Veel voorkomende problemen met Porsche 911

Porsche 911 Problemen

De Porsche 911 is het basismodel van het merk Porsche en tevens een van de beste auto’s uit de geschiedenis. De 911 heeft meer dan 70 jaar ervaring als de meest geavanceerde sportwagen. Doorheen vele iteraties lijkt de 911 nog steeds even superieur als hij altijd al was.

Het recept van de 911 bestaat uit een achterin geplaatste platte zescilindermotor, achterwielaandrijving en een klassieke rijervaring op het circuit die door geen enkele andere sportwagen kan worden geëvenaard. De 911 lijkt een echt betrouwbare auto te zijn, wat betekent dat de meeste 911-modellen betrouwbaar zijn en een lange tijd meegaan.

De 911 is echter niet perfect en de meest voorkomende en ernstigste 911 problemen zijn olielekkages, IMS lager problemen, defecte COV solenoïden, cilinder scoring en oververhitting problemen. Dit zijn misschien niet de meest voorkomende 911 problemen op zich, maar het zijn wel de meest voorkomende ernstige problemen die een grote rol spelen bij de levensduur van een 911.

Al met al is de 911 een enorm capabele en relatief betrouwbare auto die de tand des tijds bewonderenswaardig kan doorstaan. Toch moet u hem voortdurend onderhouden als u wilt dat uw 911 zijn waarde behoudt, zoals de meeste 911-modellen dat doen.

Porsche 911 – Olielekkage

Het probleem van de 911 olielekkage is een bekend verschijnsel bij de meeste 911 modellen en generaties. De meest voorkomende plaatsen waar de 911 olie verliest zijn de achterste hoofdafdichting, kleppendeksels, bougie afdichtingen, en turbo olie toevoerleiding afdichtingen. Sommige van deze zoals de achterste main seal lekken moeten onmiddellijk worden aangepakt als het de neiging om een handgeschakelde versnellingsbak te vernietigen in een mum van tijd.

  Porsche Panamera Turbo S Betrouwbaarheid

Omdat het vervangen van deze afdichting vereist dat u de motor volledig uitneemt, suggereren veel 911 specialisten dat u ook de koppeling moet vervangen terwijl u toch bezig bent. Begrijpelijk dat dit de beste oplossing lijkt, maar het kost wel veel geld.

Porsche 911 – IMS lager problemen

Oudere Porsche 996 en 997 generaties zijn bekend om te lijden aan de goed gedocumenteerde IMS-lager probleem dat in staat is om allerlei problemen veroorzaken wanneer het besluit om te falen. Het IMS lager is een bekend zwak punt van deze motoren en moet snel genoeg worden vervangen als u de waarde van uw 911 wilt behouden.

Het kost nogal wat geld en is niet iets wat u wilt laten falen. Laat het daarom direct vervangen door een Porsche dealer of een erkende Porsche specialist. Sommigen zeggen dat het IMS-probleem niet zo vaak voorkomt als velen denken, maar het is waar dat deze de restwaarde van de meeste 996- en 997-modellen drastisch beïnvloeden en als zodanig moeten worden vervangen.

Porsche 911 – Defecte COV solenoids

Alle 911-modellen hebben mogelijk last van defecte COV-solenoïden. De vacuum solenoid is ontworpen om het motor vacuüm te regelen voor de motor om alle mechanische veranderingen binnen het beïnvloeden. Deze worden meestal gecontroleerd via de ECU en zijn het regelen van vele auto systemen zoals uitlaat flow, omleiden van warme lucht, en nog veel meer.

Als de COV solenoïden doen mislukken ze zijn waarschijnlijk gaan om het luchtfilter klep, uitlaatkleppen, verwarming shut off-klep, brandstoftank klep vent, transmissie en koppeling kleppen, koelvloeistof kleppen, en de tuning kleppen beïnvloeden. Dit betekent dat deze veel vitale autofuncties kunnen vernietigen en dus op de uitkijk moeten staan.

  Welke Porsche heeft meer dan 2 zitplaatsen?

Porsche 911 – Cilinder scoring problemen

Een van de ernstigste 911 problemen ooit is het gevreesde cilinder scoring, of het zogenaamde “Deadly Engine Knocking Noise”. De M96 en de M97 motoren zijn de twee meest getroffen motoren door dit probleem, dat diepe gaten in de cilindervoeringen veroorzaakt en uiteindelijk de motor volledig kan vernielen.

Sommige eigenaars hebben gemeld dat zelfs sommige nieuwere 911-modellen last hebben van deze problemen en dat de gemakkelijkste manier om dat te merken is als één uitlaatpijp zwarte rook uitstoot en de andere niet. De hoofdoorzaak van dit probleem is nog steeds niet 100% zeker, wat betekent dat het moeilijk is om dit te verhelpen.

Porsche 911 – Oververhitting problemen

Zowel de Porsche Boxster als de Porsche 911 staan erom bekend dat ze soms last hebben van gescheurde cilindervoeringen waardoor koelvloeistof verloren gaat en de motor dus oververhit raakt. Het probleem hier is dat deze echt moeilijk te diagnosticeren zijn zonder de motor volledig te demonteren.
De “gemakkelijkste” manier om te weten te komen of uw cilindervoeringen de schuldige zijn, is de auto te starten, minstens een uur te laten draaien en de temperatuur in het oog te houden. Veel van deze beginnen koelvloeistof te lekken nadat de motor een hogere bedrijfstemperatuur heeft bereikt.

FAQ Sectie

Welke generatie Porsche 911 is de beste?

Zowel vanuit technisch oogpunt als vanuit het oogpunt van de waarde is de 991 generatie de beste. De 991 pre-facelift modellen zijn erg populair omdat ze nog steeds een atmosferische motor hebben, terwijl de post-facelift 991 modellen nog populairder zijn omdat ze over het algemeen betere versies van de pre-facelift 991 zijn.

  Porsche Cayenne betrouwbaarheid

Al met al, welke 991 je ook kiest, je zult er waarschijnlijk veel plezier aan beleven. De 997 is ook een van de beste 911-generaties, terwijl de 996 de meest controversiële is. De huidige 992 generatie is de meest geavanceerde 911 van allemaal, maar hij is potentieel een beetje te groot en te zwaar om mee te kunnen doen voor de beste.

Welke Porsche 911 generatie is het slechtst?

Het is moeilijk om te zeggen dat een 911 generatie slecht is, omdat ze dat niet zijn. Sommige generaties zoals de 991 en de 997 zijn echter drastisch beter dan de 996. De 996 zou dus wel eens het “slechtste” 911-model kunnen zijn, en wel om verschillende redenen.

Om te beginnen hebben velen een hekel aan de aubergine-koplampen waarmee de 996 is uitgerust. De 996 was ook de eerste watergekoelde 911, wat in die tijd ook een probleem was. De waarden van de 996 maken het duidelijk dat de 996 de minst gunstige 911 ooit is.

Moet ik een Porsche 911 kopen?

Ja, dat moet u doen. Het is ongelooflijk gemakkelijk om de 911 aan te bevelen, omdat het zo’n geweldige auto is. Hij ziet er geweldig uit, hij rijdt geweldig, hij is relatief zuinig, echt betrouwbaar en hij houdt zijn waarde bewonderenswaardig vast. De 911 is echt een van de beste auto’s ooit.

Bovendien is de 911 door zijn lange geschiedenis een droomauto geworden voor vele generaties, wat betekent dat de erfenis van de 911 waarschijnlijk nog vele generaties lang sterk zal blijven.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts