Veel voorkomende problemen met de Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Problemen

De Volkswagen Passat is een premium middenklasse sedan die de Audi A6 in prijs onderbiedt, maar probeert een vergelijkbare ervaring te bieden. De Passat werd voor het eerst geïntroduceerd in 1973 en is nu in zijn 5e en helaas laatste generatie.

VW heeft echter onlangs verklaard dat ze de Passat helemaal uit productie nemen, wat betekent dat na 29 miljoen verkochte exemplaren een van de meest populaire familie sedans eindelijk uit productie gaat. Het is goed om te weten dat wie geïnteresseerd is in de VW Passat, blij zal zijn om te weten dat de Passat altijd een vrij betrouwbaar voertuig is geweest.

De meest voorkomende VW Passat problemen worden geassocieerd met de distributieketting systeem, klokveer falen, bobine falen, defecte O2 en MAF sensoren, en olielekkages. Het goede ding is dat de meeste van deze kunnen vrij gemakkelijk worden opgelost, maar als je niet aan te pakken vroeg genoeg, ze zijn waarschijnlijk gaat duur te zijn.

Al met al is de Passat altijd een betrouwbare familie sedan geweest, maar de allernieuwste Passat modellen zijn de beste van het stel. Het is een trieste realiteit dat SUV’s en crossovers zijn zo populair geworden dat ze nu met pensioen een van de beste sedans van alle tijden.

VW Passat – Problemen met de distributieketting

De ketting heeft als taak de kleppen van de cilinder in sync te houden met de zuigers. Het probleem ontstaat echter wanneer de ketting los komt te zitten door ofwel uitrekken van de ketting of door een defecte spanner. Hoe dan ook, als deze niet zo snel mogelijk worden opgelost, kunnen ze een motor volledig vernielen.

  Veel voorkomende problemen met Volkswagen Tiguan

Helaas, de VW Passat is geen onbekende voor tandheelketting problemen en de meeste eigenaren hebben hun kettingen vervangen na 100.000 mijl of zo. Gezien het feit dat veel VW Passat modellen zijn in staat om meer dan 250.000 mijl duren, het is nogal een probleem als je moet de ketting drie keer te vervangen om dat te beheren.

VW Passat – defecte klokveer

Een defecte klokveer is een van de meest defecte VW onderdelen ooit. Deze kleine veren zijn verbonden met het stuursysteem, en wanneer ze falen hebben ze de neiging om allerlei stuurwiel gemonteerde componenten zoals de claxon, de airbags, en het stuurwiel zelf uit te schakelen.
VW heeft om deze reden een aantal terugroepingen gedaan, maar het lijkt erop dat ze het probleem nog niet volledig hebben opgelost. NHTSA stelt dat meer dan 1,2 miljoen VW auto’s zijn gediagnosticeerd met klokveerproblemen nadat de terugroepactie was voltooid. Dit betekent dat problemen zoals deze er nog steeds zijn en dat de Passat die u bekijkt problemen kan hebben.

VW Passat – bobine defect

De bobines hebben de taak om spanning van de accu om te zetten in energie die door de bougie gebruikt kan worden. Als de bobines falen, zullen ze waarschijnlijk de motor afslaan en de motor niet meer starten. Het is moeilijk om te anticiperen op een bobine defect, maar als ze falen, zult u het weten.

De meeste eigenaren hebben gemeld dat hun VW Passat modellen plotseling beginnen backfiring, aarzelen om te versnellen, of het ervaren van harde start-ups. Al met al, als de bobines defect zijn, moet u de auto naar een ervaren monteur, want het is niet altijd gemakkelijk om te vertellen welke van hen is de schuldige.

  Is Volkswagen ID.4 een goede auto?

VW Passat – Defecte O2 en MAF sensoren

De massa luchtstroom sensor is belast met het controleren van de hoeveelheid en de dichtheid van de lucht die in de motor. De sensor stuurt vervolgens de gegevens naar de ECU, die vervolgens beslist hoeveel brandstof moet worden geleverd om een vonk te genereren. De MAF-sensor in de Passat werkt in tandem met de O2-sensor, wat betekent dat ze voortdurend met elkaar communiceren.

Als er echter een uitvalt, is de kans groot dat de andere dat ook doet. Defecte MAF sensor symptomen zijn motor hapert, slechte acceleratie, slechte stationaire prestaties, en een eeuwige check engine lampje dat gaat om je te achtervolgen in je dromen.

VW Passat – olielekkage

Zoals het geval is met de meeste Europese luxe auto’s, is de VW Passat ook bekend om vaak te ervaren olielekkages. De olielekkages in de VW Passat zijn meestal te wijten aan defecte kleppendeksel pakkingen en de nokkenas kettingspanner pakking. Veel eigenaren hebben gemeld deze problemen gebeuren op zowel lage kilometerstand voorbeelden en hoge kilometerstand voorbeelden.

De gemakkelijkste manier om dit probleem op te lossen is de pakking te vervangen. De allernieuwste modeljaren van de Passat zijn een stuk beter, terwijl de modellen uit het midden van de jaren 2000 het ergst lijken te zijn.

  Aiways vs VW - wat is beter?

FAQ Sectie

Waarom wordt de VW Passat uit productie genomen?

De VW Passat gaat uit productie omdat de Arteon bestaat en omdat de VW Passat stationwagon eigenlijk de populairdere keuze is. Bovendien concentreren de autofabrikanten zich tegenwoordig op SUV’s en crossovers, omdat dit tegenwoordig de populairste auto’s zijn.

Hoe dan ook, de nieuwste VW Passat is een enorm mooie auto en terwijl het beschikbaar is, moet je het overwegen.

Welke VW Passat is de beste om te krijgen?

De B8 Passat is de beste van allemaal, omdat hij technologisch het meest geavanceerd is en de betrouwbaarste van het stel. Wat de motoren betreft, is de 2.0L 4-cilinder de beste om te krijgen omdat die het beste evenwicht heeft tussen kracht, betrouwbaarheid en efficiëntie.

Kijk ook eens naar de 4MOTION-modellen, want die bieden de meest verfijnde rijervaring. De Passat ziet er het mooist uit in de R-Line uitvoering, terwijl de Highline en Comfortline uitvoeringen er ook erg goed uitzien.

Is de VW Arteon beter dan de VW Passat?

De VW Arteon is een stijlvollere en duurdere versie van de VW Passat. De verschillen tussen de twee zijn eerder minimaal en zijn enkel substantieel genoeg aan de buitenkant. Binnenin zien ze er bijna identiek uit en dat is jammer, want de Arteon ziet er over het algemeen een stuk gestroomlijnder uit.

Vanuit dat oogpunt is het logisch dat VW de Passat met pensioen stuurt, maar de Passat zal altijd de sterkere naam blijven. Wie weet, misschien komt de Passat ooit nog eens terug.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts