparaties kunnen de jaarlijkse kosten verhogen tot meer dan $ 2000 in het ergste geval.

Deze onderhoudskosten zijn redelijk voor een 2-zits sportwagen met een Porsche insigne, vooral als je de bovengemiddelde betrouwbaarheidsresultaten in overweging neemt. Vroege 986 en 987 generaties kunnen goedkoop worden gekocht en met dergelijke prijzen, is het moeilijk om te beweren dat een Boxster iets anders is dan een sportwagen koopje.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts