Veelvoorkomende problemen met Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 problemen

De Porsche 718 Boxster GTS 4.0 is een 2-zits Porsche cabriolet sportwagen gemaakt voor degenen die graag het Boxster platform, maar kan niet doorgronden de 4-cilinder line-up die wordt geleverd met entry-level 718 modellen. De 4.0 liter vlakke 6-cilinder motor in het GTS model is rechtstreeks afkomstig van de 911 GT3 en is een veel spannender en capabeler motor.

De GTS is dan ook veel duurder dan de instapmodellen van de Boxster, maar de meeste Porsche-liefhebbers zullen zich geen twee keer bedenken wanneer ze moeten kiezen welke motor het beste bij het 718-chassis past. De vlakke 6-cilinder is duurder in het verbruik en volgens sommigen veel problematischer dan de 4-cilinder, maar hij is wel veel spannender.

Als het op betrouwbaarheid aankomt, heeft de 4.0L motor last van drijfstangproblemen en een hoger olieverbruik. De transmissie is soms ook gevoelig voor problemen, net als het airconditioningsysteem. De uitrusting, waaronder de achterspoiler en de inklapbare softtop, zijn op bepaalde modellen ook problematisch.

Al met al is de 718 GTS 4.0 een relatief betrouwbare auto, maar je moet hem wel goed onderhouden als je wilt dat dat zo blijft. Daarnaast zou het net zo goed de sweet spot van de hele 718 Boxster line-up kunnen zijn, want je krijgt de platte 6-cilinder motor zonder Boxster Spyder geld te betalen.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Motor problemen

Veel 718 modellen aangedreven door de 4.0L vlakke 6-cilinder motor hadden te kampen met problemen als gevolg van niet goed bevestigde stangen waardoor de motor kan afslaan. Sommige Porsche-specialisten hebben verklaard dat deze problemen de motor niet alleen kunnen afslaan, maar hem zelfs volledig kunnen vernielen. De motor zou in brand kunnen vliegen, wat een uiterst gevaarlijke situatie is.

  Is Porsche een supercar?

Om deze problemen aan te pakken heeft Porsche een terugroepactie georganiseerd, die zelfs de productie van de 718 volledig heeft stopgezet. Porsche besloot toen om de motor van de wagens met problematische stangen volledig te vervangen en de productie van vlakke 6-cilinder 718’s voort te zetten met de nieuwere motor in de plaats.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Olieverbruik problemen

De 718 Boxster GTS 4.0 motor is ook gevoelig voor hogere niveaus van olieverbruik. Sommigen zeggen dat het probleem met de stang ook verband houdt met een hoger olieverbruik, maar veel Porsche-specialisten zeggen dat dit probleem te wijten is aan de manier waarop de motor in het algemeen is gebouwd.

Sommigen beweren zelfs dat dit volkomen normaal is en dat je motorolie in je kofferbak moet bewaren en bijvullen wanneer dat nodig is. Hoe dan ook, een hoog olieverbruik kan niet als iets normaals worden gezien, dus als u geïnteresseerd bent in het kopen van een 2e hands 718 Boxster GTS, zorg er dan voor dat u het oliepeil inspecteert en de eigenaar ernaar vraagt.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Transmissie problemen

De Porsche 718 Boxster GTS 4.0 wordt geleverd met ofwel een Porsche short-throw handgeschakeld of de beroemde PDK 7-traps dual-clutch automaat. De handgeschakelde versnellingsbak is ongelooflijk leuk om te rijden, maar het is vrij delicaat, wat betekent dat je moet je tijd nemen tijdens het gebruik ervan en niet al te agressief zijn. Die koppelingen kunnen vrij snel verslijten als je het niet op de juiste manier doet.

  Is de Porsche Boxster een vrouwenauto?

De PDK daarentegen is nu redelijk kogelvrij, maar je moet er ook goed voor zorgen. Ververs de transmissie olie wanneer dat nodig is en ga niet te hard bij het starten van de auto. Hij kan soms wat te traag reageren, maar dat is meestal te wijten aan softwareproblemen die zonder problemen kunnen worden opgelost.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Problemen met de airconditioning

De Porsche 718 line-up lijkt te lijden aan verschillende A / C-systeem-gerelateerde problemen, zoals die in verband met de condensor, de condensor leidingen, en het onvermogen van de auto om snel te koelen of te verwarmen van de cabine. Hoe dan ook, deze kunnen eenvoudig worden opgelost door uw auto naar een Porsche specialist te brengen, die in staat zou moeten zijn om er meteen voor te zorgen.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Uitrustingsproblemen

De Porsche 718-lijn heeft soms ook te kampen met problemen in verband met de achterspoiler, die vaak niet gelijk loopt met de carrosserie van de auto. Deze problemen zijn niet echt problematisch omdat ze met eenvoudige software-updates kunnen worden opgelost.

Het soft-top cabriodak is soms traag of reageert niet. Het kan ook vastlopen in verschillende posities, wat een onderhoudsbeurt kan vereisen. Dit komt niet als een verrassing aangezien soft-top cabriolets delicaat zijn en na een tijdje kunnen ze defect raken.

FAQ Sectie

Is de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 de moeite waard?

Als u van de 718-reeks houdt en u de Boxster verkiest boven de Cayman, dan zou de GTS 4.0 wel eens de perfecte auto voor u kunnen zijn. De reden waarom is simpel, u krijgt de vlakke 6-cilinder atmosferische motor zonder Boxster Spyder geld te betalen die inherent niet zo veel anders is dan de GTS maar toch meer geld kost.

  Is de Porsche 944 betrouwbaar?

Als u niet overdreven lang en groot bent, zou u ook in de Boxster comfortabel moeten kunnen zitten en daarom is de Boxster een geweldige auto voor u.

Waarom zou ik geen Porsche 718 Boxster GTS 4.0 kopen?

Er zijn een paar redenen waarom u de Boxster GTS 4.0 beter niet kunt kopen. De eerste is de prijs want hij begint bij $90.000 wat ongeveer $10.000 minder is dan de Porsche 911 992. Een gebruikte 991 GT3 kan worden verkregen voor een vergelijkbare prijs als een goed uitgeruste GTS 4.0 die zou zeer zeker mijn keuze.

Bovendien is de GTS 4.0 een compacte auto die in 99% van de situaties niet geschikt is voor dagelijks gebruik. Hij is klein en krap voor iedereen die langer is.

Houdt de Porsche 718 Boxster GTS 4.0 zijn waarde goed?

De 718-reeks wordt algemeen erkend als de auto met de allerbeste restwaarde van alle andere auto’s uit dat segment. We moeten ook in gedachten houden dat 6-cilinder 718 modellen ook een stuk beter in waardebehoud zijn dan kleinere 4-cilinder motoren, wat de GTS 4.0 nog meer sterkt als een auto die zijn waarde ongelooflijk goed behoudt.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts