Veelvoorkomende problemen met Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster problemen

De Porsche 718 Boxster is een tweedeurs sportcoupé met vouwdak, ontworpen voor wie wil ervaren hoe een wendbare Porsche aanvoelt zonder er helemaal voor te gaan. Bovendien biedt de 718 Boxster de mogelijkheid om het dak naar beneden te doen, wat de beleving nog groter maakt. De 718 Boxster is echt een leuke auto om mee te rijden, want hij is wendbaar, ziet er goed uit en heeft dat begeerlijke Porsche-schildje op de voorkant.

De 718 Boxster lijkt een redelijk betrouwbare auto te zijn, zoals de meeste Porsches zijn, maar de meeste Porsches zijn ook vrij duur in onderhoud. De meest voorkomende problemen met de 718 Boxster hebben te maken met de transmissie, het lakwerk, oververhitting, de uitrusting, en problemen met de airco. Deze problemen zijn niet noodzakelijk gerelateerd aan een gebrek aan onderhoud.

Problemen zoals deze hebben de neiging zich voor te doen zelfs als u de auto adequaat onderhoudt. Het is ook belangrijk om te vermelden dat de vroege 718 Boxster modellen aanzienlijk meer problemen opleverden dan latere modellen, omdat Porsche hun auto’s tijdens de productie voortdurend verbetert.

Al met al is de 718 Boxster een betrouwbare auto en zou hij nog een hele tijd mee moeten kunnen gaan. Porsches zijn berucht om hun hoge gebruikskosten, maar de Boxster is een instap-Porsche en dat betekent dat de gebruikskosten niet zo hoog zijn.

Porsche 718 Boxster – Transmissie problemen

Vroege Porsche 718 Boxster modellen stonden erom bekend dat ze last hadden van verschillende transmissie problemen. De transmissie die gebruikt wordt op deze auto’s zijn ofwel handgeschakelde 6-versnellingsbakken of PDK automatische versnellingsbakken met dubbele koppeling en de PDK’s waren degenen die de meeste problemen veroorzaakten. Eigenaars klaagden over de luiheid van de PDK, vooral bij het terugschakelen.

Ernstigere problemen met de PDK hebben te maken met het doorslippen van het sperdifferentieel, wat het rijgedrag van de auto sterk beïnvloedt. Ook een onrustig gevoel, het niet willen inschakelen van een versnelling en horten en stoten bij lagere snelheden kwamen relatief vaak voor. Ververs de transmissievloeistof wanneer dat nodig is, want dat zal het probleem waarschijnlijk oplossen.

  Hebben Porsches veel problemen?

Porsche 718 Boxster – Problemen met de lak

Vroege 718 modellen hadden ook problemen met de lakkwaliteit, wat inderdaad een heel groot probleem is. De verf was gewoon niet coherent genoeg en er waren veel swirl merken en defect rechtstreeks uit de fabriek. Deze zijn waarschijnlijk te wijten aan een gebrek aan kwaliteitscontrole nadat de auto’s werden gemaakt en als je ze niet vroeg genoeg opmerkt, was er niets wat je er aan kon doen.

Als zodanig, als u op zoek bent naar een gebruikte 718 Boxster, zorg ervoor om rond te gaan de hele auto en aandacht besteden aan de kwaliteit van de verf. Het overspuiten van een complete 718 Boxster bij Porsche kost obsceen veel geld. Het schilderen van uw 718 elders zou kunnen schaden de wederverkoopwaarde van de auto vrij een beetje dus zorg ervoor dat de verf kwaliteit grondig inspecteren voordat u besluit om de trekker over te halen en een 718 Boxster kopen.

Porsche 718 Boxster – Oververhitting problemen

Oververhitting problemen zijn enkele van de meer stressvolle ontmoetingen die je kunt hebben met een 718 Boxster. Een eigenaar klaagde over het feit dat de 718 met slechts 25.000 mijl op de klok voortdurend oververhittingsproblemen had. Porsche verving de waterpomp en de thermostaat, maar het probleem bleef bestaan. Houd in gedachten dat de geregistreerde temperaturen ruim boven de 230 graden aan de motor waren.

Sommigen zeggen dat deze problemen te wijten zijn aan lekken in het radiatorcircuit die alleen plaatsvinden als de auto op temperatuur is. Dit betekent dat je het lek niet kunt opmerken als de auto koud is. Anderen zeggen dat deze problemen te wijten zijn aan een aantal sensoren die niet in staat zijn om de temperatuur van de auto goed te lezen en het koelsysteem dienovereenkomstig aan te passen.

  Wat is er mis met een Porsche Boxster?

Porsche 718 Boxster – Problemen met de uitrusting

De 718 Boxster heeft ook een aantal problemen met de uitrusting, zoals de achterspoiler die niet volledig naar beneden wil. Wanneer de spoiler naar beneden gaat, kan hij gewoon niet gelijk komen met de rest van de carrosserie. Andere uitrustingsgerelateerde problemen hebben te maken met het inklapbare dak, dat soms traag en onresponsief reageert.

De achterlichten zijn soms ook een probleem omdat ze hun vermogen kunnen verliezen en de ruimte tussen de spatborden en de voorkoffer kan ongelijk zijn. Al bij al zijn deze uitrustingsgerelateerde problemen vooral onaangenaamheden en hebben ze niet echt veel invloed op de algemene bruikbaarheid van de auto.

Porsche 718 Boxster – problemen met de airconditioning

Tot slot moeten we het hebben over de problemen met de airconditioning, want die komen zowel bij de nieuwere als de oudere 718 Boxster modellen voor. Eigenaars hebben geklaagd over het verlies van de koelcapaciteit van het A/C systeem, koelmiddellekken en problemen met de condensatie leidingen.

Deze problemen zijn meestal het gevolg van een gebrek aan goed onderhoud, wat betekent dat een goed onderhouden 718 geen van deze problemen zou mogen hebben. Hoe dan ook, zorg ervoor om het A / C-systeem te controleren voordat u besluit om een gebruikte 718 Boxster te kopen.

FAQ Sectie

Moet ik een Porsche 718 Boxster kopen?

De Porsche 718 Boxster is een wendbare 2-zitter, gemaakt voor wie wil genieten van de sensatie die gepaard gaat met top-down rijden. De Boxster is een goed uitgebalanceerde sportwagen met een middenmotor en daarom is het zo leuk om ermee te rijden. Sommigen zeggen dat het 718-platform levendiger en opwindender aanvoelt dan zijn grotere broer, de 911.

  De beste geschenken voor Porsche liefhebbers

Al met al, als u een compacte 2-zits sport cabriolet wilt, is de 718 Boxster zeker een goede optie en zou u hem moeten overwegen.

Is de Porsche 718 Boxster beter dan de 718 Cayman?

De 718 Boxster kost iets meer geld, biedt een inklapbaar dak en heeft voor de meeste mensen de voorkeur. De Cayman daarentegen is de meer gerichte optie van de twee omdat hij lichter en stijver is, en dat voel je zeker als je op het randje zit.

Als je dus een serieuze prestatieauto wilt, kies dan voor de Cayman. Aan de andere kant, als u een prestatie auto wilt, maar u wilt ook een top-down cruiser, dan is de Boxster de betere keuze.

Waarom zijn Porsches duur in onderhoud?

Er zijn twee redenen waarom Porsches meer geld kosten in onderhoud. Ten eerste zijn de kosten voor onderdelen 10-15% duurder dan bij andere vergelijkbare Europese merken, terwijl de levensduur van deze onderdelen ook tot 50% langer is.

Dit betekent dat u veel waar voor uw geld krijgt, maar dat u er in het begin wel voor moet betalen. Porsches zijn geen Audi’s, BMW’s en Mercedessen, wat betekent dat de Porsche badge zeker een niveau hoger is dan deze drie.

Porsche Boxster veel voorkomende motor problemen en defecten

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts