De Audi S7 overbrugt de kloof tussen de “gewone” Audi A7 en de meer prestatiegerichte Audi RS7. Daarom is de S7 niet zo opwindend als de RS7, maar hij is wel comfortabeler dan de RS7. De reden waarom de S7 bestaat, is dat veel mensen niet willen dat iedereen weet dat ze een performance sedan bezitten.
Veel enthousiastelingen geloven dat een echte snelle Audi sedan een sleeper look heeft. Een auto die snel en krachtig is, maar waarvan een niet-ingewijde nooit zou kunnen zeggen dat het iets anders is dan een gewone A7. Dus, als u een van die mensen bent die snel wil gaan, maar onopgemerkt, dan is de 450pk Audi S7 de perfecte auto voor u.
Wat betrouwbaarheid betreft, bestaan er echter geen perfecte auto’s, want ze zijn allemaal vatbaar voor defecten en de S7 is niet anders. De S7 heeft problemen met de transmissie, overmatig olieverbruik, de motor, problemen met niet-motorische elektrische onderdelen of problemen met het differentieel.
De enige manier waarop u tientallen jaren van een S7 kunt genieten zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het betalen van torenhoge reparatierekeningen is door altijd bovenop het essentiële onderhoud van de auto te blijven zitten. Doe alle noodzakelijke onderhoudsbeurten die gedaan moeten worden voordat ze daadwerkelijk “moeten” worden gedaan. Dit betekent dat het houden van alle van de auto essentiële systemen en onderdelen in de best mogelijke vorm mogelijk.
Audi S7 – Transmissie problemen
De Audi S7 is uitgerust met Audi’s Tiptronic 8-versnellingsbak met koppelomvormer, die al een hele tijd meegaat. Zeker, Audi heeft veel gedaan om de Tiptronic te maken tot wat het nu is, maar er zijn nog steeds een aantal problemen die de Tiptronic versnellingsbak vrij vaak ondervindt. Zo kan de solenoïde er soms niet in slagen om de stroom transmissievloeistof door de versnellingsbak te sturen.
De koppeling kan vastlopen, de lagers van de koppelomvormer kunnen versleten raken, en de hele versnellingsbak kan soms zelfs olie lekken. Dit betekent niet dat de Tiptronic in de S7 slecht is, maar wel dat hij niet zo robuust is als in veel andere Audi-modellen, vooral die met veel minder vermogen en koppel.
Audi S7 – Overmatig olieverbruik
Omdat de Audi S7 zo’n krachtige en capabele auto is, en omdat Europese luxe auto’s doorgaans olie drinken met twee rietjes, lijkt de S7 elke 2000 mijl tot een kwart olie te verbruiken. Audi noemt het olieverbruik hoog wanneer een van hun auto’s elke 1200 mijl een kwart olie verbruikt, maar zelfs bij 2000 mijl is dit niet gebruikelijk.
Audi S7 – Motor problemen
De Audi S7 is soms bekend om problemen met de motor te ervaren, meer specifiek de motor kloppen, bougie problemen, bobine problemen, of problemen met de koolstofafzettingen op het spruitstuk. Het is vermeldenswaard dat koolstofafzetting op het spruitstuk min of meer alleen is voorbehouden aan S7-modellen van de vorige generatie die een V8-motor gebruikten.
Hoe dan ook, de V6 in de huidige S7 is een stuk beter en lijkt zich goed te houden. Hij heeft wel onderhoud nodig, vooral het bijvullen van olie, maar als je alles doet wat je kunt, zal hij je niet laten stranden.
Audi S7 – Elektrische problemen
De Audi S7 is een echt complexe auto, wat betekent dat het wordt geleverd met een breed scala van functies die zijn ontworpen om zowel houden u veilig en houden u vermaakt. Echter, veel van deze zijn bekend om te falen, vooral op oudere S7 modellen.
Om te beginnen kan het MMI infotainmentsysteem soms haperen, en dat geldt ook voor de achteruitrijcamera. De telefoonverbinding lijkt ook een probleem te zijn bij oudere auto’s. De sensoren van de snelheidscontrole van het voertuig zijn ook soms gevoelig voor storingen, wat een echt gevaarlijke situatie kan zijn.
Audi S7 – Problemen met het differentieel
De Audi S7 wordt geleverd met een versterkte sport differentieel die soms bekend is te mislukken en de auto zelfs prompts up het waarschuwingsbericht te zeggen dat er een probleem is met het differentieel. Deze kwestie is ook meestal van invloed op oudere Audi S7 modellen, maar er zijn enkele gevallen waarin zelfs de nieuwste A7/S7 modellen lijden aan soortgelijke problemen.
Als u een kloppende, dreunende of zeurende van onder de auto hoort, is de kans groot dat uw differentieel de schuldige is. Hoe dan ook, zorg ervoor dat u uw S7 naar een dealer om de bodem van de kwestie te krijgen als een defect diff is niet iets wat je wilt op een performance auto van welke aard dan ook.
FAQ Sectie
Is de Audi S7 een goede koop?
De Audi S7 zou een goede koop kunnen zijn als u een compromis wilt sluiten tussen het hebben van een belachelijke 600pk RS7 en het hebben van gewoon een normale Audi A7. De S7 past perfect in dat gat, want hij biedt 450pk en is toch relatief volgzaam. De RS7 is gewoon te wild voor veel mensen, terwijl de gewone A7 helemaal geen prestatieauto is.
Als je echter het beste Audi A7-model wilt dat je kunt krijgen en je bent bereid om ervoor te betalen, dan is de RS7 de betere koop. Aan de andere kant, als u gewoon een Audi A7 wilt en u geeft helemaal niet om prestaties, zal de gewone A7 de truc doen.
Is de Audi S7 beter dan de Audi S6?
Deze twee auto’s zijn bijna identiek, maar er zijn enkele belangrijke verschillen die de moeite waard zijn om over te praten. Om te beginnen kost de S7 meer, maar hij komt beter uitgerust uit de fabriek en daarom is het prijsverschil in werkelijkheid niet zo substantieel. Ten tweede zullen de meeste mensen het ermee eens zijn dat de S7 er gewoon beter uitziet.
De Audi S6 is echter zowel in sedan- als in stationwagonversie verkrijgbaar, wat niet het geval is bij de S7.
Hoe lang kan de Audi S7 meegaan?
De Audi S7 kan minstens 200.000 mijl meegaan zonder grote revisies. Sommige eigenaars hebben zelfs verklaard dat hun oudere S7-modellen de grens van 300.000 mijl ruimschoots overschreden. Dit betekent dat het belangrijker is om een auto te onderhouden dan om online forums te lezen over hoe lang een auto mee kan gaan.
Het is bijna onmogelijk om met zekerheid te zeggen hoe lang een individuele auto mee kan gaan, maar u kunt ervoor zorgen dat uw S7 zo lang mogelijk meegaat als u hem goed genoeg onderhoudt. Als u dat niet doet, zult u de 200.000 mijl helemaal niet halen.