Veel voorkomende problemen met BMW M4

BMW M4 problemen

De BMW M4 is ontstaan toen BMW besloot om de BMW 3-Serie coupé en cabrio in een eigen serie onder te brengen voor een gemakkelijkere identificatie. De BMW M4 is een high-performance auto met uitstekende rijeigenschappen en vermogen. Niettemin heeft hij ook een aantal problemen. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW M4?

Veel voorkomende problemen met de BMW M4 zijn kleppendeksel & kleppendeksel pakking lekken, crank hub problemen, thermostaat defect, oliefilter behuizing pakking lekt, falende eindtrap ventilator weerstand, problemen met de structuur van het voertuig, aandrijflijn problemen, problemen met de remmen, en olie pan pakking lekt.

In tegenstelling tot de meeste BMW modellen, heeft de BMW M4 in het verleden een paar terugroepacties gehad. Bovendien kunnen de meeste van de problemen die we hierboven hebben vermeld, worden vermeden door een goede verzorging en onderhoud. Bovendien zijn de meeste problemen te vinden in specifieke modeljaren en niet in alle BMW M4’s.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW M4?

Het kleppendeksel en de kleppendekselpakking lekken

Net als de N54 en N55 BMW motoren zijn het kleppendeksel en de kleppendekselpakking van de S55 motor gevoelig voor scheuren en het lekken van olie. Dit komt omdat deze onderdelen sneller verslijten en tussen de 20.000 en 50.000 mijl vervangen moeten worden. De rubberen afdichtingen op het kleppendeksel worden blootgesteld aan hoge temperaturen waardoor ze sneller verslijten.

Tekenen van een versleten kleppendeksel en kleppendekselpakking zijn olielekkage, een brandlucht, rook uit het motorcompartiment en een laag oliepeil. Vervang de beschadigde of versleten onderdelen.

Problemen met de aandrijflijn

Een ander groot probleem dat BMW M4 eigenaars ondervinden zijn problemen met de aandrijflijn. Enkele van de meest voorkomende problemen met de aandrijflijn zijn losse verbindingen en krakend geluid dat uit de auto komt bij het remmen en parkeren. De meeste problemen met de aandrijflijn zijn te wijten aan fabrieksfouten.

  BMW VS Camaro betrouwbaarheid - wat is beter?

Thermostaat defect

Een thermostaat is een van de meest duurzame onderdelen van een auto. Echter, na het afleggen van meer dan 100.000 mijl, kan een thermostaat defect raken in uw BMW. Tekenen van een slechte thermostaat zijn lekkende koelvloeistof, hoge temperatuurwaarden, vreemde geluiden, onregelmatige temperatuurschommelingen en een verhoogd brandstofverbruik. Vervang de defecte thermostaat om het probleem te verhelpen.

Lekken van de oliepanpakking

Vergelijkbaar met de kleppendeksel pakking, de olie pan pakking in de BMW M4 scheurt of verslijt en begint olie te lekken. Terwijl dit probleem zich voordoet bij de BMW M4 voor het raken van meer dan 100k mijl, ervaren de meeste BMW modellen dit probleem na het raken van meer dan 100k mijl. Los dit probleem op door de versleten of beschadigde oliepan pakking te vervangen.

Defecte eindtrap ventilator weerstand

De weerstand van de eindtrapventilator gaat normaal gesproken stuk door oververhitting in de BMW. Maar in sommige gevallen kan dit onderdeel defect raken door corrosie. Als de ventilator faalt, zal hij geen geforceerde lucht blazen. Daarom moet u dit probleem op uw BMW M4 oplossen door het te vervangen door een nieuwe eindtrap ventilatorweerstand.

Kruknaaf problemen

Dit probleem treft normaal de BMW S55 motoren meer dan om het even welk ander type van BMW motor. Niettemin komt het niet vaak voor. Kruknaaf problemen kunnen leiden tot interne motor problemen. Het verhelpen van dit onderdeel is eenvoudig omdat u de timing moet corrigeren en de kruknaaf moet vervangen.

Problemen met de structuur van het voertuig

De structuur van het voertuig is een probleem geweest met de BMW M4. Verschillende gebruikers hebben geklaagd over windgeruis van de ruiten omwille van de structuur van het voertuig. Daarentegen hebben andere gebruikers ook geklaagd over veiligheidsgordels voorin met ondeugdelijke vergrendelingsmechanismen, die gevaarlijk zijn in geval van een ongeval omdat ze mogelijk niet de broodnodige bescherming bieden.

  Veelvoorkomende problemen met BMW M235I

Lekken van de pakking van de oliefilterbehuizing

Naast de kleppendeksels en de oliepanpakkingen die scheuren en olie lekken, scheurt de pakking van de oliefilterbehuizing ook en lekt olie. Dus, wanneer u de kleppendeksel pakking en de olie pan pakking inspecteert, controleer dan het oliefilter en zorg ervoor dat het in goede staat is. Zo niet, vervang het dan om olielekkage te voorkomen. De pakking van de oliefilterbehuizing moet elke 80.000 mijl worden geïnspecteerd.

Problemen met de remmen

Hoewel de remmen perfect werken en geen probleem zouden moeten zijn, produceren ze een verontrustend geluid dat paniek kan veroorzaken bij sommige M4 bestuurders. Verscheidene gebruikers hebben opgemerkt dat de remmen als knarsend aanvoelden na enkele kilometers te hebben afgelegd. Dit is het gevolg van steentjes en vreemd materiaal dat tussen de rembeschermplaat en de schijf terechtkomt.

FAQ

Is de BMW M4 betrouwbaar?

De BMW 3 Reeks en 4 Reeks behoren tot de meest betrouwbare BMW modellen op de markt. De meeste betrouwbaarheidsbureaus beoordelen de BMW M4 als iets bovengemiddeld. Bovendien is de BMW M4 uitgerust met de S55 twin-turbo inline-6 motor, die betrouwbaar is.

Is het duur om de BMW M4 te onderhouden?

Ja, het onderhoud van de BMW M4 is vrij duur in vergelijking met de meeste auto’s in zijn klasse. De gemiddelde jaarlijkse onderhoudskosten van de BMW M4 liggen rond de 642 dollar, terwijl de jaarlijkse onderhoudskosten van een gewone auto rond de 600 dollar liggen. Bovendien zijn de BMW onderdelen duur, wat de totale onderhoudskosten nog doet stijgen.

  De slechtste BMW om tweedehands te kopen

Wat is de hoge kilometerstand voor de BMW M4?

Ook al is de BMW M4 nog geen 10 jaar op de markt, toch is het gemakkelijk te voorspellen hoe lang hij zal meegaan, aangezien hij sterke gelijkenissen vertoont met de BMW 3 Reeks. Met de juiste zorg en onderhoud, kan deze auto meer dan 250.000 mijl meegaan.

Is een tweedehands BMW M4 het kopen waard?

Dat hangt af van de staat van de auto. Als de auto goed onderhouden is en minder dan 100.000 mijl heeft gereden, is hij het kopen waard. Maar als de auto meer dan 100.000 mijl heeft afgelegd en slecht is onderhouden, kunt u beter geen cent aan zo’n auto uitgeven, omdat hij in de toekomst problemen zal geven en duur zal zijn om te repareren.

Slotgedachten

Of je nu een nieuwe of gebruikte BMW M4 wilt kopen, het is belangrijk om te weten welke problemen je onderweg kunt tegenkomen. Merk op dat sommige BMW M4 modeljaren betrouwbaarder zijn dan andere. Bovendien hebben niet alle modeljaren dezelfde problemen. Voordat u een tweedehands BMW M4 koopt, is het dus van vitaal belang te weten welke problemen uw modeljaar waarschijnlijk zal hebben.

Al bij al is de BMW M4 een krachtige, snelle, comfortabele en luxueuze coupé met hoge prestaties. Hij is ook eenvoudig te bedienen en geavanceerd. Niettemin heeft hij een hoge initiële prijs, en het onderhoud ervan is vrij duur. Dus, als je het kopen van een gebruikt model, zorg ervoor dat je een kwaliteit gebruikte auto te krijgen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts