Veel voorkomende problemen met de Ford KA Plus

Ford KA Plus

De Ford KA Plus is een kleine subcompacte stadsauto met uitstekende eigenschappen. Hij is ook betrouwbaar, efficiënt en goedkoop in onderhoud. Er zijn echter ook problemen waar geïnteresseerde kopers rekening mee moeten houden. Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Ford KA Plus?

Veel voorkomende problemen met de Ford KA Plus zijn dat de motor niet wil starten, dat de motor rammelt, dat de motor hapert, dat de stationair regelklep niet werkt en dat de temperatuursensor niet goed werkt. Daarnaast hebben sommige eigenaren melding gemaakt van problemen met de achterrem, vastzittende remslang voor en een niet-aangesloten accubewakingsdraad.

Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Ford KA Plus?

De motor start niet

Dit is een van de grootste problemen waar eigenaars van een Ford KA Plus mee te maken krijgen. Verschillende eigenaars klaagden dat de motor niet startte en oververhit raakte. De belangrijkste boosdoener achter dit probleem is een kapotte temperatuursensor in het koelsysteem.

Om dit probleem op te lossen, moet je naar een professionele monteur. Zorg ervoor dat de monteur de slechte temperatuursensor vervangt om het probleem op te lossen.

Motor hapert

Een ander veelvoorkomend probleem met de Ford KA Plus is het haperen van de motor. Veel Ford KA+ eigenaren hebben geklaagd dat de motor hapert en een hoge toon produceert terwijl de auto stationair draait. Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door een defect bobineblokje, dat meestal niet het motormanagementlampje activeert als het kapot gaat.

Om dit probleem te verhelpen, moet je het defecte bobineblok vervangen. Het is ideaal als u een professionele monteur inhuurt om het probleem te verhelpen.

Ratelende motor

Hoewel dit probleem niet vaak voorkomt, hebben verschillende Ford KA-eigenaars gemeld dat ze een ratelende motor hebben. Veel gebruikers klaagden dat ze een ratelend geluid hoorden uit de motor tijdens het rijden. Sommigen klaagden dat hun auto vermogen verloor. De belangrijkste boosdoener achter dit probleem zijn beschadigde of versleten nokvolgers.

  Is de Ford Mustang Mach-E een goede auto?

Om dit probleem op te lossen, moet u de beschadigde of versleten nokvolgers vervangen.

Probleem met de stationairtoerenregelklep

De regelklep voor stationair toerental staat ook bekend als de luchtomleidingsklep en bevindt zich op het inlaatspruitstuk. Wanneer er een probleem is met de regelklep van het stationair toerental, kan dit leiden tot afslaan op kruispunten en ruw stationair draaien. Het belangrijkste probleem dat ervoor zorgt dat de stationairregelklep een probleem wordt, is koolstof- en olieafzetting die de klep verstopt.

Als de regelklep van het stationair toerental verstopt en niet beschadigd is, moet je hem schoonmaken en de koolaanslag verwijderen. Maar als hij beschadigd is, moet u hem laten vervangen.

Temperatuursensor defect

Dit probleem komt vaak voor bij oudere Ford KA Plus-modellen. De temperatuursensor in het koelsysteem is gevoelig voor defecten. Hoewel de temperatuursensor meestal een oververhitte motor uitschakelt, zal hij de auto niet laten starten of stoppen als hij kapot is.

Om dit probleem te verhelpen, moet u de kapotte temperatuursensor vervangen.

Problemen met de achterrem

Dit is een van de problemen waardoor Ford genoodzaakt was om een aantal Ford KA-modellen terug te roepen. Er werd ontdekt dat de bouten van de achterplaat van de achterrem mogelijk niet op het vereiste moment waren aangedraaid. Als een bout van de achterplaat in de remtrommel valt, kunnen de remvoeringen beschadigd raken of kan het wiel blokkeren.

  Veel voorkomende problemen met Ford Focus Ecoboost

Ford heeft de betreffende modellen teruggeroepen en het probleem is opgelost.

Voorste remslangbevestiging

Een ander probleem waardoor Ford genoodzaakt was om verschillende Ford KA Plus modellen terug te roepen, was te wijten aan het probleem met de retentie van de voorste remslang. De kans bestaat dat de remslang van de voorrem vastloopt en langs de velg schuurt, wat kan leiden tot remvloeistoflekkage en een mogelijk verminderde remwerking.

Niet-gezekerde accubewakingsdraad schuurt

Dit probleem werd aangetroffen bij Ford KA Plus-modellen die tussen 2017 en 2019 zijn gemaakt. De fabrikant constateerde dat de accubewakingsdraad niet was gezekerd. Dit probleem kan worden verholpen door de BMW-draad te inspecteren en te vervangen als deze beschadigd is. Gebruik linnen tape om de BMS-bedrading te omwikkelen en installeer een bevestigingsclip voor de kabelboom op alle auto’s.

FAQ

Is de Ford KA Plus betrouwbaar?

Ja, de Ford KA Plus is een betrouwbare auto. Veel eigenaren hebben gemeld dat ze al heel wat kilometers hebben gereden voordat er kleine problemen optraden. Bovendien is deze auto goedkoper in onderhoud dan sommige concurrenten. Bovendien heeft hij een Euro NCAP-veiligheidswaardering van vier sterren, wat behoorlijk goed is.

Hoeveel kilometer gaat de Ford KA Plus mee?

Dat hangt af van hoe goed je de auto onderhoudt. Met goed onderhoud zou de Ford KA Plus minstens 200.000 kilometer mee moeten gaan. Sommige eigenaren van een Ford KA Plus die niet goed voor hun auto hebben gezorgd, hebben meer dan 100.000 kilometer op de teller staan, wat betekent dat deze auto zeer betrouwbaar is.

Is de Ford KA Plus duur in onderhoud?

Zoals de meeste gewone auto’s is de Ford KA Plus niet duur in onderhoud. Bovendien zijn de onderhoudsprijzen voor beide benzinemotoren concurrerend en zal het gebruik van de dieselmotor niet veel duurder zijn. Gemiddeld moet de eigenaar van de Ford KA Plus ongeveer 210 dollar per jaar uitgeven om de auto te onderhouden.

  Ford Explorer Betrouwbaarheid

Is de Ford KA Plus zuinig met brandstof?

De Ford KA Plus is een zuinige auto, ook al wordt hij aangeboden met twee vermogens. De 1,2-liter benzinemotor is het zuinigst, want in de laagste versie is hij goed voor zo’n 48,7 km/u. Aan de andere kant daalt de efficiëntie. Aan de andere kant daalt de efficiëntie in de topversies, waarbij de Active-uitvoering tot 43,5 Mpg levert.

Wat is het verschil tussen de Ford KA en de Ford KA Plus?

De Ford KA is een driedeurs stadsauto waarvan de mechanische basis gedeeld wordt met die van de Fiat 500. De nieuwere Ford KA heeft echter een andere basis. De nieuwere Ford KA Plus is gebaseerd op de Fiesta, maar korter en met een veel ruimer interieur dan de oude auto. Bovendien is de Ford KA behoorlijk langer dan de Ford KA Plus.

Samenvatting

De Ford KA Plus mag dan een uitstekende stadsauto zijn met veel geweldige functies, hij heeft ook meerdere problemen. Enkele van de problemen waar eigenaren mee te maken krijgen zijn motorproblemen, remproblemen achter, problemen met de stationair regelklep en falende temperatuursensoren.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts