VW 2.0 TSI motor problemen

VW problemen

De Volkswagen EA888 familie van motoren is wat de meeste mensen verwijzen naar de beste huidige VW woon-werkverkeer benzinemotor die je kunt kopen. De 2.0L TSI is waarschijnlijk de beste van allemaal, omdat hij veel vermogen biedt, maar ook behoorlijk efficiënt en redelijk geavanceerd is. U kunt deze motor krijgen in iets als een Audi A4 die stil, volgzaam en krachtig is.

Aan de andere kant kun je hem ook krijgen in hete hatchbacks zoals de Golf GTI Performance. In dit artikel gaan we een lijst van alle voorkomende VW 2.0 TSI motor problemen en u vertellen wat je nodig hebt om uit te kijken voor als je in de markt voor een van deze gebruikte. Ze zijn populair en redelijk betrouwbaar, maar ze zijn zeker niet perfect.

Deze problemen omvatten lekkende/verstopte brandstofinjectoren, problemen met de waterpomp, problemen met de bobine, problemen met de distributieketting en problemen met het PVC-systeem. Sommige daarvan kunnen proactief worden opgelost en daarom moet je dit artikel tot het einde toe lezen, terwijl andere inherent zijn aan veel VW EA888-motoren, waaronder de 1.8 TSI, de 2.0 TSI en zijn kleinere broertjes.

Als u in de markt bent voor een auto met deze respectieve motor, zorg dan voor een inspectie vóór de aankoop om volledig op de hoogte te zijn van hoe de motor met deze problemen omgaat. Als deze goed is onderhouden, gaat hij zeker heel lang mee.

Lekke/verstopte brandstofinjectoren

Een van de meest voorkomende problemen met de 2.0L TSI is dat de brandstofinjectoren kunnen gaan lekken of ernstig verstopt raken. De 2.0L TSI is een motor met directe inspuiting, wat betekent dat hij zowel voordelen als nadelen heeft, waaronder de twee bovengenoemde. Omdat deze onder extreem hoge druk werken, gaan ze uiteindelijk stuk.

  Is Volkswagen Caddy een goede auto?

Als ze dat doen, zal uw auto verkeerd ontsteken, slecht stationair draaien, slecht accelereren, brandstof lekken en verschillende foutcodes oproepen, zoals die van de P0300-familie. Koolstof opbouw kan ook plaatsvinden met deze motoren dat is waarom je zal moeten deze injectoren te vervangen en eventueel zelfs walnoot stralen uw motor internals te reinigen van alle koolstofafzettingen.

Problemen met de waterpomp

De waterpomp is belast met het duwen van de koelvloeistof door de motor om de temperaturen op afstand te houden. Het probleem met de 2.0 TSI is dat de behuizing van de waterpomp gemaakt is van plastic, dat gevoelig is voor slijtage, vooral omdat het zich in de buurt van hete motoronderdelen bevindt. Hoge druk, hitte en plastic zijn om voor de hand liggende redenen geen goede combinatie.

Wanneer dit gebeurt, zal uw auto waarschijnlijk hoge motortemperaturen vertonen. Wanneer dit gebeurt, kunt u beter niet met de auto rijden en de waterpomp zo snel mogelijk controleren. Dit probleem wordt vaak in verband gebracht met de P2181 foutcode.

Problemen met de bobine

De bobines zijn ontworpen om elektrische energie uit de accu te halen en naar de bougie te sturen, die vervolgens het verbrandingsproces in gang zet. Als een van deze drie defect is, zal uw auto waarschijnlijk ruw sterven, verkeerd ontsteken, of helemaal niet kunnen starten. Wanneer dit gebeurt, moeten uw bobines en uw bougies samen worden geïnspecteerd.

  Alles over 2023 VW elektrische modellen

Meestal is het te wijten aan defecte bobines. Het beste is om alle vier de bobines tegelijk te vervangen, maar veel VW specialisten stellen dat je het beste al je bougies kunt vervangen als je ook al je bobines vervangt.

Problemen met de distributieketting

Problemen met de distributieketting waren vroeger het grootste probleem bij oudere VAG motoren. Gelukkig zijn de nieuwere motoren beter, maar nog steeds niet helemaal vrij van deze problemen. Het probleem is dat de kettingspanner na verloop van tijd broos kan worden of dat de ketting zijn spanning kan verliezen. Dit kan de interne onderdelen van uw motor ernstig beschadigen.

Het meest voorkomende symptoom van dit probleem is een ratelende motor of metaalschilfers in de olie. Als u deze tegenkomt, moet u de spanner en de ketting onmiddellijk inspecteren. Als u dit niet in een vroeg stadium oplost, zal uw motor waarschijnlijk sterven.

Problemen met het PVC-systeem

Om de lijst af te maken, moeten we ook problemen met het PVC-systeem vermelden. Het positieve carterventilatiesysteem heeft als taak motorgassen te recirculeren om meer vermogen te creëren en de koolstofvoetafdruk van de auto te verlagen. Het PVC-systeem kan echter verstopt raken en deze gassen terug naar de motor sturen, wat een probleem is.

Veel voorkomende symptomen zijn een ruw stationair toerental, ontstekingsfoutcodes, fluitende inlaatgeluiden en olielekken. Zorg ervoor dat u de PVC vervangt wanneer u een of meer van deze problemen tegenkomt.

  Volledig autonome elektrische auto's die passagiers horizontaal laten slapen

FAQ Sectie

Is de VW 2.0 TSI een goede motor?

De 2.0 TSI is waarschijnlijk een van de beste 4-cilinder benzinemotoren die VW ooit gemaakt heeft. Zeker, er is heel wat controverse rond deze motor omdat velen hem vrij onbetrouwbaar en een beetje te agrarisch vinden. Maar als de motor goed wordt onderhouden en niet wordt misbruikt, gaat hij lang mee.

Is VW TSI beter dan VW TDI?

De VW TSI-motorfamilie staat voor VW-benzinemotoren, terwijl de VW TDI voor VW-dieselmotoren staat. Gemiddeld zijn de VW TSI-motoren geavanceerder, bieden ze meer vermogen, zijn ze iets dorstiger en vervuilen ze minder.

TDI-motoren hebben een hoger koppel, zijn meestal waardevoller in plaatsen zoals Europa, en klinken een beetje tractorachtig, wat niet in de smaak valt bij degenen die luxe voertuigen willen.

Wat is de krachtigste VW 2.0 TSI-motor?

De krachtigste 2.0 TSI-motor is te vinden in de Audi A4 en de Golf R, waar hij maximaal 315 pk en 310 lb-ft aan koppel levert. Deze cijfers zijn uiterst fruitig voor een 2.0L 4-cilinder motor. De Golf R kan vanuit stilstand in een bespottelijke 3,7 seconden naar 100 km/u, dezelfde tijd als de 5,2 l twin-turbocharged Aston Martin DBS Superleggera met 715 pk.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts