Veel voorkomende problemen met Volkswagen e-UP

Volkswagen e-UP Problemen

De Volkswagen e-Up is de kleinste en goedkoopste elektrische auto van VW, gemaakt op het bekende VW Up platform. De VW Up werd geïntroduceerd in een tijdperk waarin elektrische auto’s nog niet zo populair waren, maar het laatste decennium of zo heeft een enorme verschuiving naar elektrische auto’s plaatsgevonden. Dat is de reden waarom VW en elk ander prominent merk erop gebrand zijn om zoveel mogelijk EV’s aan te bieden als ze kunnen.

Toegegeven, de massaproductie van auto’s met gloednieuwe technologie is altijd behept met problemen die dergelijke auto’s jarenlang teisteren. Merken hebben de neiging om ze tijdens de productie te upgraden, waardoor ze na een paar jaar een stuk betrouwbaarder zijn. Het goede nieuws hier is dat EV’s inherent niet zo problematisch zijn als auto’s met verbranding.

Het slechte nieuws is dat de VW Up ontworpen werd als een auto met verbrandingsmotor, niet als een EV, wat betekent dat hij niet beschikt over een eigen autonoom EV-chassis. Hoe dan ook, de e-Up lijkt een redelijk betrouwbare wagen te zijn, maar hij heeft wel te lijden onder problemen zoals een verminderde actieradius in de winter, problemen met de airbags, infotainment problemen, en een slechte verkoop.

De VW e-Up wordt in zeer beperkte aantallen verkocht, dus het is moeilijk om problemen te vinden die echt als algemeen kunnen worden beschouwd. Echter, de bovenstaande problemen zijn zeker gemeenschappelijk en staan bekend om veel hoofdpijn te veroorzaken.

VW e-Up – Verminderde actieradius in de winter

Verminderde actieradius in de winter is een bekend probleem van de meeste elektrische auto’s, wat betekent dat sommige een fractie van de actieradius verliezen, terwijl anderen veel meer verliezen. Het is ook belangrijk op te merken dat sommige EV’s worden geleverd met een actieradius van meer dan 300 of zelfs 400 mijl, dus het verlies van 100 mijl actieradius in dergelijke auto’s is zeker een probleem, maar niet zo veel als het verlies van 50 mijl in een auto die niet meer dan 150 mijl kan rijden.

  Is de Volkswagen Golf een goede auto?

De VW e-Up kan maximaal 100 mijl rijden, wat betekent dat hij alleen voorbestemd is om in de stad te worden gebruikt. Sommige eigenaars hebben echter gemeld dat de maximale actieradius van de e-Up in strenge winterse omstandigheden tot bijna de helft daarvan kan dalen. Dit betekent dat de maximale actieradius van de e-Up in de winter kan oplopen tot 50 mijl op een volle lading.

VW e-Up – Problemen met de airbag

De VW Up als geheel is teruggeroepen vanwege een foutieve programmering van de zijairbags. Problemen zoals deze kunnen uiterst gevaarlijk zijn en moeten zo snel mogelijk worden verholpen. De VW e-Up was ook een deel van deze terugroeping, wat betekent dat je moet contact opnemen met een VW-dealer en zien of de VW e-Up u op zoek bent naar deze problemen heeft gehad opgelost.

Je moet ook in gedachten houden dat, hoewel de e-Up is technisch een 5-sterren beoordeeld auto als het gaat om veiligheid, dat betekent niet dat het gaat om goed te doen in elke situatie. Daarom is het belangrijker dan de veiligheidswaardering om altijd alle essentiële veiligheidsmaatregelen paraat te hebben.

VW e-Up – Infotainment problemen

De VW e-Up is een verrassend gesofisticeerde wagen rekening houdend met zijn afmetingen, wat betekent dat hij in vele opzichten zeker boven zijn gewichtsgrens uitsteekt. In vergelijking met de Fiat 500, de directe concurrent van de VW Up, kan de Fiat niet tippen aan de VW als het gaat om technologie, functionaliteit en de enorme hoeveelheid opties die je krijgt bij alle moderne VW modellen.

  Is de Volkswagen Polo een goede auto?

De schaduwzijde van dergelijke functionaliteit is dat het gevoelig is voor problemen van tijd tot tijd, en de VW Up is zeker niet anders. Dit betekent dat het infotainmentsysteem bekend staat om soms uit te schakelen, volledig onbruikbaar te worden, of traag te reageren.

VW e-Up – Slechte verkoop

De reden waarom het zo moeilijk is om een lijst van de meest voorkomende VW e-Up problemen te maken, is dat de e-Up niet zo goed verkoopt. De reden daarvoor is simpelweg dat de e-Up alleen bruikbaar is in drukke stadscentra omdat de afmetingen, de ruimte en de actieradius allemaal te miezerig zijn om je op een langeafstandsreis te kunnen accommoderen.

Bovendien maken de mensen die de e-Up kopen er niet zo veel kilometers mee, zodat er veel tweedehands e-Up modellen met weinig kilometers op de tweedehandsmarkt te vinden zijn. Al deze redenen samen maken de verkoop van de e-Up echt zwak.

FAQ Sectie

Is de VW e-Up een goede auto?

Dat hangt ervan af aan wie u het vraagt. Als u in een druk stadscentrum woont dat te kampen heeft met krappe parkeerplaatsen of het ontbreken daarvan, dan zou u waarschijnlijk dol zijn op de e-Up, omdat u hiermee moeiteloos door de stad kunt rijden. Het zicht is geweldig, de auto is elektrisch wat betekent dat je er overal mee naartoe kan, en de prijs is verleidelijk voor een EV.

  Welke VW Golf is de beste

Anderzijds, als u vaak de stad uit gaat en u wilt iets stevigers dan een blikje met een pak batterijen, dan is de VW e-Up zeker geen auto voor u.

Is de VW e-Up beter dan de VW Up?

De VW e-Up is de betere stadsauto en de voordeligste optie als u de auto in uw garage of ergens anders kunt opladen wanneer dat nodig is. De VW Up met verbrandingsmotor is de betere keuze voor wie zijn auto niet alleen in de stad gebruikt, maar ook af en toe langere afstanden wil afleggen.

De Up met verbrandingsmotor is goedkoper in aankoop maar duurder in gebruik. Feit is dat deze twee vergelijkbaar zijn, met als enige verschil waar de stroom vandaan komt.

Wordt de VW e-Up uit productie genomen?

De VW Up en de VW e-Up zijn beide in 2020 uit productie genomen omdat VW (terecht) besloten heeft om zich te concentreren op hun eigen ID. EV bereik in plaats daarvan. De VW e-Up was nooit een hit en zou dat waarschijnlijk ook nooit worden.

Als zodanig is er nu al meer dan een jaar geen versie van de VW Up meer beschikbaar, omdat de herstructurering van het VW-merk en de slechte verkoop de Up voorgoed met pensioen hebben gestuurd.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts