De grootste problemen met Tesla’s

Wat zijn de slechte dingen aan Tesla?

Tesla’s zijn de populairste elektrische auto’s ter wereld. Ze zijn ook milieuvriendelijk en uitgerust met topfuncties. Maar zoals elk automerk hebben ook Tesla’s meerdere problemen waar eigenaars rekening mee moeten houden. Wat zijn de grootste problemen met Tesla’s?

De grootste problemen met Tesla’s zijn de slechte bouwkwaliteit, de hoge onderhoudskosten, de autopilot & stuurbekrachtigingsproblemen, de moeilijke vervanging van oude accu’s en de slechte sneeuwbestendigheid. Verder hebben verschillende Tesla-eigenaren ook melding gemaakt van een gebrek aan ondersteuning door autodealers en een gebrek aan sleepcapaciteit, en Tesla-updates veroorzaken nog meer problemen.

Slechte bouwkwaliteit

Tesla’s hebben verschillende problemen met de bouwkwaliteit. Hoewel de interieurs goed ontworpen zijn, zijn de gebruikte materialen niet van goede kwaliteit, wat voor veel problemen zorgt. Bovendien slijten verschillende onderdelen aan de buitenkant van de auto sneller. Enkele problemen met de bouwkwaliteit van Tesla’s zijn zekeringen die uitsteken, bouten die losroesten en verf die afbladdert.

Toch is niet alles aan de Tesla van slechte kwaliteit. Het dak en de carrosseriepanelen zijn bijvoorbeeld allemaal gemaakt van hoogwaardige materialen en ook het interieur is mooi.

Als je ooit problemen hebt ondervonden met een Tesla, dan weet je waarschijnlijk als geen ander hoe prijzig reparaties kunnen worden als ze niet worden gedekt door een garantie of verzekering. Hoewel het initiële prijskaartje van een Tesla hoog kan zijn, is het belangrijk om te erkennen dat deze kosten niet alleen te wijten zijn aan de geavanceerde technologie. De bouwkwaliteit van Tesla’s is een onderwerp van kritiek en bezorgdheid onder veel eigenaren en industrie-experts.

Een van de redenen waarom de verzekeringspremies voor Tesla’s zo hoog zijn, is dat de auto’s dure reparaties nodig hebben. Zelfs kleine ongelukjes of storingen kunnen leiden tot aanzienlijke reparatierekeningen die veel hoger zijn dan die voor traditionele benzineauto’s.

Sommige eigenaren hebben problemen gemeld met deurgrepen die niet goed werken, touchscreens die het begeven en andere elektronische onderdelen die het begeven. Dit soort problemen vereist vaak de vervanging van volledige onderdelen in plaats van alleen de reparatie van specifieke onderdelen, waardoor de kosten nog verder oplopen. Dit duidt op een zorgwekkende trend waarbij de bouwkwaliteit van de Teslas achterblijft bij wat klanten verwachten van zo’n duur en technologisch geavanceerd voertuig.

De waarheid is dat zelfs als je niet betaalt om die onderdelen te vervangen, ze maar al te vaak van veel mindere kwaliteit zijn dan we allemaal willen geloven. Dit roept vragen op over de duurzaamheid en betrouwbaarheid van Tesla’s op de lange termijn en of ze gemaakt zijn om lang mee te gaan.

Autopilot en falen van de stuurbekrachtiging

De automatische pilootfunctie op Tesla’s is geweldig omdat deze helpt bij het sturen, versnellen en vertragen terwijl de bestuurder zich ontspant. Deze functie is echter erg effectief omdat de sensoren soms voetgangers, voertuigen en verkeersborden niet detecteren.

  Wat is er zo bijzonder aan Tesla?

Naast de ineffectiviteit van de automatische piloot, hapert ook de stuurbekrachtiging soms. Verschillende bestuurders hebben gemeld dat de elektrische stuurbekrachtiging soms in en uit sync gaat. Dit gebeurt meestal wanneer de bestuurder betrokken is geweest bij een ongeval.
Autopilot, de functie voor autonoom rijden die door Tesla is ontwikkeld, heeft ongetwijfeld een revolutie teweeggebracht in de manier waarop we tegen auto’s en vervoer aankijken. Maar zoals elke baanbrekende technologie heeft ook deze functie zijn eigenaardigheden en beperkingen. Sommige Model 3 bestuurders hebben hun bezorgdheid geuit over het feit dat Autopilot zonder waarschuwing plotseling uitschakelt of de rijomstandigheden verkeerd inschat. Hoewel deze situaties frustrerend en potentieel gevaarlijk kunnen zijn, is het belangrijk om te onthouden dat Autopilot nog steeds een indrukwekkende doorbraak is in autonome rijtechnologie.

Om effectief door deze eigenaardigheden te navigeren, moeten bestuurders waakzaam blijven en hun ogen altijd op de weg houden wanneer ze Autopilot gebruiken. Het moet worden gebruikt als een hulpfunctie voor de bestuurder en niet als een volledig autonoom systeem. Tesla raadt gebruikers aan om betrokken te zijn bij het rijproces en klaar te staan om het over te nemen wanneer dat nodig is. Door de door Tesla voorgestelde instructies voor het gebruik van Autopilot op te volgen en zich bewust te zijn van de beperkingen, kunnen bestuurders een aantal potentieel gevaarlijke scenario’s vermijden die kunnen ontstaan door fouten of verkeerde inschattingen van het systeem.

Hoewel Autopilot in zijn huidige staat een aantal eigenaardigheden en nadelen heeft, betekent het nog steeds een belangrijke vooruitgang in autonome rijtechnologie. Bestuurders die de beperkingen van Autopilot begrijpen en accepteren en zich houden aan de richtlijnen van Tesla, kunnen nog steeds profiteren van de voordelen van Autopilot en veilig de weg op gaan.

Duur in onderhoud

Tesla’s zijn moderne auto’s met veel uitzonderlijke technologieën. De onderhoudskosten van een Tesla zijn echter veel hoger dan die van andere elektrische of zelfs luxe auto’s. Een van de dingen die het onderhoud van Tesla’s zo duur maakt, zijn de accu’s. Bovendien hebben Tesla’s een groot aantal accu’s, waardoor ze duurder zijn in onderhoud. Bovendien hebben Tesla’s onnodige reparaties, zoals het repareren van een computer of het vervangen van kapotte onderdelen.

De gemiddelde jaarlijkse onderhoudskosten van een Tesla liggen rond de $1100, wat meer is dan de meeste elektrische auto’s of zelfs een traditionele auto op gas.

Oude batterijen vervangen is een strijd

De levensduur van accu’s is niet slecht en Tesla’s hebben enkele van de duurzaamste accu’s op de markt. Maar als het tijd is om deze accu’s te vervangen, kan dat een hele klus zijn. Het kost niet alleen duizenden dollars om de accu’s te vervangen, maar het is ook hectisch om ze te vervangen. Daarom moet je met je auto naar Tesla om de lithium- en nikkel-metaalhydrideaccu te laten vervangen.

  Hyundai Ioniq 5 vs Tesla Model 3 - Wat is beter?

Vroeger was het vervangen van een accu in een auto een relatief eenvoudige klus die door bijna iedereen gedaan kon worden. Maar met de introductie van elektrische voertuigen zoals Tesla is dit proces veel ingewikkelder en specialistischer geworden. In tegenstelling tot traditionele auto’s, waar de accu gemakkelijk toegankelijk is onder de motorkap, bevinden EV-accu’s zich vaak op de vloerplaat tussen de voorbanden. Dit maakt het moeilijk voor niet-deskundigen om de batterij zelf te vervangen.

Het is ten zeerste aan te raden dat EV-eigenaars niet proberen hun accu’s te vervangen zonder de juiste training. Het complexe ontwerp en de locatie van deze accu’s vereisen specifieke kennis en vaardigheden die alleen getrainde professionals bezitten. Tenzij je expertise hebt als Tesla-monteur of -ingenieur, is het daarom raadzaam om je elektrische auto naar een gespecialiseerde winkel te brengen als het tijd is om de accu te vervangen. Hoewel dit meer kan kosten dan zelf vervangen, kun je er zeker van zijn dat de klus goed wordt geklaard, zodat je later mogelijke complicaties en dure fouten kunt voorkomen.

Niet goed in sneeuw en koud weer

Een ander groot probleem met Tesla’s is dat ze niet goed zijn op sneeuw. Dit komt omdat hun banden niet zo goed zijn in het rijden door ruwe of gladde omstandigheden. Bovendien hebben Tesla’s niet genoeg vermogen om steile hellingen of ijzige wegen te beklimmen, of zelfs om door zware sneeuwstormen te rijden. Daarom is het belangrijk om deze auto te overwegen als je op extreem koude plekken woont.

Bij koud weer hebben Tesla’s ook last van een verminderde actieradius door de impact op de prestaties van de batterij. Koude temperaturen kunnen de efficiëntie van de batterij verminderen, wat leidt tot een korter rijbereik en minder kilometers. Bovendien hebben EV’s zoals Tesla’s energie nodig om de cabine te verwarmen en de ramen te ontdooien, waardoor de batterij verder leegloopt en de actieradius afneemt.

Gebrek aan ondersteuning door autodealers

Tesla’s worden door velen als de beste elektrische auto’s beschouwd. Het zijn dan ook de best verkopende EV’s op de markt. Maar omdat Tesla niet genoeg dealersupport of servicecentra heeft, is het repareren van de auto een heel gedoe. Hierdoor moeten sommige Tesla-eigenaren maanden wachten voordat hun auto gerepareerd kan worden.

Tesla-updates veroorzaken meer problemen

Tesla staat bekend om het uitbrengen van nieuwe softwareversies en brengt herhaaldelijk updates uit die bugs oplossen en de gebruikerservaring verbeteren. Toch zijn deze updates meestal buggy en kunnen ze er uiteindelijk voor zorgen dat de EV slechter wordt dan voorheen.

  Kan een Tesla overal worden onderhouden?

Geen trekvermogen

Als je dingen wilt slepen met een Tesla, dan staat je een schok te wachten. Tesla’s hebben namelijk niet genoeg trekvermogen om de meeste dingen te slepen. De Tesla Model X heeft de beste trekcapaciteit met maximaal 5000 pond. Aan de andere kant trekken de meeste Tesla’s niet meer dan 3000 pond.

FAQ

Is een Tesla betrouwbaar?

Tesla’s hebben geen goede reputatie als betrouwbaar. Ze hebben echter een bovengemiddelde betrouwbaarheidsscore. Als u een Tesla koopt, moet u er wel rekening mee houden dat u meer geld kwijt bent aan reparatie en onderhoud, want ze kosten meer dan een gemiddelde auto.

Hoe lang gaat een Tesla mee?

Tesla’s behoren tot de duurzaamste EV’s op de markt. Bij goed onderhoud gaan de meeste Tesla’s tussen de 300.000 en 500.000 mijl mee. Het is de moeite waard om te weten dat deze auto’s zelfs langer meegaan als het accupakket goed wordt onderhouden en vervangen wanneer het zwak wordt.

Is het duur om een Tesla te onderhouden?

De onderhoudskosten van een Tesla liggen hoger dan het sectorgemiddelde voor EV’s. Terwijl de gemiddelde onderhoudskosten van een traditionele auto rond de 650 dollar liggen, bedragen de onderhoudskosten van een Tesla ongeveer 832 dollar per jaar. Dit is erg duur, en de kosten kunnen nog hoger uitvallen afhankelijk van het probleem waarmee de gebruiker te maken heeft.

Wat zijn de belangrijkste nadelen van Tesla’s?

Tesla mag dan een verfijnde en geavanceerde EV zijn, het heeft ook meerdere nadelen. De belangrijkste nadelen van Tesla’s zijn de beperkte actieradius, het hoge initiële prijskaartje, milieuproblemen en het gebrek aan oplaadstations. Daarom is het belangrijk dat nieuwe eigenaars de voor- en nadelen van Tesla’s tegen elkaar afwegen voordat ze er een aanschaffen.

Heeft Tesla kwaliteitsproblemen?

Ja, Tesla heeft verschillende kwaliteitsproblemen. De meeste kwaliteitsproblemen bij Tesla hebben te maken met de constructie van de auto zelf. Bovendien heeft Tesla ook ernstige veiligheidsproblemen die te maken hebben met het falen van de stuurbekrachtigingssystemen.

Conclusie

Hoewel Tesla een van de beste elektrische auto’s op de markt is, heeft het ook een aantal problemen waar gebruikers van op de hoogte moeten zijn. Enkele van de grootste Tesla-problemen zijn de slechte bouwkwaliteit, de hoge onderhoudskosten, de autopilot & stuurbekrachtigingsproblemen, het vervangen van oude accu’s is een hele klus en Tesla is niet zo goed in sneeuw.

Al met al is Tesla een geavanceerde en goed verfijnde EV. Hij is ook comfortabel, veilig en luxueus.

James May

James' grote passie is auto's. Hij publiceert inhoud op Cars A2Z sinds de site in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

Recent Posts