Veel voorkomende problemen met de BMW E60

BMW E60 Problemen

De BMW E60 werd geproduceerd tussen 2003 en 2010. In deze periode was het een van de mooiste BMW 5-Serie sedans, omdat hij een uniek design had en veel nieuwe technologieën bevatte.

Bovendien is de BMW E60 ruim, comfortabel, luxueus en betrouwbaar. Omdat deze auto met verschillende nieuwe technologieën kwam, had hij te kampen met verschillende problemen. Deze maakten hem minder betrouwbaar en duur in onderhoud.

Veel voorkomende problemen met de BMW E60 5-Serie zijn onder andere defecte controle-armen, defecte rembekrachtiger, lekkende schokdempers, gescheurde stoelen, transmissieproblemen, brandstofgerelateerde problemen en een slecht functionerende sleepring, om er maar een paar te noemen.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de BMW E60?

Brandstof gerelateerde problemen

Een veel voorkomend probleem bij BMW E60’s zijn brandstofproblemen. Dit probleem is wijdverspreid bij de BMW 535i. Het probleem wordt veroorzaakt door een defecte thermostaat en brandstofpompen. Wanneer deze onderdelen verslijten of beschadigd raken, veroorzaken ze vermogensverlies, een lager brandstofverbruik, zeurend geluid, koelvloeistoflekken en verwarmingsproblemen.

Repareer of vervang de defecte brandstofpomp of thermostaat om het probleem te verhelpen. Laat de brandstofpomp of thermostaat bovendien niet volledig verslijten voordat u ze vervangt.

Controle arm defect

Wanneer uw BMW E60 ongeveer 40.000 mijlen bereikt, kunt u beginnen om controlearmmislukking te ervaren of de bussen kunnen ook mislukken. Als dit onderdeel defect raakt, kunt u ervaren losse handling die leidt tot ernstige problemen met de ophanging systeem. Zorg ervoor dat u een slechte controle-arm en bussen te vervangen.

Problemen met de transmissie

Transmissie problemen komen ook vaak voor bij de meeste BMW E60s, maar ze zijn erger bij de BMW E60 5-Serie 530d. De ZF automatische transmissie in dit model ontwikkelt problemen wanneer de transmissie onderdelen beginnen te verslijten. Aangezien de meeste onderdelen van kunststof zijn, slijten ze veel sneller.

  Is BMW 2.0 turbo motor betrouwbaar?

Wanneer de transmissie slecht is, zult u beginnen met het horen van vreemde geluiden bij het overschakelen van parkeren naar rijden. Merk op dat de kosten voor het repareren van een slechte transmissie in de E60 kostbaar zijn.

Lekke schokdempers

Een ander veel voorkomend probleem waar BMW E60 eigenaren klaar voor moeten zijn, zijn lekkende schokdempers. Omdat deze onderdelen worden blootgesteld aan vuil en stof, hebben ze de neiging sneller te slijten. De voorste schokdempers slijten sneller dan de achterste schokdempers. U moet ze dus om de 40.000 tot 50.000 mijl controleren en indien nodig vervangen.

Defecte rembekrachtiger

Dit probleem is door een aantal bestuurders gemeld. Het falen van de rembekrachtiger leidde ertoe dat de remmen zeer moeilijk in te drukken waren. Dit probleem is in verband gebracht met een defecte slang die olie lekt in de rembekrachtiger. Als gevolg hiervan werden sommige BMW E60 modellen teruggeroepen. Controleer dit probleem altijd voordat u een tweedehands BMW E60 model koopt.

Defect thermostaathuis

Een defect thermostaathuis is een ander probleem waar BMW E60 eigenaars klaar voor moeten zijn. Dit gebeurt meestal als gevolg van een bedradingsdefect in de thermostaat die voorkomt dat elektrische signalen naar het koel- of verwarmingssysteem van de auto worden verzonden. Vervang de thermostaat.

Storing in het actieve stuursysteem

De belangrijkste reden waarom de meeste BMW E60’s dit probleem hebben, is dat de riemen van de stuurbekrachtiging sneller verslijten. Als ze niet op tijd worden vervangen, veroorzaken ze een storing in de actieve stuurinrichting. Andere oorzaken kunnen zijn pompstoringen, verstopte slangen, defecte stuurbekrachtigingsheugel, slecht functionerende wielslipring en een defecte actieve stuurmodule.

  Moet ik een 10 jaar oude BMW kopen?

Lekkig kleppendeksel of oliefilterhuis

Het kleppendeksel in de BMW E60 verslijt sneller. Wanneer dit gebeurt, kan het barsten of breken en andere onderdelen, zoals de oliefilterbehuizing, aantasten. Tekenen van een slecht kleppendeksel zijn olielekkage, te weinig motorolie en een vuil kleppendeksel. Vervang de versleten onderdelen zo snel mogelijk om escalatie van problemen te voorkomen.

Gescheurde of gescheurde zittingen

Gescheurde zetels komen vaak voor bij BMW’s. Dit is vooral te wijten aan de kwaliteit van de materialen die gebruikt worden om de zetels te maken. Toch is dit een klein probleem aangezien de gescheurde zetels kunnen genaaid of vervangen worden.

FAQ

Is de BMW E60 betrouwbaar?

Nee, de BW E60 is geen betrouwbare wagen. Dat komt omdat hij met verschillende problemen komt, zoals transmissieproblemen, elektrische problemen, en nog veel meer. Bovendien schatten veel betrouwbaarheidsbureaus de betrouwbaarheid onder het gemiddelde, omdat deze auto meer problemen heeft dan het industriegemiddelde.

Dus, als betrouwbaarheid is wat u zoekt in een auto, blijf dan weg van de BMW E60 of een andere BMW 5-Serie. De BMW 5-Serie behoort tot de minst betrouwbare BMW line-ups.

Wat is het meest betrouwbare BMW E60 model?

De betrouwbaarste BMW E60 is de BMW 528i. Deze uitzonderlijke berline werd uitgerust met een 3,0-liter N52 natuurlijk geaspireerde straight-6 motor. Niet alleen is de N52 motor een van BMW’s meest betrouwbare motoren, maar hij is ook krachtig met weinig problemen.

  BMW 328i VS 335i - wat is beter?

Hoe dan ook, als u een tweedehands BMW E60 5-Serie 528i model koopt, zorg er dan voor dat deze goed onderhouden is om dure reparaties in de toekomst te vermijden.

Is de BMW E60 duur in onderhoud?

Ja, de BMW E60 is duur in onderhoud omdat hij met veel nieuwe technologieën van zijn fout komt. Als gevolg daarvan kan deze wagen duur zijn om te herstellen en te onderhouden. Omdat BMW OEM onderdelen en arbeidsloon duur zijn, zijn de totale onderhoudskosten aanzienlijk hoger.

Na hoeveel kilometer begint de BMW E60 problemen te krijgen?

Bij goed onderhoud zou de BMW E60 geen problemen mogen hebben voor hij 100.000 mijl heeft afgelegd. Als hij echter niet goed wordt onderhouden, kan deze auto al na 50.000 mijl problemen krijgen. Bovendien, als hij goed wordt onderhouden, kan hij meer dan 250.000 mijl meegaan.

Samenvatting

Na het bekijken van de veel voorkomende problemen waar BMW E60 5-Serie mee te maken krijgt, kunt u zich nu richten op het onderhouden van uw auto voor een lange levensduur. De E60 is een mooie auto met high-tech functies en uitzonderlijke prestaties. Maar zonder de juiste zorg en onderhoud, kan deze auto een hoofdpijn worden om te bezitten.

Volg BMW’s geplande onderhoudsprogramma om ervoor te zorgen dat uw E60 in vorm blijft en optimaal functioneert. Dit zal de totale kosten van reparatie en onderhoud in de toekomst verminderen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts