VW 1.4 TSI Motorproblemen

VW problemen

De Volkswagen Auto Group (VAG) is een van de grootste bedrijven op aandelen in de auto-industrie. De VAG-groep bezit merken als Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat, Bugatti en Cupra. Met zo’n breed scala aan geweldige automerken is VW echt een krachtpatser als het gaat om het maken van indrukwekkende motoren.

De 1.4L TSI komt waarschijnlijk niet in je op als je denkt aan de beste VW-motoren van het moderne tijdperk, maar niemand kan ontkennen dat de 1.4L TSI het fundament is van de hedendaagse VW-motoren. Hij levert in sommige versies meer dan 140 pk en is bovendien ongelooflijk efficiënt. De 1.4 TSI debuteerde in 2006 en is sindsdien gebruikt in vele modellen van VW, Audi, Skoda, Cupra en Seat.

Toch is niet alles rozengeur en maneschijn met de 1.4L TSI, want er zijn enkele problemen die het bespreken waard zijn. Sommige van de VW 1.4 TSI motorproblemen zijn ernstig en vereisen professionele hulp. Deze omvatten overmatig olieverbruik, defecte bobines, problemen met de distributieriem, problemen met de turbolader en koolaanslag.

Sommige daarvan kunnen proactief worden opgelost door tijdig en goed onderhoud, maar andere zijn veel hardnekkiger dan dat. We gaan ze nu afzonderlijk opnoemen en u alles vertellen wat u erover moet weten. Zo krijgt u een breed inzicht in wat u kunt verwachten met de 1.4L TSI.

Overmatig olieverbruik

Overmatig olieverbruik is een vrij groot probleem met oudere VW motoren, voornamelijk de EA111 generatie, terwijl de EA211 generatie beter is, maar niet vrij van olieverbruik problemen. Hier hoort de 1.4L TSI bij. Er wordt gezegd dat de 1.4L TSI meer dan een kwart olie per 1.000 mijl kan verbruiken, wat betekent dat degenen die niet voorzichtig zijn met hun olieverversing kunnen eindigen met defecte motoronderdelen.

  Veel voorkomende problemen met de Volkswagen Passat

Helaas is de enige manier waarop men hiermee kan omgaan, het simpelweg verversen van de olie wanneer dat nodig is. Dit betekent dat u uw olieverversingsintervallen moet verkorten, vooral als u een 1.4L TSI met een hogere kilometerstand bezit.

Storingen aan de bobine

Veel turbomotoren zijn gevoelig voor problemen met bobines en bougies en de 1.4L TSI is niet anders. De bobines hebben de taak om de accu van spanning te voorzien, waardoor de vonk wordt ontstoken. Dit is wat het verbrandingsproces op gang brengt, wat betekent dat ontstekingsfouten de symptomen zijn waarop u moet letten.

Als één bobine het begeeft, is het raadzaam om ze allemaal tegelijk te vervangen, omdat dat ervoor zorgt dat uw volgende partij een beter deel van 80.000 -100.000 mijl meegaat. Deze worden ook meestal ondersteund door foutcodes. Al met al is het niet waarschijnlijk dat deze meerdere keren stuk gaan tijdens de levensduur van de auto.

Problemen met de distributieriem

Problemen met de distributieriem behoren tot de ergste die u kunt tegenkomen, omdat ze de gewoonte hebben de zuigers te vernietigen. De spanners van deze riemen staan erom bekend dat ze hun spanning verliezen en daardoor beginnen rond te slingeren. Gelukkig komt het probleem hier niet zo vaak voor als bij eerdere EA111 motoren die een ketting gebruikten, maar gevaarlijk is het zeker.

De meest voorkomende symptomen van een distributieriemprobleem zijn slechte prestaties, een ratelende motor bij stationair toerental, een losse riem, een schuddende motor en mogelijk metaalsplinters in de olie. Om dit te verhelpen moet u meestal zowel de spanner als de riem vervangen.

  Alles over 2023 VW elektrische modellen

Problemen met de turbolader

De twee meest voorkomende problemen met de turbolader van de 1.4 TSI zijn het kleven/rammelen van de wastegate. De wastegate is een onderdeel dat de druk van de motor moet regelen. Hij regelt de snelheid van de turbine, waardoor het vermogen optimaal toeneemt en het systeem niet oververhit raakt.

Deze kleppen kunnen zowel openen als sluiten, en het probleem is wanneer ze niet openen of sluiten wanneer dat nodig is. Als uw brandstofefficiëntie begint te lijden of als uw motor begint te fluiten, kunt u de klep het beste inspecteren en vervangen/repareren.

Koolstofophoping

Koolstofafzetting is een inherent probleem bij alle motoren met directe injectie, wat betekent dat andere merken zoals Ford bijvoorbeeld. Er zijn verschillende nadelen en voordelen van directe injectie motoren, maar het lijkt erop dat de meerderheid van de automakers deze dagen geloven dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Koolstofophoping ontstaat wanneer koolstof zich afzet op de interne onderdelen van de motor en kan de motor uiteindelijk zo zwaar belasten dat hij zelfs kan uitvallen. Gelukkig gebeurt dit maar een of twee keer tijdens de levensduur van de motor. Om dit probleem te voorkomen/op te lossen, moet u de inwendige delen van de motor reinigen met een proces dat walnootstralen heet.

FAQ Sectie

Is de VW 1.4 TSI een goede motor?

De 1.4L VW TSI is één van de meest populaire motoren die VW maakt, wat betekent dat een aanzienlijk aantal VW-modellen deze motor gebruiken. Hij wordt aangeboden in een aantal stadia van tuning, afhankelijk van uw voorkeur voor vermogen en efficiency. Al met al is deze motor ook stil en redelijk geavanceerd, wat betekent dat hij voor de meeste mensen meer dan voldoende is.

  Is Volkswagen Lupo een goede auto?

Het is misschien geen opwindende motor, maar dat is de bedoeling, want VW biedt zijn krachtigere 2.0L TSI aan in de Golf GTI, de Golf R en enkele Audi Sport-modellen.

Hoe zuinig is de VW 1.4 TSI-motor?

De 1.4L TSI wordt in verschillende uitvoeringen aangeboden. De minst krachtige is de 85pk variant die je bijvoorbeeld in een VW Polo vindt. Deze motor levert 38MPG in de VS, terwijl de krachtigere 125pk variant 35MPG levert.

De VW Sirocco gebruikt een 1.4L 160pk motor die 25MPG kan leveren, wat een behoorlijk getal is. Hybride versies van de 1.4L, zoals die in de Seat Leon 1.4TSI e-Hybrid, kunnen samen ongeveer 168 MPG opleveren.

Gaat VW stoppen met de 1.4L TSI?

Het is onduidelijk of VW al dan niet met de 1.4L gaat stoppen, maar zeker is dat VW vooral streeft naar elektrificatie en hybridisatie van zijn hele gamma. Dit betekent dat het 1.4L hybride TSI-model zeker veel langer zal meegaan en dat de krachtigere niet-hybride 1.4L TSI-modellen als eerste op het hakblok zullen liggen.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts