Veel voorkomende problemen met BMW F11

BMW F11 Problemen

De BMW F11 5-Serie is een wagon of touring, waardoor het de perfecte auto is voor een gezin. Hij is zeer praktisch, efficiënt, ruim, en presteert uitstekend. Niettemin, als u van plan bent om te investeren in de BMW F11 touring, moet u beginnen met het vinden van een aantal van de gemeenschappelijke problemen die gebruikers ervaren.

Veel voorkomende problemen van de BMW F11 touring zijn vacuümpomp storing, distributieketting problemen, defecte airbags, verlies van vermogen, stuurwiel geluiden, VANOS olielekkage, oververhitting van de motor, storingsindicator lampje gaat branden, en nog veel meer.

Sommige van de genoemde problemen waren ernstig en veel auto’s zijn teruggeroepen en de problemen zijn verholpen. Dus, als u van plan bent om een tweedehands BMW F11 model te kopen, zorg er dan voor dat de onderliggende problemen werden aangepakt of verspil uw geld niet. Ondanks de terugroepacties is de BMW F11 nog steeds een betrouwbare auto omdat de meeste problemen zijn opgelost.

Wat zijn de veel voorkomende problemen met de BMW F11?

Vacuümpomp defect

Vacuümpomp defect trof de BMW F11 auto’s geproduceerd tussen 1 november 2012 en 31 juli 2013. De vacuümpomp viel uit door een gebrek aan smering. Hierdoor werd de rembekrachtigingseenheid niet van voldoende vacuümkracht voorzien, waardoor de rembekrachtigingsfunctie minder effectief werd.

BMW moest deze wagens terugroepen omdat ze een gevaar vormden voor de automobilisten.

VANOS olielek

Het VANOS-olielek trof F11-auto’s met N51-, N52- en N55-motoren die ook tussen 1 oktober 2009 en 30 april 2012 werden geproduceerd. De boutverbinding op de behuizing van de afstellingseenheden van de variabele kleptiming in deze auto’s kon losraken. Als dit gebeurt, kunnen de eenheden een interne oliekoppeling ontwikkelen.

Als gevolg daarvan kon de unit door de verminderde oliedruk niet meer snel genoeg afstellen. Uiteindelijk kon het waarschuwingslampje gaan branden en de bestuurder waarschuwen. Ook deze auto’s werden teruggeroepen en het probleem verholpen.

  BMW X6 - Alles wat u moet weten

Defecte airbags

Een ander veel voorkomend probleem dat BMW F11 gebruikers ondergingen waren defecte Takata bestuurders airbags. Dit probleem werd ervaren door F11-modellen gemaakt tussen 2013 en 2017. Het probleem was dat de drijfgaswafers in de airbags na verloop van tijd vocht konden opnemen.

Dus, als de airbags werden toegepast, kon een te hoge interne druk ervoor zorgen dat de metalen inflatorbehuizing in verrukking raakte en metalen stukken konden worden geprojecteerd in de richting van de passagiers en een gevaarlijk risico veroorzaakten.

Oververhitting van de motor

De BMW F11 5 Reeks touring heeft ook last van oververhitting van de motor. Als de motor van uw auto oververhit raakt, controleer dan de thermostaat en kijk of deze een probleem heeft. Een defecte thermostaat en brandstofpomp zorgen er waarschijnlijk voor dat de motor oververhit raakt. Vervang ze als ze beschadigd zijn.

Problemen met de distributieketting

Dit is een veel voorkomend probleem bij BMW wagens. Het is dus geen toeval dat de BMW F11 dit probleem ook heeft. Dit probleem trof echter alleen BMW F11 modellen met de N47 motor gemaakt tussen 2007 en 2011. De te scherpe tanden van het krukastandwiel konden de distributieketting doen breken of vernielen.

De oplossing was om deze distributieketting te vervangen voordat deze kon breken en ernstige gevolgen kon hebben. Deze auto’s werden ook teruggeroepen.

Ratelend geluid van de motor

BMW F11 535i touring modellen gemaakt van september 2009 tot augustus 2011 met de N55 motor hadden dit specifieke probleem. BMW ontdekte defecte gemonteerde bouten die het ratelende geluid veroorzaakten, verlies van motorvermogen, en verschillende fouten die in de DME werden bewaard. Ze moesten de defecte VANOS tandwielassemblage vervangen.

  Is BMW betrouwbaar na 100k?

Stuurwielgeluiden

Als u bij lage snelheden rijdt terwijl u het stuurwiel van de ene naar de andere kant draait en u hoort het stuurwiel een kloppend geluid maken, is dit een teken van gebrek aan smering. Zorg ervoor dat u het stuurhuis smeert om het probleem te verhelpen.

Uitval van de achterruitwisser

Een ander probleem waar alle F11 5-Serie touring voertuigen mee te maken krijgen is de falende achterruitenwisser spindel. Dit probleem wordt veroorzaakt doordat de achterruitenwissers niet naar behoren werken. De beste manier om dit probleem aan te pakken is de beschadigde spindel te vervangen.

Het storingslampje gaat branden

Het storingslampje ging vroeger ook branden als er geen probleem was bij de BMW F11 535i touring die voor juli 2014 is gefabriceerd. Later ontdekte BMW dat de DME software van de auto opnieuw geprogrammeerd moest worden met de huidige versie van ISTA/P.

FAQ

Is BMW F11 betrouwbaar?

De BMW F11 5-Serie Touring wagon is misschien niet de meest betrouwbare BMW serie op de markt, maar hij heeft een gemiddelde betrouwbaarheid. Dat is beter dan de BMW X5 of X6 modellen, die een benedengemiddelde betrouwbaarheid hebben. Maar omdat de kosten voor onderdelen en service hoog zijn, is deze auto niet zo betrouwbaar in vergelijking met zijn rivalen.

Wat is de hoge kilometerstand van de BMW F11?

De BMW F11 heeft een hoge kilometerstand van ongeveer 200k mijl. Dit hangt echter af van hoe goed de auto wordt onderhouden. Als de auto goed wordt onderhouden, dan is zelfs 250.000 mijl geen big deal. Maar als u een gebruikte BMW F11 wilt kopen, overweeg dan voor de zekerheid een exemplaar met minder dan 100.000 mijl.

  Wat is het BMW-equivalent van Brabus?

Is de BMW F11 duur in onderhoud?

Ja, de BMW F11 is vrij duur in onderhoud. Men schat dat een BMW F11 eigenaar jaarlijks minstens $1,200 zal spenderen om zijn wagen te onderhouden. Dit is ver boven het industriegemiddelde van $790 per jaar. Bovendien zijn BMW onderdelen zeer kostbaar, wat betekent dat de kosten zelfs kunnen oplopen als het probleem ernstig is.

Na hoeveel tijd begint de BMW F11 problemen te vertonen?

De BMW F11 touring is een betrouwbare auto. Echter, naarmate hij ouder wordt, komen er ook meer problemen. De BMW F11 begint ernstige problemen te vertonen wanneer hij meer dan 100.000 mijl rijdt. Met de juiste zorg en onderhoud, kan de BMW F11 beginnen om deze problemen te hebben na het raken van meer dan 150k mijl.

Conclusie

Nu je weet welke problemen je kunt verwachten bij de BMW F11 touring, kun je de auto gaan kopen of er goed voor zorgen als je hem al hebt. Ongeacht het aantal problemen dat uw auto ondervindt, de sleutel tot het verlengen van de levensduur van een voertuig is door de juiste zorg en onderhoud. Ook goede rijgewoonten zijn essentieel.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts