Veel voorkomende problemen met Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

De Porsche 718 Cayman GTS 4.0 is een 2-zits compacte Porsche sportwagen gemaakt voor diegenen die willen genieten van een compact Porsche onderstel, maar met de 4.0L vlakke 6-cilinder motor. Volgens veel Porsche liefhebbers is de 911 de laatste jaren veel te groot geworden, terwijl de Cayman nu precies de juiste afmetingen heeft.

Wat betrouwbaarheid betreft, verschilt de 718 Cayman GTD 4.0 niet noodzakelijk veel van de andere 718 modellen, behalve wat de motor betreft, die bekend staat om zijn problemen. De meest voorkomende problemen met de 718 Cayman GTS hebben te maken met de drijfstangen van de motor, een hoger olieverbruik en problemen met de transmissie.

De 718 heeft ook problemen met het A/C systeem en de uitrusting. De meeste van deze problemen kunnen pro-actief worden opgelost, wat betekent dat onderhoud essentieel is. Het is waar dat Porsches aanzienlijk meer geld kosten om te onderhouden dan de meeste premium auto’s die er zijn, maar je krijgt waar je voor betaalt.

Aan de andere kant hebben Porsches het voordeel dat de vervangingsonderdelen ongeveer 50% langer meegaan dan de meeste andere merken. Al met al is de GTS 4.0 een erg leuke auto om mee te rijden en is het een van de beste 718 modellen die er zijn.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Motor drijfstang problemen

Waarschijnlijk het ergste probleem dat ooit kan gebeuren met uw 718 GTS is het probleem dat geassocieerd wordt met defecte drijfstangen. Porsche stopte zelfs de productie van veel 718 modellen met de vlakke 6-cilinder motor omdat ze dit probleem moesten oplossen voordat ze verder konden gaan. Als er niet vroeg genoeg iets aan gedaan wordt, kunnen deze ernstige schade aan uw motor veroorzaken.

  Hoe lang mag je zijn om in een Porsche te passen?

Ze kunnen zelfs leiden tot motorbranden als ze niet goed worden aangepakt. Het goede nieuws is dat Porsche ervoor heeft gezorgd dat alle defecte motoren worden vervangen door nieuwere exemplaren. Je kunt hier echter nooit zeker van zijn. Zorg er dus voor dat u de drijfstangen van de motor inspecteert voordat u besluit een gebruikte 718 Cayman GTS te kopen.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Hoog olieverbruik

De 4.0L vlakke 6-cilinder motor komt rechtstreeks uit de Porsche 911 GT3, wat betekent dat de motor in staat is om veel meer vermogen te leveren dan in de 718 Cayman. Veel eigenaren klagen er echter over dat ze om de paar honderd kilometer olie moeten bijvullen omdat de auto veel te veel olie verbrandt.

De noodzaak om olie bij te vullen hangt af van elke individuele auto. Volgens sommige Porsche-specialisten is dit normaal, maar volgens anderen niet. Hoe dan ook, houd je oliepeil in de gaten, want een tekort aan motorolie kan ernstige motorschade veroorzaken, zozeer zelfs dat het een motor kan vernielen.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Transmissie problemen

De 718 Cayman GTS 4.0 is leverbaar met een Porsche short-throw handbak of een automatische PDK versnellingsbak met dubbele koppeling. De PDK had in het begin van de levensduur van de GTS problemen, maar de latere 4.0L modellen met PDK zijn een stuk betrouwbaarder. De transmissie kan soms nog aarzelen, maar over het algemeen is het een heel goed systeem.

De short-throw handgeschakelde versnellingsbak is een stuk anders, omdat het moet worden vertroeteld, anders, het gaat mislukken. Sommigen zeggen dat deze problemen volledig te wijten zijn aan een gebrek aan vaardigheid, terwijl anderen geloven dat Porsche handgeschakelde versnellingsbakken niet zo goed zijn als sommigen denken dat ze zijn.

  2022 BMW X5 VS Porsche Cayenne - Wat is beter?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Problemen met de airconditioning

De Porsche 718 Cayman GTS heeft te kampen met verschillende problemen met de airconditioning, maar die problemen doen zich in de hele 718-reeks voor. Deze omvatten problemen met de A / C condensor, problemen met condensor leidingen, en de auto verliest het vermogen om te koelen of te verwarmen van de cabine wanneer dat nodig is. Deze kunnen typisch met enkel reparaties worden opgelost zonder de behoefte aan ernstige vervangstukken.

Als u geïnteresseerd bent in de aanschaf van een 718 Cayman GTS, zorg dan voor een grondige inspectie van het airco systeem.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Uitrustingsproblemen

De 718 Cayman GTS lijdt aan bepaalde uitrustingsproblemen die relatief vaak voorkomen bij bepaalde Cayman modellen. Een van die problemen heeft te maken met de achterspoiler, die niet vlak kan zitten als hij verlaagd is. Anderen hebben problemen gemeld met de spatborden en de motorkap die niet goed uitgelijnd zijn.

FAQ Sectie

Is de Porsche 718 Cayman GTS 4.0 de moeite waard?

Ja, dat is het zeker. De 718 Cayman GTS 4.0 is een van de beste Cayman modellen die ooit is uitgebracht omdat hij het 718 chassis combineert met een glorieuze 4.0L vlakke 6-cilinder motor met natuurlijke aanzuiging. Dit zorgt ervoor dat de 718 Cayman GTS goed klinkt, goed loopt, en als een genot aanvoelt achter het stuurwiel.

De enige Cayman modellen die beter zijn dan de GTS 4.0 zijn de GT4 en de GT4 RS, die beide veel meer geld kosten dan de GTS. Al met al kunnen we dus met zekerheid zeggen dat de GTS 4.0 de moeite waard is.

  Heeft de Porsche Boxster een hardtop?

Wat is het verschil tussen de Porsche 718 Cayman GTS 4.0 en de GT4?

De Porsche 718 GT4 is een op het circuit gerichte versie van de gewone Cayman, wat betekent dat hij veel geconcentreerder rijdt en aanvoelt dan alle andere 718-modellen, met uitzondering van de GT4 RS, die de absolute top vormt. De GT4 is ook een auto met een beperkte oplage, wat betekent dat er niet al te veel van in omloop zijn.

Hoewel de GTS 4.0 en de GT4 dezelfde motor hebben, is de GT4 krachtiger en verslaat hij de GTS in alle opzichten. Bovendien krijgt de GT4 een speciale bodykit, een vaste achterspoiler en scherpere banden rechtstreeks van de fabriek.

Is er een versie van de Porsche 718 Cayman GTS met 4-cilinder motor?

Ja, de eerste 718 GTS heeft een 4-cilinder motor, terwijl de modellen die na de facelift halverwege de cyclus zijn opgefrist, een vlakke 6-cilinder motor hebben. Tussen deze twee is de 4.0L veruit de betere auto, aangezien de motor het verschil van de wereld maakt. De 4-cilinder GTS is echter ook een leuke auto, maar hij kan gewoon niet tippen aan de ervaring die je krijgt met een vlakke 6-cilinder motor.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts